koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365TP Repertuar 11.2024Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Pamiętniki pokolenia tamagotchi

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 672 wyświetleń od 6 lipca 2008
  • od: 10 lipca 2008, czwartek
    do: 4 sierpnia 2008, poniedziałek

odsłona II

Wernisaż: 10. lipca 2008, godz. 19:00

Pamiętniki pokolenia tamagotchiodsłona II - to projekt rotacyjnej wystawy zbiorowej, prezentującej prace młodego pokolenia polskich artystów. Każdy z cyklu ekspozycji stanowi coś w rodzaju subiektywnego dziennika i komentarza opowiadającego o otaczającym nas świecie i obrazującego proces ustawicznych zmian, jakim podlega zarówno rzeczywistość jak i ludzka tożsamość. Zaproszeni do wystawy artyści podjęli się zadania skomentowania swego biograficznego statusu oraz relacji z otoczeniem.

Patronujący wystawie „tamagotchi” to stworzona w Japonii elektroniczna zabawka szczególnie popularna w drugiej połowie lat 90. XX w. i będąca jednym z symboli cyber-pokolenia. Istotą „tamagotchi” – jak zresztą każdej zabawki pochodzącej ze współczesnej kultury gadżetu – jest jej tymczasowy charakter i opresyjny wpływ na kształtowanie się postaw. Typ relacji pomiędzy kultywowanym fetyszem a własną tożsamością obrazuje algorytm ludzkiej egzystencji.

Prezentowane na wystawie prace ujawniają wynikające z tego konsekwencje. Artyści reflektują otaczający ich świat, niejednokrotnie posługując się właśnie gadżetem, często też stosują ironiczny dystans. Wyłaniająca się z tych prac perspektywa dowodzi, że kultura opresji i prymat symboliczności mogą być poddane zabiegowi krytycznej refleksji i żartobliwej metaforyzacji. Wystawa ta jednocześnie ukazuje pluralizm postaw. Artyści bez wewnętrznego oporu wchodzą w dyskurs z dominującymi w mediach ideami, potrafiąc – poza zagrożeniami – wyartykułować także pozytywy. Dzięki temu „pamiętniki” młodego pokolenia nie konstruują rodzaju wyważonego manifestu, lecz raczej są pełnym lekkości balansowaniem pomiędzy obrazami i wyobrażeniami.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ