koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

rezydencja / premiera 2010 / ŚLUB

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 929 wyświetleń od 28 kwietnia 2010
  • 28 maja 2010, piątek
    » 19:00

rezydencja / premiera 2010 / ŚLUB

28.05.2010, g. 19.00

* *W grudniu 2009 roku Klub Żak ogłosił ogolnopolski konkurs „rezydencja/premiera 2010" na projekt spektakli (solo/duet) z dziedziny szeroko pojętego tańca wspołczesnego. W maju zostaną zaprezentowane dwa spośrod zwycięskich spektakli. Pierwszym z nich będzie solo Ślub _Romualda Krężla._

ŚLUB

reżyseria, pomysł, wykonanie, choreografia: Romuald Krężel / muzyka: ARVO PART, STEVE REICH / scenografia, światła: Romuald Krężel / czas trwania: 25 min.


Monodram jest inspirowany dramatem Ślub Witolda Gombrowicza. Spektakl tematyką oscyluje wokoł poszukiwania prawdy na swoj temat, odnalezienia i określenia swojej tożsamości i sprawdzenia, czy jest to w ogole możliwe, uwikłania człowieka w swoje własne człowieczeństwo, a z drugiej strony w społeczne zasady i porządek. Ma stanąć przed pytaniem czy określanie i kategoryzowanie zarowno w sztuce, jak i w życiu poza nią jest probą usystematyzowania czy zamknięcia, probą porządku, czy zabiciem możliwości dotarcia do prawdy. Ma poszukiwać granicy między odkrywaniem swojej indywidualności, a alienacją społeczną. _Ślub _ ma być probą połączenia wyrazu aktorskiego (i tu pytanie, czym on w ogole jest?) z ruchem - tańcem (i tu znowu pytanie, czym on jest?). Tancerz chce sprawdzić, gdzie te dwa nośniki artystycznej treści mogą się spotkać i nierozerwalnie połączyć (nawiązując do tytułowego ślubu). Ma to być proba spektaklu opartego na obudzeniu energii w ciele - nośniku treści artystycznej bez zbędnego podziału na dane środki wyrazu (jak np. ruch i głos czy ruch i słowo), połączenia profesjonalnego (tylko z racji na wykształcenie) aktorstwa z nieprofesjonalnym (tylko z racji na brak wykształcenia) tańca. Poszukiwanie obecności aktora/ tancerza/ performera/ wykonawcy na scenie i jego manifestacji poprzez artystyczną wypowiedź.

*Romuald Krężel *- absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. W Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi zadebiutował rolą Konrada-Maski w Wyzwoleniu w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego. Związany z Teatrem Nowym im. Kazimierza Dejmka w Łodzi za dyrektury Zbigniewa Brzozy, gdzie grał w spektaklach: Słońce w kuchni na podstawie opowiadania Iwaszkiewicza w reżyserii Marcina Brzozowskiego oraz Choroba młodości w reżyserii Ireneusza Janiszewskiego. Tworca niezależny i poszukujący, niezwiązany z żadną instytucją teatralną. Wspołzałożyciel Republiki Warszawa - Stowarzyszenia Działań Tworczych, wspołpracuje z Teatrem Maat i Centrum Kultury w Lublinie oraz Teatrem Szwalnia w Łodzi założonym przez Marcina Brzozowskiego. W Teatrze Maat wraz z Tomaszem Bazanem realizuje projekt Idiota albo trans, prezentacje inspirowany tworczością Dostojewskiego i postaciami świętych jurodiwych rosyjskich, ktory w pierwszej wersji work in progress został zaprezentowany na 14. Międzynarodowym Festiwalu Konfrontacje Teatralne w Lublinie. Występuje rownież w spektaklu Wake up in the evening, ktorego premiera odbyła się w styczniu 2010. Woli nie nazywać siebie aktorem, ale raczej tworcą teatralnym, poszukuje łączenia rożnych dziedzin teatru (spektaklu dramatycznego, teatru tańca, performansu). Bada wspołczesne aktorstwo w kontekście zmieniających się warunkow teatralnych poprzez warsztaty Techniki Improwizacji Stephena Booka.

bilety:

15; 10;

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ