koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Muzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359BANKSYTpL repertuar
zmodyfikowano  7 lat temu

Maestro nie tylko skrzypiec. Mozart Experience

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 849 wyświetleń od 1 lutego 2017
  • 2 marca 2017, czwartek
    » 19:00

Robert Kwiatkowski -- *skrzypce, dyrygent
Iwona Hossa -
* sopran*
Orkiestra Symfoniczna PFB
*
Program:
Wolfgang Amadeusz Mozart
Vado, ma dove K. 583
Rondo C dur na skrzypce i ork. K. 373
Le nozze di Figaro - Contessa - Dove sono
Koncert skrzypcowy nr 2 D dur K. 211
Bella mia fiamma K.528
Symfonia nr 41 C dur K. 551 „Jowiszowa"

Robert Kwiatkowski należy do grona najwybitniejszych polskich muzyków swojej generacji. Ten znakomity skrzypek i kameralista jest zdobywcą nagród na wielu prestiżowych konkursach kameralnych w kraju i za granicą oraz licznych wyróżnień za dokonania artystyczne. Prowadzi niezwykle aktywną działalność artystyczną -- zarówno jako solista, kameralista, jak i koncertmistrz czy dyrygent. Jako solista wielokrotnie występował z Polską Filharmonią Bałtycką, Radomską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Kameralną „Hanseatica", Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orquesta Sinfónica de Tenerife czy Orquesta Sinfónica de Chile. Artysta otrzymuje także regularne zaproszenia od rozlicznych orkiestr (Orquesta Sinfónica de Navarra, Orquesta Sinfónica de Galicia i wielu innych), w których obejmuje pozycję gościnnego koncertmistrza. Może się pochwalić współpracą z wybitnymi osobistościami sztuki dyrygenckiej, między innymi: sir Neville'em Marrinerem, Krzysztofem Pendereckim, Antonim Witem, Jackiem Kaspszykiem czy Michałem Nesterowiczem.
Oprócz bogatego dorobku artystycznego znany jest również jako aktywny animator życia kulturalno-muzycznego. W 2003 roku wraz z altowiolistą Łukaszem Lisowskim powołał do życia Orkiestrę Kameralną „Hanseatica", w której pełni funkcję koncertmistrza oraz dyrektora. Jego bezkompromisowa i rzetelna praca, a z drugiej strony oryginalność oraz muzyczna wrażliwość dały podwaliny pod artystyczny poziom zespołu ceniony przez wielu wybitnych artystów scen krajowych i zagranicznych. Podczas licznych koncertów tej orkiestry w Polsce i za granicą występował u boku takich sław jak Radovan Vlatković, Dag Jensen, Yeon-Hee Kwak, Enrique Mazzola, Eugen Indjic, Andrzej Bauer, Marek Toporowski, Tytus Wojnowicz, Motion Trio.
Od 2013 roku współpracuje jako prymariusz z Kwartetem Smyczkowym „Messages", który tworzą absolwenci prestiżowych uczelni europejskich, wykładowcy Akademii Muzycznej w Krakowie oraz muzycy NOSPR-u. Założenia artystyczne formacji „Messages" obejmują wykonywanie i propagowanie polskiej muzyki kameralnej. Ponadto muzyk jest założycielem Dalí Piano Quartet, z którym zdobył szereg nagród i wyróżnień na konkursach krajowych i międzynarodowych (między innymi we Francji, Włoszech i Austrii).

Katarzyna Hołysz jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, gdzie studiowała w klasie śpiewu prof. Krystyny Pakulskiej. W pierwszych latach swej artystycznej kariery występowała w repertuarze mezzosopranowym. W miarę dojrzewania głosu i rozwijania możliwości wokalnych artystka coraz śmielej sięgała po partie sopranowe, zarówno operowe jak i koncertowe, które obecnie stanowią trzon jej repertuaru.
Jeszcze w czasie studiów artystka została zaproszona do udziału w koncercie IV Międzynarodowego Festiwalu Śląskiego pod patronatem honorowym prof. Kurta Masura (2000) oraz dwukrotnie wystąpiła na koncertach podczas Forum Witolda Lutosławskiego w Filharmonii Narodowej w Warszawie (2001, 2002). Przed ukończeniem studiów została także laureatką Międzynarodowych Przesłuchań Wokalnych Kammeroper Schloss Rheinsberg (2000, 2001), co zaowocowało wykonaniem i nagraniem DVD partii księżnej Sophie Dorothei w operze Kronprinz Friedrich Siegfrieda Matthusa. Jest laureatką kilku konkursów wokalnych, stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2000/2001) i Bayreuther Festspiele (2001). Uczestniczyła w kursach wokalnych, prowadzonych przez wybitnych światowych pedagogów. Studia muzyczne ukoronowała występem jako Madame (z własnym przekładem na język polski) w polskiej premierze opery Francisa Poulenca Głos Człowieczy w kompozytorskiej wersji z fortepianem w miejsce orkiestry.
Pełny profesjonalny debiut operowy artystki miał miejsce w 2003 roku w z poznańskim Teatrze Wielkim w partii Adalgisy w Normie Belliniego. Otworzyło to jej drogę do aktywnej współpracy z teatrami w Polsce i Niemczech, gdzie wystąpiła w takich pratiach jak: Venus w Tannhäuserze Wagnera, Octavian w Kawalerze Srebrnej Róży Richarda Straussa, Leonora w Fidelio Beethovena, Agata w Wolnym Strzelcu Webera, Księżna w Rusałce Dvořáka, Kundry w Parsifalu Wagnera, Fenena w Nabucco Verdiego, Adalgisa w Normie Belliniego, Eboli w Don Carlosie Verdiego, Idamantes w Idomeneo Mozarta, tytułowa Tosca w operze Pucciniego, Lady Makbet w Makbecie Verdiego, Desdemona w Otello Verdiego, Halka w operze Stanisława Moniuszki, Hrabina w Weselu Figara Mozarta, tytułowe partie w Ariadnie na Naxos i Salome Richarda Straussa.
Ważnymi wydarzeniami były m.in. udział w międzynarodowej produkcji opery Złoto Renu Wagnera pod kierownictwem muzycznym Jana Lathama-Koeniga z okazji 100-lecia Opery Leśnej (2009), udział w tournée Fidelio Beethovena (partia Leonory) w pionierskiej na terenie Polski impresaryjnej produkcji Stowarzyszenia im. Ludwiga van Beethovena (2010-2011), kreacja Benigny w nowej inscenizacji Czarnej maski Krzysztofa Pendereckiego w Operze Bałtyckiej i Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (marzec 2016), a także nadzwyczajny recital wokalny w Pałacu Prezydenckim - Belwederze (wrzesień 2016).
Obok aktywności scenicznej, artystka prowadzi także działalność koncertową (Polska, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Litwa, Czechy, Hiszpania, Włochy), w tym na takich festiwalach jak: Kissingensommer Festival w Bad Kissingen, Festiwal im. K. Jamroz w Busku-Zdroju, Viva il Canto w Cieszynie, Pasyjny Festiwal im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu, Festiwal Sacrum et Profanum w Szczecinie, Solidarity of Arts w Gdańsku, Międzynarodowy Festiwal Śląski pod patronatem Kurtha Masura, Muzyka w Starym Krakowie, Poznański Festiwal Mozartowski.
Dyrygenci, z którymi współpracowała, to m.in. Antoni Wit, Tadeusz Kozłowski, Andriy Yurkevych, Josè Maria Florêncio, Tadeusz Wojciechowski, Paweł Przytocki, Jerzy Maksymiuk, Grzegorz Nowak, Massimiliano Caldi, Eraldo Salmieri, Mieczysław Nowakowski, Andrzej Straszyński, Tadeusz Strugała, Niksa Bareza, Rolf Reuter, Łukasz Borowicz, Wojciech Rajski, Jan Latham-Koenig.
Katarzyna Hołysz jest laureatką szeregu nagród i wyróżnień, m.in.:
- 2003 r. Medal Młodej Sztuki za debiut sceniczny i kreację wokalną (partia Adalgisy w operze Norma V.Belliniego w Teatrze Wielkim w Poznaniu),
- 2009 r. Złota Maska za najlepszą kreację wokalną sezonu 2008/2009 (partia Agaty w operze Wolny Strzelec C.M. von Webera w Teatrze Wielkim w Łodzi),
- 2010 r. nominacja do nagrody Splendor Gedanensis (za „wybitną kreację w operze Ariadna na Naxos R.Straussa" w Operze Bałtyckiej w Gdańsku),
- 2010 r. nagroda krytyków i melomanów Trójmiasta Storm Roku (za role Halki i Lady Makbet w Operze Bałtyckiej),
- 2012 r. Teatralna Nagroda Muzyczna im. Jana Kiepury dla Najlepszej Śpiewaczki sezonu 2011/2012 (za tytułową partię w operze Salome Richarda Straussa).
Katarzyna Hołysz posiada w swym dorobku kilkanaście CD z repertuarem operowym, pieśniarskim, muzyki dawnej i sakralnej, w tym jednyne istniejące nagranie płytowe (wyd. DUX) opery Paria Stanisława Moniuszki, gdzie artystka odtwarza partię Neali. Na wydanie oczekuje nagranie DVD opery Krzysztofa Pendereckiego Czarna Maska z Katarzyną Hołysz w partii Benigny.

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ