koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TINAPOK KWIECIEŃ - MAJ 2024
zmodyfikowano  11 lat temu

FRYDERYK Z WARSZAWY

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 408 wyświetleń od 15 kwietnia 2008

Warszawa » Jagielońska 26 » NA MAPIE

  • od: 16 kwietnia 2008, środa
    do: 30 maja 2008, piątek

Wystawa

wernisaż: 15 kwietnia (wtorek), godz. 19.00

Wystawa prezentująca najciekawsze projekty zgłoszone w konkursie na nowoczesną pamiątkę z Warszawy związaną z Fryderykiem Chopinem.

Konkurs dla młodych dizajnerów zorganizowano z okazji zbliżającego się międzynarodowego Roku Chopinowskiego 2010. Kompozytor do 20 roku życia mieszkał w Warszawie - emigrując był więc młodszy od studentów wzornictwa, którzy wzięli udział w konkursie.

Jury, w którego składzie znaleźli się przedstawiciele Biura Promocji Warszawy, Narodowego Instytutu im. Fryderyka Chopina, Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP oraz Bęc Zmiany, pierwszą nagrodą uhonorowało projekt miejski Heleny Czernek i Klary Jankiewicz - prostą i wdzięczną transformację pasów dla pieszych w klawiatury przypominające o tym, że Warszawa to miasto Chopina.

II nagroda to projekt Marka Kultysa i Marty Niemywskiej „Push the button Chopin” – seria przypinek z pozytywkami odgrywającymi najbardziej znane fragmenty utworów Chopina.

Wśród wyróżnionych znalazły się projekty cieszące zmysł smaku – ciasteczka mazurki (Monika Dominiak: Mazurki Chopina) i czekoladki (Marcin Ebert: Akolada), ale także narząd węchu – ceramiczny odlew słynnego chopinowskiego nosa (Robert Pludra: Nos). Bęc wyróżnił projekt Kacpra Nurzyńskiego „Szo.pen” – czarne, zmywalne, jadalne mazaki, dzięki którym można zmienić swoje uzębienie w klawiaturę. Niektóre z 50 zgłoszonych do konkursu projektów, zostaną zrealizowane przez Biuro Promocji Warszawy i posłużą do promocji stolicy oraz Roku Chopinowskiego jeszcze w tym roku.

Konkurs zorganizowany został przez Biuro Promocji Warszawy, Fundację Bęc Zmiana i Wydział Wzornictwa Przemysłowego ASP w Warszawie.

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ