koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  5 lat temu

ENA MARIA ALDECOA, „Gdy mówi muzyka”, koncert

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 342 wyświetleń od 19 listopada 2019
  • 21 grudnia 2019, sobota
    » 19:00

Ena Maria Aldecoa – sopran
Jerzy Michał Maciejewski – fortepian

Ena Maria Aldecoa przeszła do historii, będąc pierwszym filipińskim sopranem w recitalu pieśni na festiwalu Richard-Wagner-Festival w Bayreuth w 2018.
Jej kariera pieśniarska rozpoczęła się w 2015 roku, gdy została wybrała przez międzyuczelniane jury jako jedna z ośmiu gwiazd (wokal i intrumenty) na festiwalu Rising Stars! Festival w Baden-Württemberg (Niemcy). Karierę międzynarodową rozpoczęła, gdy szwajcarski dyrygent Mario Venzago wybrał ją jako jedną z dwóch solistek – drugą solistką była uznana śpiewaczka operowa z wielkim głosem – do śpiewania partii Marie w “Drei Bruchstücke” z “Wozzecka” Albana Berga. Udało jej się przekonać publiczność mistrzowsko poprowadzonym i wysoce ekspresyjnym głosem.
W 2012 roku śpiewała premierę „Ishmaela’s White World” Olgi Neuwirth podczas 21. Europäische Kulturtage Karlsruhe pod batutą Gérarda Buqueta. Ku zaskoczeniu dyrygenta i kompozytorki, zdecydowała się zaśpiewać tę niezwykle trudną partię bez partytury.
Studiowała pod kierunkiem Prof. Mitsuko Shirai i Prof. Hartmuta Hölla, dwóch niekwestionowanych autorytetów pieśni drugiej połowy XX wieku. Jej skala głosu, znakomita kontrola oddechu, precyzja dźwięku, głębia interpretacji i przede wszystkim niesamowita charyzma na scenie – sprawiły, że jej śpiew doceniały wielokrotnie takie legendy, jak Wolfgang Rihm czy Heinz Holliger.
Artystka potrafi także zauroczyć partiami klasycznymi, takimi jak „Ah, non credea mirarti” Belliniego (partia Aminy w „La Sonnambula”), której wykonanie wycisnęło łzy publiczności w Teatro Verdi we Florencji. W latach 2008–2018 dała niezliczone recitale w Niemczech, Francji, Włoszech oraz Filipinach.
Jest głową Instytutu Instrumentów Klawiszowych na University of the Philippines College of Music od sierpnia 2015 oraz dyrektorem artystycznym Art Song Academy Manila od listopada tego roku.
Dla publiczności w Białymstoku artystka przygotowała specjalny program, w którym nie zabraknie dzieł kompozytorów polskich, węgierskich czy czeskich, bliskich naszym sercom, a ponadto wiele dzieł najważniejszych kompozytorów filipińskich, takich jak Nicanor Abelardo, Felipe Padilla De León, Manuel Velez, John August Pamintuan czy Ryan Cayabyab.

Karol Szymanowski – Siedem pieśni do słów Jamesa Joyce’a op. 54
 Nr 5 „Strings in the Earth”
 Nr 6 „Winds of May”
 Nr 7 „Rain Has Fallen”
Franz Liszt – „Freudvoll und leidvoll” (sł. Johann Wolfgang von Goethe) S. 280/1
„O komm im Traum” (sł. Victor Marie Hugo „Oh! Quand je dors”, tł. Peter Cornelius) S. 282/2
Fryderyk Chopin – Nokturn H-dur op. 32 nr 1
Pieśni op. 74 nr 2 „Życzenie” (sł. Stefan Witwicki)
Antonín Dvořák – Cigánské melodie op. 55 (sł. Adolf Heyduk)
Nr 4 „Když mne stará matka” (Songs My Mother Taught Me)
Nr 5 „Struna naladěna” (Tune Thy Strings, Oh Gypsy)
Benjamin Britten – „Les Illuminations” Op. 18 (sł. Arthur Rimbaud)
Nr 3a „Phrase”
Nr 5 „Marine”


Nicanor Abelardo – „Mutya ng Pasig” (sł. Deogracias del Rosario)
Felipe Padilla De León – „Kay Tamis ng Buhay” z opery „Noli me tangere” (sł. Guillermo Tolentino na bazie noweli Joségo Rizala)
Manuel Velez – „Sa Kabukiran” (sł. Juan Yee Benasa)
Giulio Caccini – „Ave Maria”
John August Pamintuan – „O magnum mysterium” (chorał gregoriański)
Tradycyjna włoska kolęda „Dormi, dormi, o bel bambino”
Felipe Padilla De León – „Payapang Daigdig”
Ryan Cayabyab – „Kumukutikutitap”

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ