koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  12 lat temu

Madame Butterfly

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 498 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 6 marca 2011, niedziela
    » 18:00
  • 5 marca 2011, sobota
    » 19:00
  • 4 marca 2011, piątek
    » 19:00
  • 26 września 2010, niedziela
    » 18:00
  • 25 września 2010, sobota
    » 19:00
  • 24 września 2010, piątek
    » 19:00
  • 8 stycznia 2008, wtorek
    » 19:00
  • 6 marca 2007, wtorek
    » 19:00
  • 4 marca 2007, niedziela
    » 19:00
  • 21 stycznia 2007, niedziela
    » 19:00
  • 19 stycznia 2007, piątek
    » 19:00
  • 4 maja 2006, czwartek
    » 19:00
  • 8 lutego 2005, wtorek
    » 19:00
  • 15 lutego 2004, niedziela
    » 19:00
  • 13 lutego 2004, piątek
    » 19:00
  • 30 listopada 2003, niedziela
    » 19:00
  • 28 listopada 2003, piątek
    » 19:00

Gioacomo Puccini

Pierwszy wielki sukces reżysera Mariusz Trelińskiego i scenografa Boris F. Kudlički na scenie Opery Narodowej. Warszawska inscenizacja 'Madame Butterfly" zwróciła na siebie uwagę dyrektora Opery Waszyngtońskiej, wspaniałego tenora Placida Domingo i została zrealizowana w koprodukcji z Teatrem Wielkim - Operą Narodową także na tamtejszej scenie. Waszyngtońska premiera odbyła się w 2001 roku i zaowocowała zachwytem widowni oraz znakomitymi recenzjami w prasie amerykańskiej.

Nigdy w swoim długim życiu nie widziałem tak świetnej inscenizacji 'Madame Butterfly". Ale nie tylko. Jest to jedno z najpiękniejszych przedstawień, jakie w ogóle widziałem w operze... - powiedział w wywiadzie Placido Domingo.

Dyrygent - Alberto Veronesi

Reżyseria - Mariusz Treliński

Dekoracje - Boris Foltýn Kudlička

Kostiumy - Magdalena Tesławska, Paweł Grabarczyk

Choreografia - Emil Wesołowski

Przygotowanie chóru - Bogdan Gola

Obsada:

Izabella Kłosińska (Madame Butterfly), Katarzyna Suska (Suzuki), Magdalena idzik (Kate), Dariusz Stachura (Pinkerton), Adam Kruszewski (Sharpless), Krzysztof Szmyt (Goro), Bogdan Paprocki (Yamadori), Mieczysław Milun (Bonzo), Ryszard Cieśla (Komisarz cesarski)

ALBERTO VERONESI

Pierwszy dyrygent i dyrektor artystyczny Sycylijskiej Orkiestry Symfonicznej (EAOSS) w Palermo, dyrektor muzyczny i artystyczny Festiwalu Pucciniego w Torre del Lago, założyciel i dyrektor muzyczny Orkiestry Guido Cantelli w Mediolanie oraz dyrektor artystyczny Teatro Sociale w Mantui. Ukończył pianistykę, kompozycję i dyrygenturę w mediolańskim konserwatorium, odbył również studia dyrygenckie w Accademia Chigiana w Sienie. Jest cenionym dyrygentem operowym i symfonicznym. Dyrygował m.in. głośnym, zarejestrowanym i emitowanym w wielu krajach spektaklem Madame Butterfly Pucciniego w Grimaldi Forum w Monte Carlo z udziałem Andrei Bocellego. Występował także z wieloma innymi zespołami operowymi, prowadząc takie przedstawienia, jak: Lakmé Delibesa z Baltimore Opera Company, Manon Lescaut, Turandot, Tosca i Siostra Angelica Pucciniego na Festiwalu Pucciniego w Torre del Lago, Tosca w Tokio, Andrea Chénier Giordana w Tel Awiwie i Mantui, Rigoletto Verdiego w Palm Beach, Napój miłosny Donizettiego w Lecce, Cyganeria Pucciniego w San Severo, Falstaff Salieriego w Nowym Jorku (BAM), Cyrulik sewilski Rossiniego i La Frascatana Paisiella w Pawii oraz operę Si Mascagniego w Livorno. Był gościem Festiwalu Wielkanocnego w Salzburgu, mediolańskiej La Scali (w cyklu Musica Presente), Maggio Musicale we Florencji, Accademii di Santa Cecilia w Rzymie oraz Opery Rzymskiej. Współpracuje także z orkiestrami symfonicznymi: RAI i Pomeriggi Musicali w Mediolanie, florencką Maggio Musicale, OSER Arturo Toscanini, EAOSS di Palermo, Festiwalu w Spoleto, European Community Orchestra, Konzert Ensemble w Salzburgu; dyrygował koncertami symfonicznymi w Rzymie, Bukareszcie, Lecce, Bari, Heidelbergu, Pradze, Sofii, Oldenburgu, Erfurcie, Sankt Petersburgu i Buenos Aires. Ma w dorobku wiele nagrań operowych i symfonicznych dla wytwórni Chandos Records. W 1999 roku jego nagranie Falstaffa Salieriego otrzymało II nagrodę (w kategorii opera preromantyczna) na Międzynarodowym Festiwalu Dyskograficznym w Cannes oraz I nagrodęKoch 1999 w Monachium jako najlepsze nagranie operowe roku. Przedstawieniami Madame Butterfly i Traviaty w listopadzie 2003 roku Alberto Veronesi debiutował jako dyrygent w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ