koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - styczeń 2021 - nr 321
zmodyfikowano  8 lat temu

4.48 Psychosis

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 035 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 30 września 2007, niedziela
    » 19:00
  • 29 września 2007, sobota
    » 19:00
  • 28 września 2007, piątek
    » 19:00
  • 27 września 2007, czwartek
    » 19:00
  • 12 marca 2006, niedziela
    » 19:00
  • 11 marca 2006, sobota
    » 19:00
  • 10 marca 2006, piątek
    » 19:00
  • 9 marca 2006, czwartek
    » 19:00

Sarah Kane

  • w przekładzie Klaudyny Rozhin
  • reżyseria i scenografia: Małgorzata Szczęśniak
  • muzyka: Piotr Domiński, Paweł Mykietyn,
  • reżyseria świateł: Felice Ross
  • grafika komputerowa: Marcin Wiktorowski

obsada:

  • Magdalena Cielecka
  • Katarzyna Herman
  • Mariusz Benoit
  • Rafał Maćkowiak
  • Waldemar Obłoza

Spektakl powstał w koprodukcji TR Warszawa i Teatru Polskiego w Poznaniu

Spektakl trwa 1 godz. (bez przerwy)

4.48 Psychosis w reżyserii Grzegorza Jarzyny, przedstawienie na podstawie ostatniego dramatu brytyjskiej dramatopisarki Sarah Kane, to przejmująca, opowiedziana w sposób poetycki historia dziewczyny nieuchronnie zmierzającej do samobójstwa. Siłą tego spektaklu jest przede wszystkim kreacja Magdaleny Cieleckiej.

Krytycy o przedstawieniu:

*Nie pragnę śmierci / żaden samobójca jej nie pragnął - słowa te świetnie określają ambiwalencje tkwiące zarówno w dramacie Kane, jak i w spektaklu Grzegorza Jarzyny. Zapis umierania jest tu jednocześnie rozpaczliwym wołaniem o życie. I tak jak pisanie było dla Kane sposobem uniknięcia piekła w rzeczywistości, tak spektakl wydaje się desperacką próbą zatrzymania procesu autodestrukcji bohaterki, niedopuszczenia do definitywnego zniknięcia. *

Karolina Maciejaszek, Didaskalia

Ciężar inscenizacji opiera się na znakomitej Magdalenie Cieleckiej, której zaangażowanie fizyczne w grę jest więcej niż totalne, ale w żadnym momencie nie staje się nadinterpretacją roli. Spektakl wychodzi tekstowi Sarah Kane naprzeciw; Jarzyna nie boi się tego pokazać, poza lekarzem, również poprzez inne postaci – przyjaciela, kochanki, małej dziewczynki – które nawiedzają lub towarzyszą w przejściu do piekła. Wyczerpujący i widowiskowy spektakl.

Rene Solis, Liberation

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ