koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Klawesynowe silva rerum:

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 066 wyświetleń od 1 czerwca 2017
  • 11 czerwca 2017, niedziela
    » 12:00

Klawesynowe silva rerum – recital klawesynowy w wykonaniu Urszuli Bartkiewicz, z cyklu Julitta Sleńdzińska in memoriam, Rok Julitty Sleńdzińskiej W programie:

Adam z Wągrowca (zm. 1629)

Utwory z intawolatury żmudzkiej

Fantasia secunda - secundi toni

Fantasia secudna - sexti toni

Johann Kuhnau (1660 - 1722)

Klavier - übung, cz. II

Partie V in g: Prealudium - Allemande - Courrante- Sarabande Double

Marin Marais (ca 1652-1728)

Pieces de clavecin tirées d'Alcide (1693 r.) - akt 4 i 5

Marche gay - Air doucement - Air doucement - Air gay- Air doucement - Rondeau Gavotte - Caprice

Louis- Claude Daquin (1694_1772)

Suite nr 3 (1735 r.)

Le Coucou - La Joyeuse, legerement- L'Amusante, tendrement

cz. I - cz. II - La Tendre Silvie, tendrement

Rękopis ze zbiorów Czartoryskich (koniec XVIII w.)

Sonata C- dur

Allegro - Minuetto trio - Rondo Allegro

Rękopis Biblioteki Śląskiej w Katowicach (koniec XVIII w.)

Luiza Szembek

2 Marsze in C

Józef Elsner (1769-1854)

Rondo a la Mazurek g-moll

Polonez f-moll

Stanisław Ossowski (zm. 1807)

Wariacje A- dur


Urszula Bartkiewicz – ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie oraz studia podyplomowe w Paryżu. Stopień doktora sztuki (1992) oraz doktora habilitowanego (1996) uzyskała w toku przewodów przeprowadzonych w Akademii Muzycznej w Krakowie, tytuł profesora sztuk muzycznych (2003) jest wynikiem postępowania przeprowadzonego przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy. Jej działalność artystyczna skupia się na wykonawstwie dzieł kompozytorów XVI – XVIII, XX oraz XXI wieku. Ma w swoim dorobku prawykonania utworów kompozytorów dawnych, m.in. „Koncert na klawesyn z orkiestrą” (z ca 1790) Carla Josepha Birnbacha (2016) oraz „Koncert na klawesyn i zespół smyczkowy” Michała Zielińskiego (2008). Koncertuje w kraju i za granicą. Współpracuje z wieloma orkiestrami oraz wybitnymi artystami różnych specjalności, m.in. z tancerką i choreografką Romaną Agnel oraz Baletem Dworskim Cracovia Danza. Prowadzi badania naukowe i artystyczne w obszarze muzyki wieku XVII i XVIII, ze szczególnym naciskiem na dziedzictwo polskiej kultury muzycznej. W Akademii Muzycznej w Bydgoszczy stworzyła i prowadzi klasę klawesynu oraz Katedrę Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej, którą kieruje.

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ