koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Tomasz Gwinciński Solo

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 100 wyświetleń od 20 lutego 2010
  • 6 marca 2010, sobota
    » 20:00

Jeden z praojcow yassu w intymnej, solowej odsłonie na trzy gitary. Znany m.in. z Maestro Trytony, Łoskotu czy Arhytmic Perfection posiada przeogromną wyobraźnię, ale także poczucie humoru (brał udział w nagraniu P.O.L.O.V.I.R.U.S.A.). W swej podroży muzycznej niejednokrotnie zaglądał na deski teatru i na plan filmowy (m.in. „I co wy na to Gałuszko?", czy „Sztos" z Miłością).

Znany przede wszystkim z występow z zespołami tzw. sceny yassowej - Maestro Trytony, Łoskot, Arhytmic Perfection, a także jako kompozytor muzyki teatralnej, autor opery ("Proces" na podstawie F. Kafki - PWST Krakow) obecnie występuje solo, prezentując wirtuozowski materiał gitarowy.

Na muzykę koncertu składają się kompozycje powstałe w wyniku rożnych poszukiwań Gwincińskiego, czy to awangardowych, takich, jakie zaprezentował na wydawnictwach - Szkoła Bydgoska t.1 i t.2, czy inspiracji związanych z tworczością na gitarze elektrycznej, stylowo nawiązujących do osiągnięć sceny nowojorskiej, a także utwory napisane na nową gitarę w instrumentarium tego muzyka - czyli gitarę klasyczną. Jak sam twierdzi, dojście do poziomu, na ktorym możliwe stały się koncerty solo, zajęło mu 30 lat pracy.

Innym ważnym dla artysty aspektem "tej minimalistycznej obsady" jest większa swoboda wypowiedzi, łatwiej bowiem przy graniu solo pojść jakąś nową ścieżką, ktora zrodzi się w trakcie żywego kontaktu z energią słuchaczy. Słowem muzyka na najwyższym poziomie technicznym w połączeniu ze wspołczesnym językiem muzycznym i brzmieniowym wywodząca się z linii gitarowej Ducret-Ribot-Frisell, kompozycyjnie zaś Stockhausen-Berio- Schnittke.

Dyskografia:

Tańce Bydgoskie - Trytony, 1992 / Zarys matematyki niewinnej - Trytony, 1995 / a - Mazzoll & Arhythmic Perfection, 1995 / Out Out To Lunch - Mazzol & Arhythmic Perfection, 1996 / Ubu Krol - Bromberg Ensamble (limitowana edycja dla Teatru Polskiego w Bydgoszczy - tylko na kasetach), 1996 / Enoptronia - Maestro Trytony, 1997 / Rozmowy s catem - Mazzoll & Kazik & Arhythmic Perfection, 1997 / Muzyka do filmu Sztos - Miłość i Trupy, 1997 / P.O.L.O.V.I.R.U.S. - Kury, 1997 / Amariuch - Łoskot, 1998 / Jupiter, Urizen, Wernyhora, Trungpa - Gwinciński / Richter / Stolik, 1999 / Samsara - Czan (dawniej Trupy), 1999 / Śmierdzące kwiatuszki - Łoskot, 2000 / Clever Nonsense and Other Outdoor Games - T.G. & NonLinear Ansamble, 2001 / The Moon Music - T.G. & NonLinear Ansamble, 2002 / Heart of Gold - Maestro Trytony, 2004 / Sun - Łoskot, 2005 / Klub Samotnych Serc Pułkownika Tesko, 2007 / Szkoła bydgoska tom I - NonLinear Ansamble, 2008 / Szkoła bydgoska tom II - P. und der Wolf - NonLinear Ansamble, 2008

bilety:

10; 15; 20

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ