koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Brazylia Cantado

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 528 wyświetleń od 22 stycznia 2008
  • 27 stycznia 2008, niedziela
    » 19:00
  • 26 stycznia 2008, sobota
    » 21:00

Brazylia Śpiewana - karnawałowe szaleństwo prosto z Sao Paulo

Brazylia Cantado - karnawał rodem z gorącego São Paulo w Rzeszowie!

  • 26.01.2008 - start: 21.00
  • 27.01.2008 - start: 19.00

Wstęp: free!

Nieziemsko piękne kobiety w pełni świadome swych wdzięków i ofiary ich piękna – wrażliwi mężczyźni. Iście rajska przyroda obficie rodząca przez okrągły rok, a zarazem mnóstwo miejsc, których mieszkańcy coraz częściej przegrywają nierówną walkę z bezwzględnym upałem i zabójczą suszą. Gorliwe chrześcijaństwo od kilku wieków współistniejące bezkonfliktowo z przebogatą mieszanką wierzeń czarnej ludności. A na okrasę dużo futbolu i ekstatyczne karnawałowe szaleństwo – oto nasza Brazylia, którą pragniemy wyśpiewać.

Próba opowiedzenia Brazylii piosenką istotnie zdaje się być przedsięwzięciem karkołomnym, niemniej jednak ma spore szanse powodzenia. Szanse są tym większe, że piosenka brazylijska ma wyjątkowe szczęście do znakomitych autorów i fenomenalnych kompozytorów, wybierając ich sobie na ojców i piastunów z niebywałą starannością. Dorival Caymmi, Vinicius de Moraes i Antonio Carlos Jobim, Gilberto Gil, Chico Buarque, João Bosco, Djavan, Lenine – to zaledwie kilka nazwisk – ikon brazylijskiej muzyki, które ze wszech miar zasługują na uwagę również polskiej publiczności.

Niechaj Biało-Czerwona, słynąca w szerokim świecie z gościnności Dusza okaże się i tym razem niezawodnie łaskawa i otwarta dla Zielono-Żółtego Ducha zaklętego w piosenkę!

Brasil Cantado – Brazylia Śpiewana jest owocem spotkania siedmiu studentów Wydziału Muzyki Faculdade Santa Marcelina w São Paulo. Projekt formalnie ujrzał światło dzienne w 2007 roku, lecz jego korzenie sięgają roku 2005, wtedy to bowiem działalność rozpoczął Kwintet Balaio (Brandileone, Henrique, Kurchal, Pałys, Santiago – intensywne próby i dobrze przyjęte koncerty w klubie muzycznym Café Piu Piu w São Paulo). Do Balaio, stanowiącego trzon obecnego składu, dołączyli jako ostatni kompozytor, gitarzysta i wokalista Leonardo Bianchini oraz gitarzysta Leonardo Magalhães.

SKŁAD:

Tó Brandileone – gitara akustyczna, śpiew,

Leo Bianchini – śpiew

André Henrique – gitara basowa

André Kurchal – instrumenty perkusyjne

Cris Santiago – perkusja

Leo Magalhães – gitara

Kuba Pałys – piano

TÓ BRANDILEONE - kompozytor, gitarzysta, aranżer,wokalista. Człowiek – muzyka. Podobno widziano go kiedyś niezdenerwowanego, ale to raczej bujda.

W sidłach muzyki od ósmego roku życia. Pierwsze kroki na pięciolinii stawiał w szkole CLAM, której patronują członkowie legendarnego Zimbo Trio. Student kierunku Kompozycja i Dyrygentura na Faculdade Santa Marcelina w São Paulo. Obecnie finalizuje prace nad swoją pierwszą płytą, na której obok w pełni autorskich utworów znajdą się owoce współpracy z jego mistrzami: Ulissesem Rocha i Doborą Gurgel. Najwyzszą próbę nagranego materiału gwarantuje zaangażowanie w projekt instrumentalistów wielkiego formatu: znakomitego basisty Itamara Collaço ( Zimbo Trio), perkusistów Percio Sapia (Trialogo) i Edu Ribeiro oraz świetnego akordeonisty Toninho Ferragutti. To jest współtwórcą projektu Novos Compositores - cyklu koncertów poświęconych twórczości nowego pokolenia związanych z São Paulo artystów piosenki.

LEO BIANCHINI - gitarzysta, wokalista, kompozytor; postać niezwykle barwna. Miłośnik różowych skarpetek. Ma w sobie coś z kosmity. Urodzony w São Paulo i wychowany w Rio de Janeiro Leonardo zapadł na glęboką miłość do muzyki jako ośmiolatek, pobierając lekcje gry na fortepianie. Prawdziwym przewodnikiem po muzycznym wszechświecie okazał sie jednak wujek muzyk - Nico Valdetaro, pod wpływem którego Leo zdradził fortepian dla gitary. Pytany o mistrzów, jednym tchem wymienia nazwiska: Chico Buarque, Guinga, Edu Lobo, Gilberto Gil, Claude Debussy. Choć wielki z niego indywidualista, nie stroni od pracy zespołowej, czego ewidentnym dowodem są wspólne kompozycje z To Brandileone, Viniciusem Calderoni i Fabio Barros.

Arenę, na której Leo prezentuje swe pokaźne umiejętnosci i wielki talent, stanowią tętniące nocnym życiem muzyczne bary São Paulo.

ANDRÉ HENRIQUE – kompozytor i aranżer. Przyczajony tygrys i ukryty smok gitary basowej. Los André, będącego synem muzyka, zdaje się być przesądzony od kołyski. Lekcje muzyki już we wczesnym dzieciństwie, potem laboratorium muzyczne na Uniwersytecie São Paulo i pięć lat nauki w ULM (Universidade Livre de Musica), od 2005 roku studia na kierunku Kompozycja Popularna w Faculdade Santa Marcelina. Uczeń jednego z filarów Zimbo Trio – Itamara Collaço. Długą listę jego inspiracji otwierają Jaco Pastorius, Luizão Maia, Maria Schneider i Tom Jobim. O trzech lat z powodzeniem i lubością wciela się w rolę nauczyciela podstaw muzyki i gry na basie. Można podziwiać André w akcji w wielu uznanych klubach muzycznych São Paulo, ostatnio także w ramach projektu Novos Compositores.

ANDRÉ KURCHAL - perkusjonista i perkusista obalający mit, jakoby człowiek miał być istotą obdarzoną przez naturę li tylko czterema kończynami. Od najwcześniejszego dzieciństwa łomotał w sprzęty domowe, a potem szkolne ławki. Wreszcie jednak ktoś mądry nazwał tę "nadpobudliwość" talentem i namówił piętnastolatka na lekcje gry na perkusjonaliach. Formalną edukację rozpoczął w 1998 w Conservatorio Musical Souza Lima (sciśle związanym z Berklee School o Music). Rok 2000 i wstęp na słynny ULM (Universidade Livre de Musica) to kolejny etap i kolejny profesor, tym razem osławiony Ari Collares. Aktualnie André kończy wyższą edukację muzyczną na Faculdade Santa Marcelina, gdzie za opiekuna ma wspaniałego perkusistę Edu Ribeiro (Trio Corrente,Rosa Passos, Toquinho). Kurchal - perkusjonista w ostatnich miesiącach bierze udział w koncertach promujących płytę "Tranchã" Viniciusa Calderoni, a także w cyklu Novos Compoitores. Za perkusją zasiada między innymi w grupie 3 A Jazz.

CRISTIANO SANTIAGO - osobnik z gatunku Homo Ritmicus Rocznik '81, dobry rocznik... Jego muzyczna, rozpoczęta w 1983roku, wiodła od szkoły Escola Domus de Musica poprzez osławione Conservatorio Musical Souza Lima aż do Faculdade Santa Marcelina, gdzie w 2006 roku zdobyl tytuł licencjata i prawa do nauczania muzyki. Cris perkusistą wszechstronnym jest. Mimo że rozmiłowany w rytmach własnego kraju, z wielkim wdziękiem i zapałem znakomicie od kilku lat pełni rolę rytmicznej lokomotywy w składzie funky Visite Nossa Cozinha. Uczestnik I edycji projektu Novos Compositores, perkusista Kwintetu Balaio.

LEO MAGALHÃES - gitarzysta, beznadziejny przypadek infekcji jazzem. Rocznik 85. Pod wpływem grającego na gitarze akustycznej taty, Leo w trzynasty roku życia rozpoczął naukę muzyki, poświęcając uwagę repertuarowi niełatwemu, bo twórczości gigantów takich jak Tom Jobim, Milton Nascimento i Cartola. Jako siedemnastolatek przeprowadził się do Sao Paulo, by zapewnić swym poszukiwaniom artystycznym kontynuację na stosownym poziomie. Nowy mentor - Michel Leme - rzucił go na glębokie wody jazzu. Dwa lata później Leo zdał egzamin wstępny na Faculdade Santa Marcelina. Zawsze wierny Michelowi Leme, Leo pobierał też nauki u innych uznanych postaci muzycznego pejzażu São Paulo: Djalmy Lima, Olmira Stocklera i Fernando Correa (Jazz Sinfônica). Miał okazję stawać na scenie u boku wielu wybitnych artystów, dość wspomnieć kilka znakomitości: Arismar do Espirito Santo, Sizão Machado, Cuca Teixeira (Maria Rita), Edu Ribeiro, Lis de Carvalho, Glauco Solter. Nietuzinkowe umiejętności i niebywały gust potwierdza Leo jako gitarzysta Big Bandu Faculdade Santa Marcelina. Swoją wiedzą dzieli się jako pedagog w Instytucie G&V.;

KUBA PAŁYS – gdy dorośnie, chce grać na fortepianie i głośno spiewać. Przyszedł na świat w 1981 w Kraśniku na Lubelszczyźnie prawdopodobnie głównie po to, by sześć lat później usiąść do pianina (pod nadzorem Pani Mgr Urszuli Muszelskiej) i wyruszyć w muzyczną podróż, przypieczętowaną w międzyczasie dyplomem wokalisty na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa UMCS w Lublinie (2006). Uczestnik i laureat wielu ogólnopolskich festiwali piosenki artystycznej, z FAMĄ w Świnoujściu i Studenckim Festiwalem Piosenki w Krakowie na czele (duet z Michałem Kinclem, 2004 rok). Przez kilka lat związany z działającym w ACK Chatka Żaka w Lublinie Klubem Dobrej Piosenki, pracując pod czujnym okiem Jana Kondraka (m.in. koncert z piosenkami Boba Dylana po polsku). Gość FEDERACJI w programach Ogród Wiszący (światowa bardowska klasyka) i Nerw (pieśni Włodzimierza Wysockiego). Współproducent i uczestnik koncertu z piosenkami do tekstów Karola Wojtyły na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim (FEDERACJA, Chór KAIROS, kwartet smyczkowy).

W 2005 roku uczestnik programu międzynarodowej wymiany młodzieży Klubu ROTARY - 2 semestry na wydziale muzyki Faculdade Santa Marcelina w São Paulo w Brazylii, początek współpracy z brazylijskimi muzykami w Kwintecie BALAIO. Styczeń 2007 – powrót do São Paulo i praca nad projektem BRASIL CANTADO – BRAZYLIA ŚPIEWANA.

bilety:

0

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ