koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Zaduszki Jakubowe - Bal u Pana Boga

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 737 wyświetleń od 3 listopada 2011
  • 20 listopada 2011, niedziela
    » 20:00

Od diagnozy Wyspiańskiego postawionej w Wyzwoleniu, po wspołczesną poezję i piosenkę literacką podejmującą temat wolności w kategoriach narodowych, egzystencjalnych i kulturowych.

Kompozycje Zygmunta Koniecznego, niektore - dedykowane Joannie, inne skomponowane w ostatnich latach do filmow i spektakli teatralnych. Piosenki o wolności: Stanisław Wyspiański, Jacek Kaczmarski, Włodzimierz Wysocki, Wojciech Młynarski, Jan Jakub Kolski, Ernest Bryll, autorzy bezimienni. Porywające interpretacje Joanny Słowińskiej i wirtuozeria Jarosława Bestera tworzą niepowtarzalny w formie i nastroju kameralny spektakl muzyczny.

(...) W Modlitwie Stanisława Wyspiańskiego Słowińska pokazała, że jej talent w żaden sposob nie ustępuje talentowi Demarczyk. Nie wierzyłam, że usłyszę kiedykolwiek na żywo coś podobnego! [Zofia Noworol, Małopolski Instytut Kultury]

_ Bal u Pana Boga - koncert poruszający i urzekający, pełen barw i zachwycający muzykalnością tworzących go artystow, ktorych działalność wymyka się z rozmaitych szufladek. (...) I oto tych dwoje spotyka się na scenie. [Tomasz Janas "Gazeta Wyborcza"; Słowińska i Bester - ich wspolna opowieść na balu]_

soliści:
Joanna Słowińska - śpiew, skrzypce
Jarosław Bester - akordeon guzikowy

Joanna Słowińska
Jedna z najbardziej wszechstronnych polskich wokalistek, charyzmatyczna pieśniarka. Miłośnikom etno i world music - znana z repertuaru inspirowanego polską i słowiańską muzyką tradycyjną. Z autorskimi recitalami występowała w większości krajow Europy i w USA (NY Broadway Symphony Space, Chicago Cultural Center). Koncertuje z zespołem złożonym z krakowskich instrumentalistow.

W latach 2004-2007 solistka Tryptyku Świętokrzyskiego. Od 2001 nieprzerwanie wspołpracuje z Zygmuntem Koniecznym (Konieczny w teatrze Staniewskiego, Serce moje gram, Norwid - Bal, Noc listopadowa).

Laureatka wielu prestiżowych festiwali (m.in. Festiwalu Polskiego Radia Nowa Tradycja [1999, 2004, 2005], Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu [2004], Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu [finalistka Superjedynek 2009 za studyjny, autorski album Możesz być]), laureatka Akademii Fonograficznej ZPAV (m.in. jako solistka Tryptyku Świętokrzyskiego). W plebiscycie Polskiego Radia Nowa Tradycja jej solowe płyty wyrożniono tytułem Folkowej Płyty Roku (Live in Alchemia [2005], Możesz być [2008].

(…) osobowość na miarę Cesarii Evory, Omary i Lila'i Downs - tej, co śpiewała we "Fridzie". [Wojciech Ossowski, Polskie Radio, Trojka]

_Pierwsza dama polskiego folku - jedna z najbardziej fascynujących i wyrazistych wokalistek na polskiej scenie muzycznej. [Tomasz Janas, „Gazeta Wyborcza"]

Uwielbiam być zaskakiwany, kocham te momenty, gdy dreszcze przechodzą mi po plecach, a płyta, piosenka bądź jakakolwiek kompozycja, zaskoczą mnie do tego stopnia, że w sposob absolutny skupiają moją uwagę na dziele. Aby nie przeciągać, powiem wprost. Płyta, o ktorej tych kilka słow, taka jest. Wymyka się kompletnie z ustalonych stylistycznych ram, przez co już intryguje. (...) [Piotr Iwicki, „JazzForum", "infomuzyka.pl"]

_

Jarosław Bester
Akordeonista, kompozytor, tworca Bester Quartet (dawniej The Cracow Klezmer Band). Łącząc w swej grze doświadczenia wyniesione z muzyki klasycznej z wieloma innymi stylami oraz stosując czytelne formy improwizacyjne, osiąga niezwykle energetyczną mieszankę o niespotykanych dotąd możliwościach barwowych i technicznych akordeonu.

Uznawany jest za jednego z najoryginalniejszych muzykow młodego pokolenia w Europie i na świecie. W swoim dorobku, poza płytami wydanymi w nowojorskim wydawnictwie Tzadik oraz udziałem w wielu innych produkcjach fonograficznych, ma na swoim koncie nagrania dla radia i telewizji w Niemczech, Szwecji, Finlandii, Polsce. Wspołpracował z wybitnymi muzykami z kręgu muzyki klasycznej, jak i szeroko rozumianej muzyki awangardowej, m.in. z Johnem Zornem, Tomaszem Stańką, Donem Byronem, Grażyną Auguścik, Joszkiem Brodą, Olem Walickim, Michałem Jelonkiem i wieloma innymi.

Mieszanka wybuchowa, kulturowy tygiel zaskakujący rożnorodnymi pomysłami i rozbrajającą dynamiką gry (...); improwizacja, otwartość i nieprzewidywalność (przywołująca eksperymenty Kronos Quartet), a przy tym energia i zapamiętanie godne rockowych bandow. [Jacek Hawryluk, "Przekroj"]

_ Hipnotyzuje widzow, (...) wydaje się, iż nuty przenikają w krew, zmuszając serce pulsować coraz szybciej. Tą muzykę odczuwa się instynktownie. Zaskakujące przeplatania się dźwiękow, od tajemnicy Wschodu po słowiańskie bezkresy. (...) Coś z obrazow Marca Chagalla - ulotne, folkowe, nasycone zagadkami, i jednocześnie proste i zrozumiałe dla każdego. [Irina Wratarewa, "day.kiev.ua"]_

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ