koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  rok temu

Hopper. Amerykańska Love story

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 558 wyświetleń od 17 listopada 2022

Gdańsk » ul. Lektykarska 4 » NA MAPIE

  • 22 stycznia 2023, niedziela
    » 12:00
  • 11 stycznia 2023, środa
    » 18:00
  • 7 stycznia 2023, sobota
    » 15:30
  • 3 stycznia 2023, wtorek
    » 18:30
  • 29 grudnia 2022, czwartek
    » 20:30
  • 27 grudnia 2022, wtorek
    » 15:30
  • 19 grudnia 2022, poniedziałek
    » 18:00
  • 18 grudnia 2022, niedziela
    » 17:00
  • 8 grudnia 2022, czwartek
    » 18:30
  • 19 listopada 2022, sobota
    » 13:00

Hopper. Amerykańska Love story (2D/napisy)

Hopper. Amerykańska love story
reżyseria: Phil Grabsky, zdobywca nagrody BAFTA®
94 minuty
polskie napisy

Dzieła Edwarda Hoppera to chyba najbardziej rozpoznawalna i wpływowa sztuka w USA. Jego jednym z najpopularniejszych obrazów olejnych są Nocne marki z 1942 roku (użyte do kreacji pandemicznych memów), znane także pod pierwotniejszym tytułem: Nocne jastrzębie – a to dlatego, że postać mężczyzny siedzącego przy barze ma nos przypominający dziób tych ptaków. Hopper czerpał z wielkiego Degasa, z niego zaś Mark Rothko, Banksy, Alfred Hitchcock (dom na wzgórzu w Psychozie) czy David Lynch, a nawet twórcy serialu Simpsonowie – wszyscy oni inspirowali się wyjątkowym sposobem, w jaki Hopper uwieczniał amerykańskie życie.
Kim był ten walczący o sławę młody nowojorski ilustrator? Jaki wpływ na jego późniejszą twórczość miała jego żona Josephine Nivison, która zrezygnowała z obiecującej kariery artystycznej, by zostać jego menedżerką?
Hopper początkowo malował plenerowe obrazy w duchu impresjonizmu, a od lat 20. XX wieku dominującym tematem w jego twórczości stało się współczesne miasto amerykańskie i jego mieszkańcy (Dom przy torach kolejowych z 1925 roku, Wczesny niedzielny poranek z roku 1930 czy Biuro w nocy z roku 1940). Przedstawiani przez Hoppera ludzie i rzeczy zdają się istnieć poza realnym czasem i przestrzenią, co nadaje jego obrazom niemal metafizyczny charakter.
Film Phila Grabsky’ego potwierdza tylko, że Hopper to wyjątkowy artysta, którego twórczość jest dostępna zarówno dla przypadkowego, jak i krytycznego obserwatora. Powstał przy okazji przygotowywanej przez Whitney Museum of American Art w Nowym Jorku wystawy Nowy Jork Edwarda Hoppera (19.10.2022–05.03.2023).

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ