koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  6 lat temu

GJP 2018-Recital Fortepianowy Ewa Pobłocka

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 789 wyświetleń od 22 września 2018
  • 22 listopada 2018, czwartek
    » 19:00

Cykl Das Wohlemperierte Klavier zawierający 24 preludia i fugi jest znany każdemu pianiście, stanowi bowiem obowiązkową pozycję nauczania akademickiego. Jest też znany każdemu melomanowi (niestety głównie z płyt). W dzisiejszych czasach pianiści rzadko jednak sięgają po Bacha na estradzie (ustępując pola klawesynistom), a już szczególnie rzadko graja jego cykliczne dzieła na jednym koncercie. Jest to bowiem  prawdziwe wyzwanie, zarówno intelektualne jak i artystyczne.
Ewa Pobłocka, laureatka Konkursu Chopinowskiego w 1975 roku, choć pozostaje wierna tradycji romantycznej (zwłaszcza chętnie wykonuje dzieła Chopina i Schuberta) jest jednym z nielicznych pianistów, którzy nie boją się grać Bacha na współczesnym fortepianie. Znana z cenionych kreacji Partit, pianistka rok temu wykonała w Filharmonii Narodowej cały I tom Das Wohlemperierte Klavier. Właśnie ten program usłyszymy na zakończenie Gdańskiej Jesieni Pianistycznej. A za parę lat może drugi tom....

Program:
Jan Sebastian Bach I tom Das Wohlemperierte Klavier

Ewa Pobłocka urodziła się w Chełmnie. Pochodzi z rodziny muzycznej, jest córką śpiewaczki, Zofii Janukowicz-Pobłockiej. Studiowała w gdańskiej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej pod kierunkiem Zbigniewa Śliwińskiego i Jerzego Sulikowskiego, uzyskując w 1981 roku dyplom z wyróżnieniem. Studia podyplomowe kontynuowała w Hamburgu pod kierunkiem Conrada Hansena. Korzystała również z konsultacji artystycznych Jadwigi Sukiennickiej, Rudolfa Kerera, Tatiany Nikołajewej i Marthy Argerich. Jest laureatką międzynarodowych konkursów pianistycznych w Vercelli (1977), Bordeaux (1979) i Warszawie (1980). Występowała niemal we wszystkich krajach Europy, a także obu Amerykach, Chinach,Indonezji, Wietnamie, Republice Południowej Afryki, Singapurze, Korei, Japonii i Australii. Jako solistka występowała m.in. z London Symphony Orchestra, English Chamber Orchestra, Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino, Bayerischer Rundfunkorchester, Tonkünstler-Orchester Niederösterreich, New Japan Philharmonic, PolskąOrkiestrąKameralną, Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Filharmonii Narodowej oraz Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. Chętnie wykonuje muzykę kameralną, ma na koncie występy m.in. z Kwartetem Śląskim, kwartetem Filharmoników Berlińskich, pianistą Dang Thai Sonem (utwory na cztery ręce i dwa fortepiany) oraz śpiewaczkami – Jadwigą Rappé, Olgą Pasiecznik i Ewą Podleś.Obecnie wraz z córkami, Ewą Leszczyńską(sopran) i Marią Leszczyńską(wiolonczela) tworzy Multitrio. Dokonała szeregu prawykonań i premierowych nagrań utworów polskich kompozytorów współczesnych, m.in. Andrzeja Panufnika, Witolda Lutosławskiego, Pawła Szymańskiego i Pawła Mykietyna (koncerty dwóch ostatnich twórców zostały jej zadedykowane). Współpracuje z wieloma radiofoniami europejskimi. W swoim dorobku fonograficznym ma niemal 50 płyt, obejmujących repertuar solowy, kameralny oraz koncertowy od baroku do współczesności, a zarejestrowanych m.in. dla Polskich Nagrań„Muza”, Deutsche Grammophon, Pony Canyon, Victor JVC, Conifer Records, CD Accord, BeArTon.Jest cenionym pedagogiem. Prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Prowadziła kursy mistrzowskie w Kanadzie, Wietnamie, Japonii, Mongolii, Chinach, Irlandii, Norwegii i Korei. Jest także stałym gościnnym profesorem na Uniwersytecie Sztuk Pięknych i Muzyki Geidai w Tokio i Nagoi. Często zasiada w jury krajowych i zagranicznych konkursów pianistycznych.W 2004 roku otrzymała doroczną nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP. W tym samym roku została również uhonorowana przez Prezydenta RP Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.W roku 2017 Artystka wzbogaciła swój repertuar o I tom Das Wohltemperierte Klavier Jana Sebastiana Bacha i wykonuje ten cykl z powodzeniem w największych salach koncertowych.

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ