koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365TP Repertuar 11.2024
zmodyfikowano  12 lat temu

W RAMACH RZECZY

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 076 wyświetleń od 10 grudnia 2007

Warszawa » Krakowskie Przedmiescie 26/28 » NA MAPIE

  • od: 14 grudnia 2007, piątek
    do: 7 stycznia 2008, poniedziałek

GRAŻYNA OSTROWSKA- WIELOS

wernisaż: 14 grudnia 2007, godz. 17:00

Grażyna Ostrowska urodziła się w 1978 w Będzinie. W 1999 roku podjęła studia na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego (2000-2005). Wystawa dyplomowa z malarstwa zawierała cykl obrazów przedstawiających apteczki i kapliczki, wykonanych techniką olejną na desce. Praca teoretyczna pt. Między obrazem a przedmiotem, napisana pod kierunkiem dra Wojciecha Włodarczyka, wprowadza w poetykę malowanych przez autorkę przedmiotów.

Projekt W ramach rzeczy składa się z serii kobiecych portretów, malowanych farbą olejną na stolnicach kuchennych. Dzięki nietypowemu wyborowi podłoża artystka tworzy obrazy-obiekty przestrzenne. Powstałe w ten sposób realizacje sytuują się na pograniczu malarstwa i rzeźby.

Stolnica staje się polem realizacji procesu artystycznego, na mocy którego dokonuje się redefinicja jej podstawowych funkcji. Wykorzystany przez artystkę przedmiot zyskuje nowe znaczenia. Podstawowe czynności związane ze stolnicą zostają przeniesione w obręb kategorii estetycznych, dzięki czemu staje się ona „rzeczą magiczną”. Posłużenie się przedmiotem, związanym konwencjonalnie ze sferą przynależną kobietom, jest również swoistą grą z ideą kobiecości i repertuarem zachowań jej przypisywanych.

Portretowane kobiety jawią się jako figury nieobecności, zapomnienia, pustki. Ich blade oblicza budzą skojarzenia z maskami pośmiertnymi. Owe „śmiertelne wizerunki” są wynikiem refleksji dotyczącej malarstwa rozumianego jako desygnat rzeczywistości. Portrety sprowadzają się do rejestracji nieobecnego i jako takie kontrastują z realnym, przesyconym bogactwem znaczeń przedmiotem.

Wystawy zbiorowe:

  • 2000 Ćwiczenia malarstwo, Galeria Aneks, Warszawa
  • 2000 Pejzaże i ćwiczenia, Prace wybrane studentów Wydziału Malarstwa pracowni prof. Wiesława Kruczkowskiego
  • 2000 Wystawa rysunku studentów Wydziału Malarstwa ASP, Pałac Branickich, Warszawa
  • 2001 pracownia 59, Galeria Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych, Warszawa
  • 2001 Dłużew 2000, Galeria Aneks, Warszawa
  • 2001 Nadzieje Plastyczne Częstochowy, Prezentacja twórczości młodych, Miejska Galeria Sztuki, Częstochowa
  • 2004 Symetria, Wydział Malarstwa ASP, Warszawa
  • 2004 Zapisy, Integralia III, Galeria Aspekt, Warszawa
  • 2007 Drochiczyn- wystawa poplenerowa, Galeria na Starych Bielanach, Warszawa
zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ