koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

Liminal – stan przejściowy

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 845 wyświetleń od 14 października 2021
  • od: 22 października 2021, piątek
    do: 10 listopada 2021, środa

Liminal – stan przejściowy Wystawa Pracowni 3D i Zdarzeń Wirtualnych II Wydziału Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie Uczestnicy: Agata Chodera, Przemysław Danowski, Andrei Isakov, Palina Komarova, Agata Konarska, Mateusz Kowalczyk, Dobrosława Król, Krystyna Jędrzejewska-Szmek, Jakub Wróblewski

Kuratorka: Zuzanna Sękowska

Koordynacja: Eliza Urwanowicz-Rojecka

Identyfikacja wizualna: Renata Motyka

Galeria Arsenał w Białymstoku 22.10–10.11.2021 ul. A.Mickiewicza 2, Białystok

„Liminal – stan przejściowy” to wystawa wybranych projektów stworzonych przez artystki i artystów z Pracowni 3D i Zdarzeń Wirtualnych II Wydziału Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Prace powstały pod kierunkiem dra hab. Jakuba Wróblewskiego, we współpracy z Andreiem Isakovem i Przemysławem Danowskim. Prezentacja obejmuje m.in.: Lovestory Jakuba Wróblewskiego, Andreia Isakova i Przemysława Danowskiego, Master of Reality Agaty Chodery, Lunatic Paliny Komarovej, Let’s Pray Agaty Konarskiej, Underminig Mateusza Kowalczyka, NeoWarszawę Dobrosławy Król oraz VR Lab Krystyny Jędrzejewskiej-Szmek. Ekspozycja stanowi próbę zbadania i omówienia zjawiska „zdarzenia wirtualnego”, dostrzeżenia jego wymiaru kulturowego, kulturotwórczego i funkcji praktyk z nim związanych.

Przenoszenie wrażeniowości, dzielenie się wrażeniem, przekładanie narracji na działania technologiczne; uwrażliwienie na wzajemną obecność, praktyki opiekuńcze, kolektywny charakter działań – to według nas najważniejsze zagadnienia budujące scenariusz tej ekspozycji. Zadajemy pytania o różne aspekty praktyki twórców poruszających się w obszarze nowych mediów / rzeczywistości transmedialnej – o to, jak i w jakim celu przekazywana jest opowieść, za pośrednictwem jakich estetyk i technologii użytych w procesie twórczym?

Jedną z najważniejszych kwestii zdaje się wspólnotowy i wspólnototwórczy charakter pracy z wirtualną rzeczywistością / nowymi mediami, jak również jej potencjał tworzenia wspólnoty doświadczenia. Pracownię traktujemy jako pole doświadczeń, delegowania wiedzy, miejsce powoływania tymczasowego kolektywu, który zawiązuje się i rozwiązuje. Chodzi o uchwycenie śladu swoistej metody komunikacyjnej i tego, co jako trwały duch czy specyfika pracy wykształciło się w środowisku.

Wystawa w zamyśle jest przypadkiem otwartym, ćwiczeniem, teoretycznym tripem – przebiegającym w procesie uczestniczenia, włączania weń odbiorców. Towarzysząca jej konferencja będzie miała charakter warsztatu seminaryjnego, próby zainicjowania krytycznego namysłu nad lokalną specyfiką praktyk osnutych wokół rzeczywistości multimedialnej – w odniesieniu do sposobu myślenia o zdarzeniach wirtualnych zaproponowanego przez Pracownię 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, a w szerszym wymiarze – do specyfiki pracy z rozszerzoną rzeczywistością w ogóle.

Po zakończeniu działań ukaże się publikacja cyfrowa, opatrzona krytycznym komentarzem teoretycznym, zbierająca doświadczenia „przeniesienia” działań Pracowni do Galerii Arsenał w Białymstoku oraz najważniejsze wnioski płynące z warsztatu teoretycznego. Wystawa i towarzyszące jej działania są kolejną odsłoną cyklu wydarzeń prezentujących działalność Pracowni 3D i Zdarzeń Wirtualnych II w Galerii Arsenał.

WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE:

23.10.2021 (godz.11) oprowadzanie kuratorsko-autorskie po wystawie Liminal – stan przejściowy

26.10 - 09.11.2021 Mateusz Kowalczyk Undermining, 2021 performans VR na żywo HMD, Mozilla Hubs: wideo, obiekty 3D, dźwięk

Terminy: 26.10 (wtorek), 27.10 (środa), 29.10 (piątek), 02.11 (wtorek), 03.11 (środa), 09.11 (wtorek)

Miejsce: - Galeria Arsenał w Białymstoku, ul.A. Mickiewicza 2 (za pośrednictwem zestawu Oculus Quest 2 dostępnego na miejscu) w godz. 16-17 - Zdalnie (za pośrednictwem swego komputera/headsetu) w godz. 16-17 lub 18-19

30.10.2021 (godz. 13:00)

Warsztaty w polskim języku migowym połączone z oprowadzaniem po wystawie Liminal – stan przejściowy

Prowadzenie: Daniel Kotowski Wstęp wolny Obowiązuje wcześniejsza rejestracja poprzez e-mail: j.bietkal@galeria-arsenal.pl tel. i SMS: 694277616

5-6.11.2021 Seminarium-warsztaty teoretyczne towarzyszące wystawie Liminal – stan przejściowy

W ramach wydarzeń towarzyszących zaplanowaliśmy seminarium-warsztaty, które będą próbą teoretycznego uchwycenia zjawiska w procesie, próbą krytycznego namysłu nad sztuką immersyjną i specyfiką działań w przestrzeni wirtualnej. Chcemy odejść od klasycznego modelu konferencji i wystąpień, by umożliwić dialog międzyśrodowiskowy – stworzyć sytuację, w której reprezentanci różnych dziedzin humanistyki i sztuki, po zapoznaniu się z pracami i praktyką Pracowni 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, będą mogli wymienić uwagi, opinie i spostrzeżenia. Zależy nam na żywej, twórczej, inspirującej dyskusji, z której notatki, zapiski, wnioski zostaną jako ślad procesu badawczego. Na tej podstawie zostanie opracowana publikacja pokonferencyjna.

07-27.11.2021 (godz.18-20) Unreal Art - Warsztaty do wystawy Liminal - stan przejściowy

Crash Course Unreal Engine 4/5 dla początkujących artystek i artystów medialnych.

Terminy spotkań: 7.11, 13.11, 20.11, 27.11 godz.18-20 Prowadzący: Andrei Isakov

Uczestnictwo dozwolone jest dla osób powyżej 15 rok życia.

Podczas używania gogli VR może pojawić się uczucie nudności. Zakładając gogle VR, niezbędne do obejrzenia tego pokazu, decydują się Państwo na doświadczenie, które może wywołać niepożądane reakcje zdrowotne i zgadzają się Państwo nie dochodzić żadnego odszkodowania z tego tytułu. Jeśli cierpią Państwo na choroby układu krążenia, psychiczne lub związane z problemami z błędnikiem i wzrokiem – przed użyciem prosimy o konsultację z lekarzem i uprzedzenie o tym osoby opiekującej się instalacją. Używanie gogli VR nie jest zalecane dla osób starszych i kobiet w ciąży.

autor:
zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ