koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

PAW KRÓLOWEJ

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 29 136 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 14 stycznia 2007, niedziela
    » 20:00
  • 13 stycznia 2007, sobota
    » 20:00
  • 12 stycznia 2007, piątek
    » 20:00
  • 11 stycznia 2007, czwartek
    » 20:00
  • 22 października 2006, niedziela
    » 20:00
  • 21 października 2006, sobota
    » 20:00
  • 20 października 2006, piątek
    » 20:00
  • 25 kwietnia 2006, wtorek
    » 19:00
  • 24 kwietnia 2006, poniedziałek
    » 19:00
  • 23 kwietnia 2006, niedziela
    » 19:00
  • 10 kwietnia 2006, poniedziałek
    » 19:00
  • 9 kwietnia 2006, niedziela
    » 19:00
  • 8 kwietnia 2006, sobota
    » 19:00
  • 10 stycznia 2006, wtorek
    » 20:00

OPERA PRASKA.

Premiera Pawia Królowej. Opery Praskiej wg powieści Doroty Masłowskiej w reżyserii Jacka Papisa

Występują:

  • Aleksandra Popławska
  • Zuzanna Fijewska
  • Agnieszka Wielgosz
  • Bartek Adamczyk
  • Jan Monczka
  • Mariusz Drężek

Muzyka: Hanna Kayser

Akcja powieści rozgrywa się na warszawskiej Pradze, dokładnie tam, gdzie ma swoją siedzibę istniejąca od czterech miesięcy Teatr WYTWÓRNIA. Niemal połowę spektaklu stanowi muzyka autorstwa znanej wrocławskiej kompozytorki Hanny Kayser. Choć spektakl nosi podtytuł "opera praska", to jednak nie można powiedzieć, aby muzyka do tego spektaklu była operowa. Kayser zapytana o styl muzyki do przedstawienia odpowiada enigmatycznie: "To słowa decydują o tym, jakie będą dźwięki..."

Reżyser i autor libretta - Jacek Papis - podzielił swój scenariusz na cztery części - cztery opowieści, zatytułowane:

    • PATRYCJA PITZ
    • KATARZYNA LEP
    • SYLWESTER
    • SZYMON RYBACZKO

W tle toczy się piąta opowieść - o DOROCIE MASŁOWSKIEJ, która zamieszkała na Pradze i z tej perspektywy obserwuje naszą współczesną Polskę.

Zresztą wieść niesie, że w Wytwórni jako ta postać pojawić ma się podobno sama Masłowska. Prawdziwą gwiazdą spektaklu będzie jednak nie autorka powieści, lecz piosenkarz Stanisław Retro, którego udział w tym przedsięwzięciu do ostatniej chwili trzymany był w tajemnicy.

Stan Retro tak opowiada o swojej pracy nad "Pawiem...": Bardzo się cieszę, że reżyser Jacek Papis zaproponował mi udział w swoim spektaklu. Muszę się jednak przyznać, że praca nad nim jest dla mnie niezwykle trudna, nie tylko dlatego, że jestem przecież raczej muzykiem niż aktorem. Rola w "Pawiu..." jest dla mnie rodzajem ekshibicjonizmu; zmuszony tu jestem grać poniekąd samego siebie: słynnego wokalistę, człowieka sukcesu, który sprzedaje mnóstwo płyt i musi ukrywać się pod ciemnymi okularami przed natręctwem fanek, zarazem jednak stawiającego sobie takie samo pytanie, co większość Polaków: Jak spłacić kredyty za apartament i drogi samochód...? Muszę przyznać, że Masłowska niezwykle celnie i z ogromną przenikliwością zdemaskowała mechanizmy rządzące światem naszego showbussinesu. Dlatego obawiam się, że koledzy z branży, będą mieli do mnie żal o tę rolę. Przy okazji chciałbym zdementować pojawiające się w prasie informacje, jakobym ożenił się ze Szwedką i zamierzał nagrywać płyty po szwedzku. Jest to nieprawda!

JACEK PAPIS - reżyser i dramaturg. Absolwent Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie (1999) oraz Wiedzy o Teatrze w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Warszawie (1995).Współtwórca Teatru Wytwórnia w Warszawie (otwartego 5 listopada 2005) współzałożyciel grupy dramaturgów G8.

Wieloletni asystent Mai Komorowskiej (PWST w Warszawie) i Krystiana Lupy (PWST w Krakowie oraz Teatr Stary). Autor utworów dramatycznych: "Turetycy", "Sztuka mięsa" (premiera w Laboratorium Dramatu oraz prezentacja w Teatrze Powszechnym w Warszawie), Snu czas (premiera w Teatrze Łaźnia Nowa w krakowskiej Nowej Hucie), "Polowanie na żmirłacza" (premiera w Teatrze Stara Prochownia w Warszawie - 2002), "Tamata przestrzeń" (wspólnie z Norbertem Rakowskim; na zamówienie Teatru Wybrzeże w Gdańsku), "Czerwony szalik" (premiera w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu - 2000), "Przyjaciele pana Kanta" i innych.

Stypendysta Ministerstwa Kultury za twórczość dramaturgiczną w roku 2000.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ