koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu

Dama Pikowa

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 26 036 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 9 lutego 2008, sobota
    » 18:00
  • 8 lutego 2008, piątek
    » 19:00
  • 28 października 2007, niedziela
    » 18:00
  • 21 października 2007, niedziela
    » 18:00
  • 14 stycznia 2007, niedziela
    » 19:00
  • 12 stycznia 2007, piątek
    » 19:00
  • 15 października 2006, niedziela
    » 19:00
  • 29 maja 2005, niedziela
    » 19:00
  • 18 maja 2005, środa
    » 19:00
  • 26 lutego 2005, sobota
    » 19:00
  • 5 lutego 2005, sobota
    » 19:00
  • 21 grudnia 2004, wtorek
    » 19:00
  • 19 grudnia 2004, niedziela
    » 19:00

Piotr Czajkowski

dyrygent: Kazimierz Kord

reżyseria: Mariusz Treliński

dekoracje: Boris F. Kudlička

kostiumy: Magdalena Tesławska i Paweł Grabarczyk

choreografia: Emil Wesołowski

Obsada:

Krzysztof Bednarek, Paweł Wunder (Herman), Zbigniew Macias, Mikołaj Zalasiński (hrabia Tomski), Artur Ruciński, Adam Szerszeń (książę Jelecki), Ryszard Minkiewicz, Krzysztof Szmyt (Czekaliński), Czesław Gałka, Piotr Nowacki (Surin), Rafał Bartmiński, Jacek Parol (Czaplicki), Mieczysław Milun, Ryszard Morka (Narumow), Joanna Cortés, Małgorzata Walewska, Alicja Węgorzewska (Hrabina), Lada Biriucov, Agnieszka Piass (Liza, jej wnuczka), Monika Ledzion, Małgorzata Pańko (Polina, jej przyjaciółka), Magdalena Idzik, Elżbieta Wróblewska (Guwernantka), Jeanette Bożałek, Ewelina Jagiełka (Masza, służąca), Barbara Gutaj, Katarzyna Trylnik (Prilepa), Ryszard Wróblewski (Mistrz ceremonii), przechodnie, goście, gracze

Balet, Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

Akcja rozgrywa się w Petersburgu pod koniec XVIII w.

Publiczność zgromadzona 19 grudnia 1890 r w Teatrze Maryjskim w Petersburgu. przyjęła premierę Damy pikowej Czajkowskiego bardzo gorąco. Także i dziś oceniamy tę operę niezwykle wysoko; obok Eugeniusza Oniegina jest najpopularniejszą operą Czajkowskiego i szczytowym osiągnięciem kompozytora w dziedzinie muzyki operowej i zarazem jedną z najświetniejszych oper w całej historii muzyki rosyjskiej. Świetne opracowanie partii wokalnych, instrumentacja barwna a zarazem subtelna i przejrzysta, zwartość i jednolitość formy uzyskana przez wprowadzenie motywów przewodnich towarzyszących głównym wątkom treściowym dzieła i wreszcie dobre libretto — sprawiły, że Dama Pikowa zyskała z miejsca ogromne powodzenie na całym świecie. Nad dziełem tym unosi się atmosfera smutku, tragicznej namiętności i skrajnego pesymizmu, który towarzyszył kompozytorowi niezmiennie w późniejszym okresie jego życia i nie ustępował nawet wobec coraz świetniejszych sukcesów artystycznych.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ