koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaTP Repertuar 11.2024
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Trzaska/ Thomas/ Daisy

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 426 wyświetleń od 3 czerwca 2009
  • 9 czerwca 2009, wtorek
    » 19:00

Koncert Jazzowy

Zapraszamy na koncert Trzaska/ Thomas/ Daisy. Głowna idea projektu to połączenie trzech tradycji improwizacyjnych. Z jednej strony wywodząca się ze wspołczesnego języka muzyki, prezentowana przez Thomasa. Z drugiej strony free-impro-jazzowe podejście prezentowane przez Trzaskę, a także chicagowska szkoła Daisego.

Po raz pierwszy z Claytonem Thomasem, jednym z najwybitniejszych australijskich wspołczesnych kontrabasistow z kręgu jazz-impro, spotkał się latem 2008 roku tworząc kwatret z Frarntzem Houtzingerem i Michałem Gossem. Z perkusistą Timem Daisy miał okazję pracowć nad projektem Kena Vandermarka Resonans oraz grał koncerty w Chicago. Zaowocowało to pomysłem zaproszenia do wspolnego grania tej dwojki znakomitych improwizatorow.

Idea projektu to połączenie trzech tradycji improwizacyjnych. Z jednej strony tradycji wywodzącej sie ze wspołczesnego jezyka muzyki, prezentowanej przez Thomasa.

Z drugiej strony free-impro-jazzowego podejścia prezentowanego przez Trzaskę a także chicagowskiej szkoły Daisego. Na styku tych tradycji mamy do czynienia z generowaniem nowego, intymnego świata muzycznego. Głowną ideą tria jest forma dialogu, akustycznych instrumentow. Podczas improwizacji muzycy przyjmują rożne rodzaje narracji muzycznej, od roli akompaniatorow do solistow. Dzięki poszukiwaniom wspołbrzmień, zatracają się granice pomiędzy brzmieniami instrumentow. Często trudno oprzeć się wrażeniu że zespoł przetwarza muzykę elektronicznie, choć w rzeczywistości muzycy posługują się jedyne akustycznymi brzmieniami. Zaskakująca jest rownież ekspresja tria. Dynamika oscyluje pomiędzy bardzo delikatnymi detalami aż po silne, niemal rockowe akcenty. Wszystkich muzykow tria łączy wspolna cecha - każdy stworzył własny język wyrazu, ktory wykorzystuje w improwizacji.

Artyści:

Mikołaj Trzaska przebył bardziej nieformalną edukację muzyczną. Saksofonista, klarnecista basowy, wyrosł na gruncie yassu - artystyczno-społecznego ruchu, ktory na przełomie lat 80. i 90. zbuntował się przeciw skostnieniu polskiego środowiska jazzowego. Stał się ojcem bodaj najbardziej kreatywnego zjawiska na polskiej scenie ostatnich 20 lat. Trzaska był wspołzałożycielem najważniejszej formacji yassu - legendarnej Miłości oraz (wciąż aktywnego) Łoskotu. Mimo, że impet yassu wygasł wiele lat temu, Trzaska nie obniżył swojej aktywności, Stał się czołową postacią krajowej sceny improwizowanej. Po okresie yassowym nagrał kilka skupionych i wyciszonych płyt z sekcją braci Olesiow. Akompaniował także poetom - Świetlickiemu i Andruchowyczowi, tworzył projekty muzyczno-literackie z Andrzejem Stasiukiem. Dziś jest liderem, międzynarodowego tria Volumen, członkiem m.in., Bassisters Orchestra czy Shofar - wykonującego muzykę żydowską, Przede wszystkim jednak realizuje się na gruncie radykalnego impro jazzu, wspołpracując z tuzami światowej wolnej improwizacji, m.in. z Peterem Brotzmannem, Joe McPhee, Kenem Vandermarkiem, Peterem Friisem Nielsenem, Davem Raphisem, Donem Robinsonem, Johnem Tchikai, Noelem Akchote.

Clayton Thomas - australijski kontrabasista, od lat mieszkający w Berlinie. Jego pierwszymi nauczycielami gry na instrumencie byli Wilber Morris I Peter Kowald. Bardzo aktywny na scenie, do najciekawszych projektow z jego udziałem w ostatnim okresie zaliczyć trzeba: Trio AUS z Johannesem Bauerem i Tonym Buckiem, kwartet c.o.d.e. z Kenem Vandermarkiem, Maxem Naglem i Wolfgangiem Reisingerem, czy wreszcie najnowszy zespoł z Michaelem Zerangiem i Mikołajem Trzaską.

Timothy Daisy urodził się 15 lipca 1976 w Waukegan w stanie Illinois. Tim jest jedną z podpor chicagowskiej sceny jazzowej (tzw. młodego Chicago) od roku jego przybycia do Chicago (1997). Jednym z pierwszych muzykow, z ktorym Tim wtedy nawiązał kontakt był Dave Rempis - ich wspołpraca trwa po dziś dzień. W 1998 roku powstał ich pierwszy wspolny projekt - trio Triage (pierwotnie grał w nim na basie Gordon Lewis, w 2000 roku zastąpił go Jason Ajemian). Oprocz tego wraz z Davem Tim Daisy realizuje rownolegle kilka rożnych projektow - Tim Daisy / Dave Rempis Duo, Rempis Percussion Quartet (wraz z Antonem Hatwichem i Frankiem Rosaly) czy The Engines ( wraz z Jebem Bishopem i Natem McBridem). W roku 2001 Tim Daisy dołączył do kwintetu Kena Vandermarka - The Vandermark 5 (zastąpił tu Tima Mulvennę). Owocem tego spotkania jest pięć studyjnych albumow i dwa koncertowe boksy oraz wspołpraca wraz z Kenem Vandermarkiem w kilku innych grupach - Bridge 61 (wraz z Natem McBridem i Jasonem Steinem) oraz Frame Quartet (wraz z Fredem Lonberg-Holmem oraz Natem McBridem). Owocem trasy po Polsce Dragons 1976 w lutym 2008 roku jest wspołpraca Tima Diasy z polskimi muzykami - triem The Light a także duetowy projekt z klarnecistą Wacławem Zimplem. Tim prowadzi także własne zespoły, ktorych repertuar bazuje na jego kompozycjach - są to Festival Quartet (z Keefem Jacksonem, Joshem Bermanem oraz Antonem Hatwichem), Sky and Light (z klarnecistą basowym Jasonem Steinem i Antonem Hatwichem) i New Fracture Quartet (z Jamiem Branchem, Davem Millerem i Natem McBridem).

bilety:

10 zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ