koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Kucz / Kulka Sleepwalk

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 398 wyświetleń od 19 lutego 2010
  • 13 marca 2010, sobota
    » 20:00

Avant-pop prosto spod palcow rewelacji ostatniego roku - Gaby Kulki i Konrada Kucza znanego m.in. z grupy Futro. Brzmienia retro, ciepłe i melodyjne piosenki, w ktorych Brian Eno spotyka francuskie szansonistki z dwudziestolecia międzywojennego, a wszystko razem zostaje zsamplowane i przemiksowane. Kucz/Kulka to odważna wypowiedź w estetyce miejskiego folku spod znaku np. Cocorosie.

„Duet Gabriela Kulka - Konrad Kucz niby był do pomyślenia, ale i tak niełatwo uwierzyć, że znakomita wokalistka, autorka albumu „Hat Rabbit", zwiąże się z projektem specjalisty od muzycznej elektroniki i leniwych brzmień klubowych. A jednak stało się i - coż za niespodzianka - płyta „Sleepwalk" rożni się nie tylko od dotychczasowych dokonań Kulki, ale też nie tak dużo ma wspolnego z dorobkiem Kucza. W ogole wymyka się potocznie stosowanym klasyfikacjom. Mamy tu spory ładunek psychodelii, ktora jednak zaraz zostaje zneutralizowana ironicznie potraktowanym wodewilem. Jest, rzecz jasna, ambientowa elektronika, ale za chwilę wprawne ucho wychwyci klimaty przypominające kompozycje Badalamentiego z serialu „Twin Peaks". Gaba Kulka śpiewa oszczędniej niż na swojej autorskiej płycie, ale nikt, kto słucha, nie ma wątpliwości, że to kolejna (i niebanalna) odsłona artystycznego potencjału tej niebywale utalentowanej postaci. Tak jest - oto wydarzenie fonograficzne roku." (Polityka)_ _

„Gaba Kulka wśrod wspołczesnych, polskich wokalistek zyskała sobie rozgłos porownywalny z tym, ktory ma miejsce przy okazji każdej premiery płytowej Marysi Peszek, choć z racji talentu, songwriterskich umiejętności, kreatywności, świetnego wokalu i sympatycznej, scenicznej osobowości tym razem szum wokoł polskiej wokalistki jest jak najbardziej uzasadniony._ Mniej znaną połowką duetu Kucz/Kulka jest Konrad Kucz - człowiek z ogromnym dorobkiem na polu muzyki elektronicznej, chilloutu i ambientu, trochę niesprawiedliwie w masowej świadomości funkcjonujący głownie jako jeden z członku grupy Futro. Patrząc na dyskografię Kucza, nie sposob nie zauważyć, że chyba zawsze trochę ciągnęło go do mniejszych tudzież większych eksperymentow z brzmieniami z przeszłości._

Album Kucza i Kulki to wspaniała wyprawa do czasow, gdy na kinowych ekranach oglądać można było fabuły takich reżyserow jak Ernst Lubitsch, Josef von Sternberg, Cecil B. DeMille, podziwiać aktorki kalibru Glorii Swanson i Mary Pickford, kiedy znakomitej rozrywki dostarczały wodewile, burleski i lekkie kabarety. To muzyka czerpiąca garściami z performance'ow Josephine Baker, piosenek Dietrich, Piaf i typowych, kawiarnianych szansonistek z czasow dwudziestolecia międzywojennego. To wspomnienie przebojow Sarah Vaughan, Nancy Sinatry, Patsy Cline, a także ich wspaniałych poprzedniczek pokroju Bessie Smith, Idy Cox, Clary Smith.

Gaba Kulka i Konrad Kucz w żadnym momencie nie przesadzają z retro stylizacją. "Sleepwalk" przeszłością jest tylko niezobowiązująco zainspirowane, delikatnie natchnione. Cała płyta stanowi przede wszystkim wyborną wariację na temat dzisiaj już nieco zapomnianych, zakurzonych brzmień. Konrad Kucz imponuje nie lada wirtuozerią i kreatywnością, gdy przychodzi do samplowania przywodzących na myśl całkiem wiekowych dźwiękow, a Gaba Kulka niezwykłą, piosenkarską wrażliwością. To nie jest bowiem ta sama wokalistka, ktorą znamy chociażby z jej solowego krążka "Hat, Rabbit"." _ (Kasia Wolanin - Polskie Radio). _

Gaba Kulka - corka słynnego skrzypka, Konstantego Andrzeja Kulki jest piosenkarko-pisarką i pianistką. Jej autorski repertuar doskonale wpisuje się w termin alternatywa, w szalony sposob łącząc elementy jazzu, rocka, popu, uroczo balansuje na krawędzi klimatow teatralno-kabaretowych. Poza solowymi projektami, Gaba często flirtuje z tworczością innych artystow. A to na łonie formacji Baaba Kulka, gdzie wraz z muzykami grupy Baaba składa hołd tworczości brytyjskich metalowcow z Iron Maidem, a to dzieląc scenę z orkiestrą symfoniczną. Wspołpracowała też z zespołem Mitch & Mitch i pisała teksty oraz śpiewała gościnnie na albumie Iluzjon cz.1 _Reni Jusis. Jest autorką muzyki do spektaklu _Rafalala Show - Zabawy Nocą.

Dyskografia:

Hat, Rabbit - Mystic, 2009 / _Out _- Eblok, 2007

Konrad Kucz* -* jest grafikiem i muzykiem od 20 lat związanym ze sceną minimal-ambient. Inspiruje się szerokim spektrum muzyki - od gregoriańskiej, przez rockową, klubową i industrialną, po transowy folk i wspołczesną awangardę klasyczną, jak Arvo Part, Morton Feldman, czy Henryk Mikołaj Gorecki. Swoim mistrzem jednak niezmiennie nazywa Briana Eno i do jego discreet music odwołuje się często we własnej tworczości. Kucz był rownież członkiem grupy Futro grającej połączenie retro popu z elektroniką oraz wspołtworcą industrialnego projektu Nemezis. Jego muzyka często ilustruje programy telewizyjne (m. in. Canal+, TVP, PULS). Pisał też muzykę do filmow dokumentalnych Natalii Korynckiej-Gruz i Jacka Kruczkowskiego oraz sztuk teatralnych Teatru Academia. Jego kompozycje figurują w bibliotece muzycznej wydawnictwa płytowego Paris Music.

Wybrana dyskografia:

Kucz/Kulka - Sleepwalk - Requiem Records, 2009 / Railroad Paths - Generator, 2008 / Viva Comtemplativa - litania _- Generator, 2009 / Nemezis - _Inbetween _- Spirea/VIVO, 2007 / Kucz/Kozak (Dr. No) - _Lobster - _Requiem Records, 2007 / Futro - _feat. Novika - _BMG Poland, 2004 / _Soporus - Requiem Records, 2003 / Waxfood - Served by MyHouse - MyHouse, 2003 / Futro - Futro - _Sissy Records, 2001 / _Babie lato - Sound-Pol, 1999 / Suita tatrzańska _- Digiton, 1996 / _Viva Contemplativa - mirabilia - Sound-Pol, 1995 / Sny polskie - Digiton, 1993

bilety:

20; 30; 40

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ