koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu

62\. MFMO Krzysztof Urbaniak

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 820 wyświetleń od 21 kwietnia 2019
  • 23 lipca 2019, wtorek
    » 20:00

Program:
Johann Sebastian Bach - Passacaglia c-moll BWV 582 
Johannes Brahms - Herzlich tut mich verlangen, op. 122 nr 10 
Felix Mendelssohn-Bartholdy - III Sonata A-dur 
Johann Sebastian Bach - Wo Gott der Herr nicht bei uns hält BWV 1128 
Felix Mendelssohn-Bartholdy - Allegro d-moll 
Sigfrid Karg-Elert - Symphonischer Choral Ach bleib mit deiner Gnade 
Krzysztof Urbaniak - Improwizacja: Wariacje na temat Nun komm, der Heiden Heiland (chorał, bicinium, tricinium, kanon, fuga, toccata) 

Bilet rodzinny - 55 zł
Krzysztof Urbaniak
Jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie organów prof. Józefa Serafina oraz w klasie klawesynu prof. Leszka Kędrackiego. Ukończył także Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie w klasie organów prof. Ludgera Lohmanna oraz w klasie klawesynu prof. Jörga Halubka (Künstlerische Ausbildung i Konzertexamen). Stopień doktora zdobył w 2012 r. na Akademii Muzycznej w Krakowie na podstawie dysertacji zatytułowanej Maniera wykonawcza organowej szkoły północnych Niemiec XVII i wczesnego XVIII w. oraz jej zależność od północnoniemieckiego instrumentu w kontekście kompozycji organowych D. Buxtehudego, J.A. Reinckena oraz J.S. Bacha. W 2016 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego na Akademii Muzycznej w Łodzi.
Krzysztof Urbaniak jest kierownikiem Katedry Organów i Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. W łódzkiej uczelni muzycznej pełni ponadto funkcję pełnomocnika JM Rektora ds. współpracy międzynarodowej oraz prowadzi swoją klasę organów. Jest także adiunktem w Katedrze Organów Akademii Muzycznej w Krakowie.
Zdobył liczne nagrody na międzynarodowych konkursach organowych, były to między innymi:
• I nagroda – Międzynarodowy Konkurs Organowy im. Arpa Schnitgera (Brema/Cappel/Altenbruch/ Lüdingworth, 2010),
• I nagroda – Międzynarodowy Konkurs Organowy im. Willema Hermansa (Pistoia/Larciano, 2009),
• II nagroda – Międzynarodowy Konkurs Organowy im. Franza Schmidta (Kitzbühel/Hopfgarten, 2006),
• II nagroda – Międzynarodowy Konkurs Organowy im. Petra Ebena (Opava, 2004),
• I nagroda – V Konkurs Polskiej Muzyki Organowej (Legnica, 2002).
Krzysztof Urbaniak otrzymał także stypendium twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2016), nagrodę Marszałka Województwa Łódzkiego w kategorii „Osobowość” (2014), nagrodę JM Rektora Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi „za wybitną działalność na rzecz rozwoju potencjału naukowego Wydziału Fortepianu, Organów, Klawesynu i Instrumentów Dawnych” (2014), nagrodę Konferencji Rektorów Łódzkiego Oddziału Polskiej Akademii Nauk (2013), stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnego młodego naukowca (2011), nagrodę "Łódzkie Eureka" (2011), stypendium „Młoda Polska“ (2009), stypendium fundacji Cusanuswerk dla studentów niemieckich uczelni (2008), fellowship Keymjung University w Korei (2006) oraz stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006, 2005).
Juror konkursów organowych, m.in. we Freibergu (Internationaler Gottfried-Silbermann-Wettbewerb, 2017), w Alkmaar (International Schnitger Organ Competition, 2015, 2019), w Katowicach (II Międzynarodowy Konkurs Organowy „W kręgu europejskich organów barokowych”, 2014) oraz w Poznaniu (IV Akademicki Konkurs Organowy „Romuald Sroczyński in memoriam”, 2014). Jako pedagog regularnie prowadzi kursy na historycznych organach (m.in. akademie organowe w Stralsundzie, Pasłęku, Gottorf, Alkmaar).
Koncertował na kilku kontynentach. Ma na swoim koncie publikacje solowych płyt CD dla wydawnictw niemieckich. Jego płyty dla wydawnictwa Paschen Records („Danziger Barock” z 2014 r. nagrana na organach Hildebrandta w Pasłęku oraz „Retrospection” z 2015 r. nagrana na renesansowych organach kaplicy zamku Sønderborg w Danii) zebrały bardzo dobre międzynarodowe recenzje. W sezonach 2013/2014, 2014/2015, 2015/2016 pełnił funkcję artysty-rezydenta Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina, zaś od 2017 jest kuratorem organów łódzkiej Filharmonii.
W latach 2013-2016 pełnił funkcję rzeczoznawcy do spraw zabytkowych organów przy Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego Rzeczpospolitej Polskiej. Jest członkiem stowarzyszeń Baltisches Orgel Centrum e.V. (Stralsund), Stowarzyszenia na Rzecz Historycznych Organów Hansa Hummla (Olkusz), Förderkreis Organeum (Weener). Pełni funkcję eksperta ds. organów Komisji Muzyki Kościelnej Diecezji Elbląskiej.
Jako ekspert organowy konsultował znaczące polskie projekty konserwacji organów, m.in. konserwację i rekonstrukcję zbudowanych w latach 1717-1719 organów Andreasa Hildebrandta w Pasłęku ukończoną w 2013 r. oraz w latach 2015-2018 konserwację organów z lat 1611-1633 w Olkuszu autorstwa Hansa Hummla i Jerzego Nitrowskiego. Konsultował ponadto projekty budowy nowych instrumentów, m.in. organów barokowych Filharmonii Łódzkiej (2014), organów symfonicznych Filharmonii Łódzkiej (2015) oraz organów w stylu gdańskiego baroku dla Akademii Muzycznej w Łodzi (2019).
Krzysztof Urbaniak jest autorem publikacji poświęconych budownictwu organowemu oraz aspektom wykonawczym muzyki organowej. W 2013 r. w wydawnictwie UNUM (Kraków) opublikował monografię Sztuka registracji w kręgu północnoniemieckim od XVI do XVIII w. W 2012 r. wraz z Martinem Rostem odnalazł uznawane od 1946 r. za zaginione utwory organowe gdańskiego kompozytowa Daniela Magnusa Gronaua, zawierające największy zachowany XVIII-wieczny zbiór wskazówek registracyjnych. W 2015 r. w wydawnictwie Ortus Verlag (Beeskow) pod redakcją obu odkrywców ukazało się dwutomowe kompletne wydanie wariacji chorałowych Daniela Magnusa Gronaua, które w międzynarodowej prasie fachowej zebrało bardzo pozytywne recenzje.
Jest założycielem i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Pasłęku, jest ponadto dyrektorem artystycznym Dni Muzyki Organowej i Kameralnej w Olkuszu.

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ