koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  7 lat temu

PINOKIO

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 46 183 wyświetleń od 19 stycznia 2017
  • 9 lipca 2017, niedziela
    » 11:00/17
  • 7 lipca 2017, piątek
    » 19:00
  • 6 lipca 2017, czwartek
    » 19:00
  • 4 czerwca 2017, niedziela
    » 17:00
  • 3 czerwca 2017, sobota
    » 18:00
  • 2 czerwca 2017, piątek
    » 19:00
  • 10 maja 2017, środa
    » 19:00
  • 9 maja 2017, wtorek
    » 11:00
  • 7 maja 2017, niedziela
    » 17:00
  • 2 kwietnia 2017, niedziela
    » 17:00
  • 1 kwietnia 2017, sobota
    » 18:00
  • 31 marca 2017, piątek
    » 19:00
  • 30 marca 2017, czwartek
    » 11:00
  • 12 marca 2017, niedziela
    » 17:00
  • 11 marca 2017, sobota
    » 18:00
  • 10 marca 2017, piątek
    » 19:00
  • 9 marca 2017, czwartek
    » 11:00
  • 26 lutego 2017, niedziela
    » 11:00
  • 25 lutego 2017, sobota
    » 18:00
  • 24 lutego 2017, piątek
    » 19:00
  • 23 lutego 2017, czwartek
    » 19:00

PINOKIO
Giorgio Madia

Historia drewnianego pajacyka, który bardzo chciał zostać człowiekiem, oparta jest na słynnej powieści Carla Collodiego, wielokrotnie ekranizowanej i wystawianej na deskach teatrów na całych świecie. W Operze Bałtyckiej interpretację tej opowieści przedstawi Giorgio Madia, wybitny reżyser i choreograf, były solista Baletu XX Wieku Maurice Bejarta i tancerz San Francisco BalIet.

Obok wielkich klasyków repertuaru baletowego: Śpiąca królewna, Dziadek do orzechów, Jezioro łabędzie, Romeo i Julia, Córka źle strzeżona i Coppelia -- Madia stworzył pełnowymiarowe spektakle na podstawie własnej oryginalnej choreografii: Nudo, Alicja w Krainie Czarów, Kopciuszek, Czarnoksiężnik z Krainy OZ, Chopin imaginaire, La dolce vita, Piotruś Pan i Don Juan.
Często w twórczości sięga po interpretacje znanych baśni i książek dla dzieci, bo jak tłumaczy w wywiadach „pociąga go świat nierealny". Dlaczego? „... jest bliski mojemu rozumieniu teatru. Nie lubię realizmu na scenie. Mogę czytać realistyczne książki, ale kiedy idę do opery, chcę zobaczyć coś niezwykłego. Jakiś rodzaj magii. Baśnie idealnie pasują do tego pomysłu" (Głos Wielkopolski, 27 kwietnia 2010 r.)
Ten były dyrektor artystyczny baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, za zrealizowaną tam w 2006 roku swoją wersję choreograficzną "Śpiącej królewny" Piotra Czajkowskiego, otrzymał nagrodę krytyków „Złotą Maskę". Łódzcy recenzenci przyznali mu ponownie tę nagrodę za "Kopciuszka" (kwiecień 2010 roku, Opera Krakowska, do muzyki Giaocchino Rossiniego) oraz za znakomitą inscenizację "Opowieści Hoffmanna".
Spektakle Giorgio Madii charakteryzuje wyrafinowane, poczucie humoru i ogromna muzykalność.
Taki też będzie „Pionokio". W spektaklu usłyszymy muzykę Nino Roty, twórcy muzyki do "Ojca chrzestnego" w reż. Francisa Forda Coppoli, kompozytora znanego ze współpracy z takimi reżyserami jak Federico Fellini i Luchino Visconti.
- Jego muzykę cechuje duża dynamika i fantastyczne poczucie humoru - mówi Giorgio Madia (trójmiasto.pl, 9 grudnia 2016 r.) - W tym względzie mamy wiele wspólnego. Zależy mi na tym, by spektakl nie był smutny czy melancholijny. Potrzebujemy czegoś pogodnego, zabawnego, podnoszącego na duchu. Znalazłem w twórczości Roty elementy, które bardzo dobrze można przenieść na język tańca.
Reżyser podkreśla też dynamiczny charter tej opowieści - losy Pinokia związane są przecież z jego wędrówką, pełną zaskakujących przygód.
- Podróże i ciągle nowe odkrycia. Uznałem to za bardzo dobry punkt wyjścia do tańca -- podkreśla Madia (trójmiasto.pl, 9 grudnia 2016 r.).
Giorgio Madia, który mówi o sobie, że jest "dorosłym mężczyzną z dziecięcym sercem" kieruje swój spektakl dla dzieci, ale i dla dorosłych.
- „Pinokio" będzie przedstawieniem dla każdego -- przekonuje reżyser.

Realizacja

Giorgio Madia - choreografia i reżyseria
Stephan Mannteuffel - scenografia i kostiumy
Adriana Mortelliti - asystent choreografa
Nino Rota - muzyka

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ