koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT wystawa WrocławCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGTP Repertuar 11.2024Cantores wiolonczela
zmodyfikowano  12 lat temu

Orgia

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 32 134 wyświetleń od 1 listopada 2010
  • 13 lutego 2014, czwartek
    » 19:00
  • 12 lutego 2014, środa
    » 19:00
  • 11 listopada 2011, piątek
    » 19:00
  • 10 listopada 2011, czwartek
    » 18:00
  • 15 października 2011, sobota
    » 19:00
  • 14 października 2011, piątek
    » 19:00
  • 13 października 2011, czwartek
    » 19:00
  • 26 lutego 2011, sobota
    » 19:00
  • 25 lutego 2011, piątek
    » 19:00
  • 24 lutego 2011, czwartek
    » 19:00
  • 29 stycznia 2011, sobota
    » 19:00
  • 28 stycznia 2011, piątek
    » 19:00
  • 27 stycznia 2011, czwartek
    » 18:00
  • 18 grudnia 2010, sobota
    » 20:00
  • 17 grudnia 2010, piątek
    » 20:00
  • 16 grudnia 2010, czwartek
    » 20:00
  • 28 listopada 2010, niedziela
    » 19:00
  • 27 listopada 2010, sobota
    » 19:00
  • 26 listopada 2010, piątek
    » 19:00

Pier Paolo Pasolini, reż. Wiktor Rubin

Premiera: 24 kwietnia 2010 (Czarna Sala)

  • Przekład: Ewa Bal
  • Reżyseria: Wiktor Rubin
  • Dramaturg: Jolanta Janiczak
  • Opracowanie muzyczne: Wiktor Rubin
  • Scenografia: Mirek Kaczmarek
  • Kostiumy: Mirek Kaczmarek
  • Wideo: Mirek Kaczmarek
  • Inspicjent: Jerzy Gutarowski

Obsada

  • Dorota Androsz - Kobieta
  • Marek Tynda - Mężczyzna

„Dopiero co umarłem. Moje ciało przedziwnie ubrane kołysze się na sznurze. Przed chwilą też zabrzmiały moje ostatnie słowa: Nareszcie ktoś zrobił dobry użytek ze śmierci." Cofnijmy się w czasie. Zamknięci w domu Kobieta i Mężczyzna zaczynają uprawiać sadomasochistyczną grę. Orgię. Jednakże cielesność, bol, poniżenie stają się sposobem dotarcia, do tego, co siedzi w człowieku najgłębiej. Są probą przyjrzenia się sobie, własnej odmienności, seksualności. A także wzajemnym uczuciom, zmiennym relacjom pan- sługa, u ktorych podstaw zawsze leży władza. Rozpoczyna się niebezpieczna, brutalno- poetycka gra. Rozpoczyna się orgia. „A teraz bawcie się dobrze."

Wiktor Rubin *i *Jolanta Janiczak o spektaklu: ORGIA jest spektaklem o halce. O halce jako znaku narzuconego umasowienia. Dopoki halki milczą panuje porządek, nie- rewolucja, nie- przełom. Jeżeli halka postanawia się wyrazić, wyrazić się do końca, musi umrzeć. ORGIA jest spektaklem o pończochach - więzieniu ciała we wzorcach innych ciał. Wszystkich tak samo odlanych. Wszystkich tak samo nieruchomych.

ORGIA jest spektaklem o majtkach, czyli symbolu „poddania i hipokryzji". ORGIA jest spektaklem o rzeźbieniu człowieka na milczenie i posłuszeństwo. Komu potrzebne są bierne pończochy, bezwolne halki i uległe majtki? P.P. Pasolini: „Nikomu komu można by przypisać twarz"

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ