koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarAMKL 75 latCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Retro Komp/ Load Error #2015'

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 196 wyświetleń od 29 września 2015
  • 18 października 2015, niedziela
    » 21:00
  • 16 października 2015, piątek
    » 9:00

Jeśli chcesz powspominać stare maszyny w gronie podobnie zakręconych ludzi, pochwalić się własnymi eksponatami, zasięgnąć porady zaawansowanych użytkowników, zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami demo-sceny i stanąć w konkursowe szranki – zapraszamy na: RetroKomp/LOAD ERROR #2015! (to już czwarta edycja, najbardziej pozytywnie zakręconej imprezy w trójmieście!)

Scena Muzyczna GAK oraz kolekcjonerzy i użytkownicy komputerów domowych oraz retro-konsol powstałych w końcowych dekadach ubiegłego wieku, z radością zapraszają na 4-tą już edycję zlotu miłośników retro-elektroniki „RetroKomp 2015″. W związku z licznymi głosami osób zainteresowanych, w 2015 roku powraca dwuczęściowa formuła zlotu. Tym razem jednak proporcje zostaną odwrócone i to niejako demoscenowa impreza LOAD ERROR zaprosi ludzi zainteresowanych retro-komputerami i retro-konsolami do zapoznania się bliżej z nieco tajemniczym "underground'em" zwanym nieformalnie Sceną Komputerową. W trakcie 3-dniowego party LE'15, na kilka godzin scena otworzy się dla osób do tej pory niezwiązanych z nią i być może zaszczepi kreatywnego scenowego „bakcyla” osobom, które dotychczas wyłącznie użytkowo lub rozrywkowo traktowały swoje komputery. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy jednak do udziału w całej 3-dniowej imprezie a "otwarty Retrokomp" ma być jedynie ułatwieniem dla ludzi zupełnie spoza retro i scenowego klimatu (i "promocyjnego" biletowania wstępu dla odwiedzających). Zmiana proporcji części składowych nie wyklucza oczywiście naszych tradycyjnych punktów programu RK czyli konkursów łamaczy joystick'ów (z nagrodami), wykładów i spotkań z ciekawymi ludźmi oraz kolejnej edycji konkursu na nowo powstałą grę na retro-platformy: "RetroKomp GameDev Compo" (RKGDC). W trakcie imprezy planujemy też występy demo-scenowych muzyków. Wręczymy również RetroKomp Star Award 2015 osobie, grupie lub projektowi szczególnie zasłużonemu dla sceny lub naszego retro-hobby.

Główne punkty tegorocznego programu:

16.10.2015 (piątek)

09:00 Otwarcie przestrzeni wystawowej 11:00 Oficjalne otwarcie części LOAD ERROR 2015, ogłoszenie programu i terminów deadline 14:00 Seminarium tematyczne: małe i większe projekty sprzętowe 15:00 Seminarium tematyczne: nowe tryby graficzne Atari 8-bit po 36 latach 18:00 Seminarium tematyczne: początki sceny i gamedev Atari 8-bit w Polsce 20:00 Live Act: Lokaty As Yone DJ set (All Colours of Psychedelic Dance Music) 21:00 Seminarium tematyczne: grupa TROPYX, podsumowanie 20-lecia działalności na scenie C64 23:00 Live Act: AceMan/Appendix (Mixture of Chiptune & EDM) 00:00 Nocny DemoShow

17.10.2015 (sobota)

09:00 Oficjalne otwarcie RetroKomp 2015 09:15 Legendarne polskie gry na Amigę (m.in. Cytadela, Za Żelazną Bramą, Franko),Legendarne polskie gry na Amigę (m.in. Cytadela, Za Żelazną Bramą, Franko)
10:00 Start zmagań «Łamaczy Joysticków» 10:00 Seminarium tematyczne: inicjatywa «Safe The Floppy»
11:00 Finał "RetroKomp GameDev Compo 2015" - prezentacja nadesłanych prac (głosowanie do 15:00) 14:00 Seminarium tematyczne: Adam Zalepa - ocena rynku komputerowego w latach 80/90, plany wydawnicze 16:00 Ogłoszenie wyników konkursów «Łamaczy Joysticków» 16:10 Ogłoszenie wyników RetroKomp GameDev Compo 2015 i wręczenie nagród 16:20 Wręczenie RetroKomp Star Award 2015 16:30 Obchody 30. rocznicy powstania komputera AMIGA 18:00 Zakończenie RK2015: Live Act: Mario DJ/Chełm Amiga Legion (House, Techno & D'n'B) 19:00 LOAD ERROR #2015 – rozpoczęcie konkursów scenowych * Chip Music * 8-bit Gfx * 8-bit Intro/Demo * Wild & Crazy * Amiga Music * Amiga Gfx * Amiga Intro/Demo 23:00 Live Act: Skipp/Potion^Nah- Kolor (Classic 808 Electro DJ set with video & laser show) 01:00 Nocny DemoShow

18.10.2015 (niedziela)

11:00 Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród w konkursach scenowych 13:00 Prezentacja filmu o demoscenie: The Art of the Algorithms [Moleman - The Documentary Series], Cz. #1 14:00 Prezentacja filmu o demoscenie: The Art of the Algorithms [Moleman - The Documentary Series], Cz. #2 15:00 Oficjalnie pożegnanie i zamknięcie imprezy

KONKURSY "ŁAMACZY JOYSTICK’ÓW" INFORMACJE OGÓLNE Tak jak podczas poprzednich edycji, wszyscy chętni będą mieli możliwość rywalizacji w grach na różnych starych komputerach i konsolach. W zależności od ilości chętnych przewidywane jest rozegranie 3 do 5 rywalizacji w grach typu „RiverRaid” czy „Moon Patrol” - o łatwej mierzalności wyniku. Konkretne tytuły gier zostaną ustalone przez organizatorów wraz z wystawcami już podczas trwania imprezy, ze względu na nieprzewidywalną dostępność i awaryjność retro-sprzętu. W konkursie przewidywane są nagrody rzeczowe, wręczane podczas oficjalnego zakończenia imprezy. ZASADY KONKURSU W każdym konkursie będzie chodziło o uzyskanie jak najlepszego wyniku wśród uczestników danej rozgrywki. Dozwolone jest wielokrotny start w celu poprawienia w wyniku, pod warunkiem braku innych chętnych do udziału – osoby biorące pierwszy raz w zawodach mają pierwszeństwo.

"RetroKomp GameDev Compo" (RKGDC) INFORMACJE OGÓLNE RetroKomp GameDev Compo to powrót znanego z edycji 2013 konkursu dla retro-programistów lub retro-developerskich zespołów, którego celem jest stworzenie nowej gry na nasze retro-platformy. Tym konkursem chcemy zachęcić wszystkie osoby, które zawsze marzyły o napisaniu własnej gry – do urzeczywistnienia tego, dając im motywację w postaci współzawodnictwa z innymi projektami, oficjalnej prezentacji przed bezpośrednio zainteresowaną publicznością i wymiany doświadczeń między uczestnikami. Wszystkie gry po konkursie zostaną udostępnione na zasadach „freeware” a więc będą do pozyskania za darmo przez wszystkich zainteresowanych, natomiast twórcy uzyskają dzięki konkursowi zainteresowanie i uznanie środowiska. W konkursie przewidywane są nagrody rzeczowe, wręczane podczas oficjalnego finału konkursu. W 2013 roku w ten sposób powstało aż 13 nowych gier, więc w tym roku liczymy na podoby sukces. ZASADY KONKURSU Do konkursu mogą być przyjęte tylko gry uruchamialne na komputerach i konsolach powstałych do końca XXw. Mogą to być zarówno gry ukończone w 100%, jak i grywalne wersje demo. Przystępując do konkursu, uczestnicy zgadzają się na późniejszą publikację prac konkursowych. Szczegóły techniczne konkursu dostępne są na stronie imprezy (www.retrokomp.org).

"Konkursy demo-scenowe" INFORMACJE OGÓLNE Demo-scena to nieformalny ruch, którego uczestnicy wykorzystują swoje komputery do tworzenia zarówno cyfrowych prac artystycznych (grafika i muzyka cyfrowa) jak i programowalnych pokazów multimedialnych – zwanych programami demonstracyjnymi lub w skrócie „demami” (pewnego rodzaju „teledysk”, łączący grafikę, muzykę oraz zaprogramowane efekty wizualne wykonywane przez komputer w czasie rzeczywistym). Ruch ten narodził się w latach 80. wraz z upowszechnieniem się 8-bitowych mikrokomputerów domowych i wraz z rozwoje techniki informatycznej rozwijał się na kolejne platformy sprzętowe, włączając w to najnowocześniejsze komputery osobiste. Już od wczesnych lat 80. demo-scena na całym świecie spotyka się na zlotach zwanych „demo-party” (czasami liczącymi nawet 2000 osób), na których to główną częścią imprezy są konkursy i współzawodnictwo o miano najlepszego grafika, muzyka, czy kodera (programisty). W konkursach tych prezentuje się swoje prace (daną pracę można wystawić tylko raz, na jednej imprezie), a zgromadzona publiczność wyłaniała zwycięzców wypełniając karty do głosowania. Tego typu konkursy odbędą się również podczas naszej tegorocznej imprezy i jest to najbardziej wyczekiwany moment przez wszystkich uczestników zainteresowanych demo-sceną. ZASADY KONKURSU Do konkursu mogą być przyjęte tylko produkcje uruchamialne na komputerach i konsolach powstałych do końca XXw. oraz spełniające ogólnie przyjęte na demo-scenie ograniczenia techniczne (pełny regulamin naszych konkursów znajduje się na naszej stronie). Przystępując do konkursu, uczestnicy zgadzają się na późniejszą publikację prac konkursowych, co jest głównym założeniem i podstawą działania tego ciekawego ruchu pasjonatów.

Więcej o imprezie i konkursach na: www.scenamuzyczna.pl, www.retrokomp.org,

Bilety już do nabycia lub w dniu imprezy w kasie Sceny Muzycznej Gdańskiego Archipelagu Kultury, przy ul. Powstańców Warszawskich 25, w następujących cenach:

  1. Bilet trzy dniowy (od godziny 9:00 w piątek do godziny 15:00 w niedzielę),Bilet trzy dniowy (od godziny 9:00 w piątek do godziny 15:00 w niedzielę) – 80 zł
  2. Bilet trzy dniowy dla Wystawców* (od godziny 9:00 w piątek do godziny 15:00 w niedzielę),Bilet trzy dniowy dla Wystawców* (od godziny 9:00 w piątek do godziny 15:00 w niedzielę),Bilet trzy dniowy dla Wystawców* (od godziny 9:00 w piątek do godziny 15:00 w niedzielę) – 40 zł
  3. Bilet dla odwiedzających część RetroKomp (od godziny 9:00 do 18:00 w sobotę),Bilet dla odwiedzających część RetroKomp (od godziny 9:00 do 18:00 w sobotę),Bilet dla odwiedzających część RetroKomp (od godziny 9:00 do 18:00 w sobotę) – 5 zł

(*) Jako Wystawca traktowana będzie osoba, która przywiezie ze sobą co najmniej 3 stacjonarne retro komputery lub retro konsole, z czego przynajmniej jeden zestaw powinien zawierać wyświetlacz (monitor/TV), być sprawny/uruchomiony oraz udostępniony uczestnikom imprezy (komputery i konsole przenośne nie wliczają się do obowiązkowych trzech sztuk dających zniżkę).

Do zobaczenia!

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ