koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu

Madame Sata i XXY

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 802 wyświetleń od 12 grudnia 2007
  • 19 grudnia 2007, środa
    » 10:30
  • 17 grudnia 2007, poniedziałek
    » 10:30, 18:30

Pokazy prasowe

Agencja Promocji MANANA zaprasza na 3 pokazy prasowe:

  • 17.12. (pn) g. 10.30 "Madame Sata" (ostatni pokaz prasowy)
  • 17.12. (pn) g. 18:30 "XXY" (specjalny pokaz przedpremierowy)
  • 19.12. (śr) g. 10:30 "XXY" (ostatni pokaz prasowy)

XXY

w kinach od 11 stycznia 2008

reż. Lucía Puenzo; Argentyna 2007; 91 min.

  • Wielka Nagroda Tygodnia Krytyki MFF Cannes 2007
  • nagroda dla najlepszego nowego reżysera MFF Edynburg 2007
  • Złota Atena za najlepszy film MFF Ateny 2007
  • argentyński kandydat do Oskara
  • 6 nagród Argentyńskiej Akademii Filmowej: (najlepszy film, reżyseria, aktor drugoplanowy, debiut reżyserski, scenariusz adoptowany i odkrycie aktorskie)

Nagroda publiczności na 3. festiwalu FILMY ŚWIATA ALE KINO!

"XXY" podejmuje trudny temat hermafrodytyzmu. Bohaterka/em jest 15 letnia/i Alex, która/y w wyniku anormalnego zespołu chromosomów jest zarówno chłopcem, jak i dziewczyną. Film opowiada o jej/jego pierwszych seksualnych doświadczeniach oraz problemach, które będą miały wpływ na życie jej/jego samej/ego, jak i jej/ego rodziny. Trudny temat w filmie potraktowany jest bardzo subtelnie. Reżyserka nie osądza postaw bohaterów, chociaż wyraźnie daje do zrozumienia, że chciałaby, by ludzie mieli wolność wyboru w tolerancyjnym i pełnym zrozumienia środowisku.

"Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że część dzieci rodzi się ze schorzeniem znanym jako niejednoznaczność tożsamości płciowej. "Nie ma nic gorszego niż bać się własnego ciała" - powiedział mi to chłopiec, któremu udało się przejść przez proces "normalizacji". Dorastał on z chirurgicznymi bliznami na ciele. Kastracja i strach przed niejednoznacznością tożsamości płciowej staje się metaforą wszystkich amputacji, które są wynikiem strachu przed byciem innym".

Lucía Puenzo (reżyserka)

"XXY" w argentyńskich kinach okazał się sukcesem u widzów i krytyków, gromadząc przed ekranami ponad 200 tysięcy widzów.

MADAME SATÃ

w kinach od 1 lutego 2008

reż. Karim Ainouz; Brazylia 2002, 97 min

Festiwal Nowego Kina Latynoamerykańskiego Hawana 2002

  • nagroda specjalna dla najlepszego debiutu
  • nagroda za najlepszą reżyserię

Najlepszy film na MFF Chicago 2002

Legendarny przestępca. Dumny homoseksualista i dragqueen. Zabójca i mistrz capoeiry. Kochający ojciec siedmiorga adoptowanych dzieci. Czarny jak heban, muskularny, w jedwabnej koszuli i obcisłych spodniach, z brzytwą w kieszeni. Madame Satã. Urodził się w rodzinie wyzwolonych niewolników w przymierającej głodem północnej Brazylii. Matka sprzedała go, gdy miał 7 lat. Wolność odnalazł na ulicach Lapy, najgorszej dzielnicy Rio de Janeiro.

Madame Sata nie jest egzotyczną wycieczką po slumsach Rio. Zabiera widzów o wiele głębiej niż jakikolwiek inny film, do samego serca tytułowej postaci i jego pełnego rozpaczy świata. Stephen Holden, "New York Times"

"Madame Sata" przywołuje na myśl film Fernanda Meirellesa ("Miasto Boga") również pod względem "umiejscowienia klasowego" - w slumsach, wśród złodziei i prostytutek. Tu bardzo ważny jest jednak wątek homoseksualizmu. Dla głównego bohatera orientacja nie oznacza bynajmniej wyrzeczenia się godności (a takie to były i czasy - lata 30. ubiegłego wieku, i środowisko). Przeciwnie. Joao Francisco dos Santos czuł się lepszy. I nie była to duma bezpodstawna.

www.stopklatka.pl

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ