koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  8 lat temu

SHMIB

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 262 wyświetleń od 25 kwietnia 2017
  • 26 kwietnia 2017, środa
    » 19:00

SHMIB jest to efekt współpracy artystów zaproszonych do projektu „Symbiotyczność tworzenia” (Symbiosity of Creation), koncepcji, w której jednym z bohaterów są mrówki farmerki – jeden najbardziej wyspecjalizowanych superorganizmów na świecie, w dodatku emanujący swoim niepowtarzalnym światem dźwiękowym. W tworzeniu tej symultanicznej hybrydy dźwiękowej udział biorą: Ireneusz Wojtczak, Marcin Masecki, Zespół JAAA (Kamil Pater i Marek Karolczyk, Miron Grzegorkiewicz). Budowa, życie wewnątrz instalacji oraz nie-ludzka część dźwiękowa: Atta sexdens (mrówki farmerki). Budowa instalacji - specjalnego mrówczego habitatu: Elvin Flamingo. Infer – Patryk Chyliński, Radosław Deruba. Fakt wykorzystania przez nas głosu biologii jest przyczyną zaistnienia tego, co niesłyszalne i uwypukleniem tego, z czym jeszcze nie pracowaliśmy. Nagłośnienie dialektu, dźwięku jako komunikatu tej prastruktury to początek na którego bazie możemy tworzyć, samplować i rytmizować nasz własny, wspólny dźwiękowy komunikat. W tej sytuacji, nasza pozycja autora zmienia się w pozycję uczestnika i współtwórcy gdzie interaktywność zachodzi w relacji jeden do jednego tzn. z całkowitym poszanowaniem wszystkich uczestniczących tu bytów. Nasza muzyka jest tworzona przy ścisłym współudziale dźwięków emitowanych na żywo przez mrówki. Ten głos „innego” - niesłyszalny ludzkim gołym uchem - jest wielokrotnie wzmocniony, dzięki użyciu bardzo czułych mikrofonów kontaktowych. Dźwięki mrówek, na co dzień służące im do wzajemnego komunikowania się i przekazywania informacji o aktualnej sytuacji wewnątrz szklanych instalacji w inkubatorach, są w tworzonej muzyce równoprawnym „instrumentem. Mamy zatem tutaj do czynienia, jednocześnie z pełną autonomią dźwięków i zdarzeń oraz nieprzewidywalnym finalnym efektem części muzycznej prezentowanego dzieła.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ