koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  3 miesiące temu

62.MFMO Gail Archer

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 6 292 wyświetleń od 21 kwietnia 2019
  • 20 sierpnia 2019, wtorek
    » 20:00

Program:
Johann Sebastian Bach - Preludium i Fuga e-moll BWV 548 
Johann Sebastian Bach - Chorał An Wasserflussen Babylon BWV 653
Cesar Franck - Prelude, Fugue and Variations op. 18
Cesar Franck - Chorał nr 3 a-moll
Judith Shatin - Dust and Shadow - utwór na zamówienie Gail Archer, jesień 2017
Mary Howe - Elegia
Nadia Boulanger - Prelude, Petit Canon, Improvisation
Jeanne Demessieux - Te Deum
Gail Archer

Jest organistką koncertową, artystką nagraniową, dyrygentem chóralnym i wykładowcą. Była pierwszą Amerykanką, która zagrała pełne dzieła Oliviera Messiaena w setną rocznicę urodzin kompozytora w 2008 roku. „Time Out New York” uznał cykl Messiaena za "Best of 2008" muzyki klasycznej i opery.Archer jest organistką w Vassar College, a także dyrektorem programu muzycznego w Barnard College na Uniwersytecie Columbia, gdzie prowadzi Chór Barnard-Columbia. Jest dyrektorką artystyczną recitali młodych organistów wykonywanych w historycznej Synagodze Centralnej w Nowym Jorku.Koncertowała m.in. w Niemczech, Włoszech, Francji, Polsce, na Ukrainie, Litwie i Słowacji.Jest założycielką Musforum (www.musforum.org) - międzynarodowej sieci popularyzującej działalność kobiet organistów, m.in. Jennifer Higdon, Judith Bingham, Nadii Boulanger i Jeanne Demessieux.Archer wykonuje literaturę muzyczną obejmującą okres od XVII do XXI wieku. Jej debiut solowy „The Orpheus of Amsterdam: Sweelinck i jego uczniowie”, nagrany na organach Fisk w Wellesley College, został wydany w 2006 roku przez londyńskie CALA Records. W sezonie 2012-2013 wydała „Węgierską rapsodię” - nagranie arcydzieł i transkrypcji wielkiego romantycznego artysty i kompozytora klawiszy, Franza Liszta oraz „Transcendentny Geniusz”, celebrujące genialne improwizacje Bacha. Jej najnowsza płyta „Rosyjska podróż” (wrzesień, 2017) prezentuje rosyjską muzykę organową z XIX i XXI wieku autorstwa Glasunowa, Cui, Ljapunowa, Słonimskiego, Szaversaszwili i Musorgskiego.

Bilet rodzinny - 55 zł

zmodyfikowano  3 miesiące temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ