koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

WOJTEK KAROLAK TRIO - koncert standardów jazzowych

Opole »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 419 wyświetleń od 25 stycznia 2018
  • 3 marca 2018, sobota
    » 19:00

Wojciech Karolak – organy Hammonda, Tomasz Grzegorski – saksofon tenorowy, Arek Skolik - perkusja. Kariera muzyczna Wojciecha Karolaka zaczęła się w 1958, kiedy nawiązał współpracę z zespołem Jazz Believers jako saksofonista. W zespole tym występowali także Jan Ptaszyn Wróblewski oraz Krzysztof Komeda. W latach 1959-60 grał na saksofonie w grupie The Wreckers Andrzeja Trzaskowskiego. W 1961 roku poświęcił się grze na fortepianie w zespole Andrzeja Kurylewicza. Współpracował także z Swingtetem Jerzego Matuszkiewicza. Był też aranżerem i kompozytorem Studia M-2 i Big Bandem Polskiego Radia. W 1962 roku założył The Karolak Trio wspólnie z Andrzejem Dąbrowskim i wydał pierwszą autorską płytę. W 1963 roku współpracował z Ptaszynem Wróblewskim w zespole Polish Jazz Quartet. W 1966 roku wyjechał do Szwecji, gdzie dorabiał, grając w klubach i restauracjach. W 1973 roku stał się właścicielem organów Hammonda-B3. W latach 1973-1978 współpracował z Janem Ptaszynem Wróblewskim w zespole Mainstream. W latach 80. XX wieku razem z Tomaszem Szukalskim i Czesławem Małym Bartkowskim stworzył formację Time Killers. Wspólnie nagrali album, który został uznany (w ankiecie krytyków Jazz Forum) za najlepszą płytę jazzową dekady. W 1988 roku Wojciech Karolak brał udział w nagraniu płyty Obywatela GC, grał tam na organach Hammonda. Od lat 90. XX wieku współpracował regularnie z Jarkiem Śmietaną, z którym nagrał kilka albumów. Udziela się także w projektach jazzowych Piotra Barona i Zbigniewa Lewandowskiego. Eksperymentował również jako kompozytor muzyki filmowej. Jednym z obrazów, do którego pisał muzykę, była Konopiełka w reżyserii Witolda Leszczyńskiego, do której napisał m.in. bardzo charakterystyczny motyw, oddający specyfikę barokowej, polifonicznej muzyki organowej. Pisał też muzykę do tekstów żony Marii Czubaszek. W 2007 roku pojawił się w filmie Ryś w roli Boogiewoogiewicza. 2015 rok zaowocował dwoma wspaniałymi wydarzeniami. Pierwsze to muzyka do filmu Janusza Majewskiego Ekscentrycy, w którym to filmie można także usłyszeć, zaaranżowane przez Karolaka, przepiękne standardy muzyki jazzowej amerykańskich big bandów lat 40-tych ubiegłego stulecia. Wszystkie te utwory, w całości, zostały zamieszczone na wydanej przez Agorę płycie CD pt. Ekscentrycy. Drugie to nawiązanie ściślejszej współpracy z gwiazdą jazzowej wokalistyki Stanisławem Sojką tworząc program z muzyką swingową – Stanisław Sojka i Trio Wojciecha Karolaka /Wojciech Karolak – organy Hammonda, Tomasz Grzegorski – saksofon, Arek Skolik – bębny/.

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ