koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

KAPELA ZE WSI WARSZAWA & BA CISSOKO

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 680 wyświetleń od 29 stycznia 2008
  • 3 lutego 2008, niedziela
    » 19:00

Koncert

zagrają:

  • KAPELA ZE WSI WARSZAWA
  • BA CISSOKO

KAPELA ZE WSI WARSZAWA:

  • Maja Kleszcz – wiolonczela, basetla, śpiew
  • Magdalena Sobczak – cymbały, śpiew
  • Sylwia Świątkowska – skrzypce, fidel płocka, śpiew
  • Wojciech Krzak – skrzypce, lira korbowa, drumla
  • Piotr Gliński – baraban, ksylofon
  • Maciej Szajkowski – bęben obręczowy, instrumenty perkusyjne

Grupa istnieje od 1997 roku. Na jej repertuar składają się awangardowe interpretacje ludowych melodii tanecznych, tańców, ballad i wiejskich pieśni, wykonywane z wykorzystaniem archaicznych instrumentów i tzw. białego głosu. Mimo wierności tradycyjnym technikom gry i śpiewu pełne inwencji wykonania dawnych utworów brzmią zaskakująco nowocześnie i są w pełni zrozumiałe dla współczesnego odbiorcy.

Debiutancki album Kapeli, „Hop Sa Sa”, został nagrany na żywo w Studio Polskiego Radia, a słuchacze Trójki uznali go za najlepsze wydawnictwo folkowe 1998 roku. W 2001 roku zespół wydał album „Wiosna Ludu”, wznowiony w Niemczech przez prestiżowe wydawnictwo etno/world music Jaro i amerykańskie Harmonia Mundi/World Village. Album ten w roku 2003 otrzymał przyznaną przez Europejską Unię Radiową nagrodę Grand Prix na festiwalu International Competition of Folk Music Recordings za najlepsze nagranie muzyki folk. W roku 2004 Radio BBC3 wyróżniło grupę nagrodą Awards for World Music w kategorii „nowy artysta”. W 2005 roku ukazała się trzecia płyta formacji, zatytułowana „Wykorzenienie”. Album miał swoją premierę we wszystkich państwach Unii Europejskiej, USA, Kanadzie i Japonii. W Niemczech płyta „Wykorzenienie” została uznana przez miesięcznik „Stereo” za jedną z trzech najlepszych płyt tego roku w kategorii „muzyka zagraniczna”.

W 2006 roku KZWW otrzymała „Fryderyka” za najlepszy album folk/etno, a w 2007 roku – Machinera, nagrodę pisma „Machina”, jako najlepszy zespół. Brytyjska telewizja BBC4 w ramach cyklu „European Roots” zrealizowała i wyemitowała film Warsaw Village Band – Journey. Działalność Kapeli nie skupia się wyłącznie na muzyce, ale również na próbach ocalenia tego, co zostało skazane na zapomnienie, a może wzbogacać współczesną kulturę. Członków grupy pasjonuje podróżowanie do małych wiosek i odwiedzanie tradycyjnych muzykantów. Ich opowiadania o odchodzących zwyczajach są dla muzyków podstawą i główną inspiracją do dalszej pracy.

Obecnie grupa pracuje nad nową płytą „Infinity – Nieskończoność”, stworzoną według konceptu duetu Mai Kleszcz i Wojtka Krzaka (IncarNations team) oraz planuje wydanie płyty z remixami utworów z „Wykorzenienia”.

BA CISSOKO:

  • Ba Cissoko – kora, wokal & tamani
  • Kourou Kouyaté – bolon & bas

-Sékou Kouyaté – kora elektryczna & tamani

  • Ibrahim Bah – perkusja

Ba Cissoko to gwinejski kwartet prezentujący muzykę nawiązującą do afrykańskich korzeni. Płyta „Sabolan” wydana w 2003 roku przez wytwórnię płytową Marabi spowodowała, że zespół stał się w ostatnim czasie jednym ze znaczących zjawisk muzycznych z regionu Zachodniej Afryki. Jego piosenki łączące tradycyjny styl śpiewania z kaskadową perkusją, funkową linią basu i kombinacją brzmienia dwóch basów afrykańskich nawiązują do tradycji muzyków soulowych grających na instrumentach 21-strunowych. W 2006 roku ukazała się druga płyta Ba Cissoko: „Electric Griot Land”.

Kwartet tworzą:

Ba Cissoko urodzony w 1967 roku w Gwinei, syn Kandara Cissoko, jednego z założycieli Ballet Djoliba of Guinea. W 1989 roku wziął udział w Festkora w Konakry, stolicy Gwinei, i zdecydował się tam zamieszkać, żeby ćwiczyć grę na basie afrykańskim pod okiem M’bady Kouyaté. W latach 1993-1995 Ba i Kourou współpracowali we francusko-gwinejskiej grupie Tamalaou, która przygotowywała Nuits Metisses Festival w Marsylii. W 1999 roku Ba Cissoko razem z Sékou i Kourou stworzył trio i wystąpił na Festival du Théâtre des Réalités w Bamako. W 2001 roku do zespołu dołączył Ibrahim Bah.

Kourou Kouyate, 24 lata, pseudonim „Kourou bass”; gra na bolonie (afrykańskim basie), elektrycznym basie oraz korze (rodzaj dwudziestojednostrunowej harfy). Sekou Kouyate, niespełna 20-letni muzyk, który adaptuje brzmienie tradycyjnych instrumentów do nowej muzyki; gra na tamani, balafonie, djembe i korze.

Ibrahim Bah, 21 lat, dziecko ulicy Konakry, spędził dzieciństwo, grając na djembe na plaży w Konakry.

bilety:

35 zł, 30 zł

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ