koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

RAGAZZO DELL EUROPA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 26 089 wyświetleń od 4 maja 2007
  • 25 maja 2008, niedziela
    » 19:00
  • 24 maja 2008, sobota
    » 19:00
  • 23 maja 2008, piątek
    » 19:00
  • 22 maja 2008, czwartek
    » 19:00
  • 24 lutego 2008, niedziela
    » 19:00
  • 23 lutego 2008, sobota
    » 19:00
  • 22 lutego 2008, piątek
    » 18:00
  • 9 grudnia 2007, niedziela
    » 19:00
  • 8 grudnia 2007, sobota
    » 19:00
  • 7 grudnia 2007, piątek
    » 19:00
  • 23 września 2007, niedziela
    » 19:00
  • 22 września 2007, sobota
    » 19:00
  • 21 września 2007, piątek
    » 19:00
  • 20 września 2007, czwartek
    » 19:00
  • 17 czerwca 2007, niedziela
    » 19:00
  • 16 czerwca 2007, sobota
    » 19:00
  • 15 czerwca 2007, piątek
    » 19:00
  • 14 czerwca 2007, czwartek
    » 19:00
  • 30 maja 2007, środa
    » 19:00
  • 29 maja 2007, wtorek
    » 19:00
  • 27 maja 2007, niedziela
    » 19:00
  • 26 maja 2007, sobota
    » 19:00

René Pollesch

premiera 26 maja 2007, godz. 19:00

reżyseria: René Pollesch

scenografia i światła: Bert Neumann

światła i operator kamery: Jacqueline Sobiszewski

kostiumy: Nina von Mechow

obsada:

  • Aleksandra Konieczna
  • Agnieszka Podsiadlik
  • Piotr Głowacki
  • Tomasz Tyndyk

René Pollesch – niemiecki reżyser znany ze stworzenia własnego, bardzo osobnego języka teatralnego – po raz pierwszy pracuje w Polsce, z polskimi aktorami.

René Pollesch uważany jest za jednego z najwybitniejszych reprezentantów teatru postdramatycznego. Odchodzi od tradycyjnie konstruowanego teatru, w którym aktorzy budują postacie z całą skalą ich motywacji psychologicznych. Jego przedstawienia są ostro sformułowaną wypowiedzią polityczną, w której reżyser, będący zarazem autorem tekstu, precyzyjnie analizuje mechanizmy socjopolityczne i ekonomiczne determinujące sytuację współczesnego człowieka. W swoich tekstach scenicznych Pollesch chętnie wykorzystuje tezy filozofów zaangażowanych w krytykę współczesnego porządku, takich jak Jean Baudrillard czy Giorgio Agamben. Do jego teatru wyjątkowo dobrze pasuje teoria symulakrów czy głoszenie konieczności profanacji idoli zmanipulowanego społeczeństwa konsumpcyjnego.

René Pollesch (ur. 1962) – niemiecki reżyser i dramatopisarz, twórca autorskich spektakli teatralnych, należy do czołówki reżyserów europejskich. Studiował w Instytucie Teatrologii Stosowanej na uniwersytecie w Giessen pod kierunkiem takich nauczycieli jak Andrzej Wirth i Hans-Thies Lehmann, brał udział w projektach scenicznych Heinera Müllera i George'a Taboriego. Jako stypendysta Royal Court Theatre w Londynie uczestniczył w seminariach Harolda Pintera i Caryl Churchill. Pracował jako dramaturg w Luzerner Theater i Deutsches Schauspielhaus w Hamburgu. Od sześciu lat jest dyrektorem artystycznym sceny Prater berlińskiej Volksbühne. To wystawiane tam spektakle, szczególnie Trylogia z Prateru (2001-2002), przyniosły mu sławę. W 2002 roku Pollesch otrzymał prestiżowe wyróżnienie dla autora roku przyznawane przez miesięcznik „Theater Heute”. W Polsce teatr Pollescha był do tej pory prezentowany zaledwie dwa razy – podczas Międzynarodowego Festiwalu Dialog we Wrocławiu w 2003 roku (pokazano wówczas przedstawienie Der Kandidat (1980). Sie leben!) oraz w kwietniu 2006 w TR Warszawa (gościnny występ wiedeńskiego Burgtheater ze spektaklem Hallo Hotel...!)

. Teksty Pollescha powstają na próbach, a ich bazą są często cytaty z innych tekstów, filmów i przedstawień. Pollesch rzadko zgadza się na wydawanie swoich dramatów. Są one bowiem raczej partyturami dla teatru. Interesuje mnie aktor w trakcie prób, w trakcie rozmowy. Nie trenuję aktora do wyprodukowania tekstu. Chcę wiedzieć, czy aktor potrafi coś z nim zrobić, czy to, o czym mówi, go interesuje – mówi reżyser.

Premierze Ragazzo dell’Europa towarzyszyć będzie publikacja trzech dramatów Pollescha w serii Nowa Dramaturgia TR: Cappuccetto Rosso, Pablo w markecie Plusa oraz Hallo Hotel...!

TR Warszawa w koprodukcji z Goethe-Institut Warschau, przy wsparciu Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ