koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Bach vs. Piazzolla

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 489 wyświetleń od 27 marca 2014

Zapraszamy już na piąty koncert w GTPS Niedzielne spotkania z muzyką 13:13

Tym razem kwartet smyczkowy Baltic wystąpi ze znakomitym gdańskim pianistą - Tomaszem Joczem. Będzie to spotkanie przyjaciół w ciekawym pojedynku kompozytorów. Pomysł muzyków wykonawców to zestawienie dwóch skrajnie odmiennych stylów muzycznych ale jakże do siebie pasujących. Muzyka Jana Sebastiana Bacha "ojca" systemu dur-moll, mistrza okresu baroku, jednego z najwybitniejszych artystów w dziejach muzyki "spotka się" z muzyką Astora Piazzolli "ojca" tanga argentyńskiego, mistrza bandoneonu, jednego z najwybitniejszych kompozytorów XX w.

"Oryginalny styl stworzony przez Piazzollę znany jest pod nazwą "nuevo tango". Nie jest to tango przeznaczone do tańczenia, lecz kunsztownie stylizowana muzyka do słuchania (podobnie jak wcześniej tango Igora Strawinskiego). Charakterystyczne jest dla niego nawiązanie do baroku: do formy passacaglii, do barokowego kontrapunktu w sposób nasuwający skojarzenie z fugą. Rytm tanga bywa wyraźny, ale równocześnie ulega wyraźnym zakłóceniom. Harmonia również odbiega od tradycji, dzięki chromatyce, a nawet dysonującej chromatyce. Częste są nawiązania do jazzu. Stosowane są również niekonwencjonalne sposoby gry (jak w sonoryzmie), charakterystyczne dla brzmienia są glissanda. Wyraźnie zachowana jest natomiast charakterystyczna dla tanga atmosfera pewnej melancholii.

"Nuevo tango" stanowiło tak daleko posunięte przetworzenie tanga tradycyjnego, że wielu argentyńczyków do tego stopnia nie mogło się pogodzić z takim sposobem potraktowania ich narodowego tańca, że kompozytor spotykał się nawet z przejawami agresji." wikipedia

W programie:
J.S.Bach - koncert d-moll na fortepian i kwartet smyczkowy,
fragmenty Wariacji goldbergowskich w opracowaniu na kwartet smyczkowy

A. Piazzolla - Oblivione
Libertango
Muerte del Angel

Tomasz Jocz ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie fortepianu profesora Zbigniewa Śliwińskiego. Swoje umiejętności rozwijał pod kierunkiem wybitnych pianistów i pedagogów: Bernarda Ringeissena (Francja), Aleksandra Orlowieckiego (Rosja), Bernarda Robertsa (Wielka Brytania).

Stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki. Był nagradzany i wyróżniany na wielu konkursach pianistycznych i kameralnych; do najważniejszych zalicza: Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny na Stypendia Towarzystwa im. F. Liszta we Wrocławiu (laureat dwóch edycji konkursu), Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (otrzymał również nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu z orkiestrą), Grand Prix Festiwalu Kameralistyki Młodych w Kłodzku oraz Międzynarodowy Konkurs Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie (kategoria duety).

Ma w swoim dorobku liczne nagrania radiowe i telewizyjne, spośród których na szczególną uwagę zasługuje jedyne w Polsce zarejestrowane wykonanie Koncertu D-Dur op. 21 na skrzypce i fortepian i kwartet smyczkowy E. Chaussona (partia kwartetu została opracowana na orkiestrę kameralną). Nagranie zrealizowała wytwórnia DUX.

Obecnie jest zatrudniony na stanowisku adiunkta na macierzystej uczelni

Informacja o kwartecie na stronie:
http://www.baltickwartet.pl/

bilety 20 zł do kupienia na godz. przed koncertem

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ