koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  rok temu

Nora

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 4 706 wyświetleń od 31 października 2023

Gdańsk » nie podano » NA MAPIE

  • 21 stycznia 2024, niedziela
    » 16:00
  • 20 stycznia 2024, sobota
    » 16:00
  • 3 listopada 2023, piątek
    » 19:00

Reżyseria i opracowanie tekstu: Radosław Rychcik

Przekład: Anna Marciniakówna Scenografia i kostiumy: Łukasz Błażejewsk Muzyka: Michał Lis Video: Piotr Lis Układ choreograficzny: Dorota Androsz Projekt plakatu: Maja Wolna Asystent reżysera: Dorota Androsz Inspicjent - sufler: Weronika Mathes Zdjęcia: Dominik Werner

występują: Dorota Androsz (Nora), Grzegorz Gzyl (Mecenas Helmer), Katarzyna Kaźmierczak (Pani Linde), Robert Ninkiewicz (Adwokat Krogstad), Cezary Rybiński (Doktor Rank)

Nora jest gospodynią domową, perfekcyjną panią domu, której spełnienie zależy od satysfakcji męża. Nie pracuje, nie zarabia, wychowuje dzieci. Nora rozpoznaje własne życie jako egzystencję „lalki”. Postanawia odejść od męża, zostawić dzieci i opuścić dom. Nora stała się ikoną samostanowienia, wolności ku samorealizacji, której warunkiem jest bycie w prawdzie z sobą samym. Wyjście z domu jest aktem narodzin, buntowniczym i heroicznym zarazem. Ibsenowska postać stała się patronką słusznych rozwodów, rozstań, które przynoszą wyzwolenie samopoznania. Radosław Rychcik o spektaklu: „Wszystkie wydarzenia w sztuce Ibsena prowadzą do momentu rozpoznania, do rozmowy żony z mężem. Ta rozmowa jest przesłaniem. Nora rozpoznaje w mężu kogoś Obcego. Wstrząs, jaki wywołuje reakcja Helmera na sfałszowany przed laty podpis na czeku, budzi jej drugą uśpioną część osobowości. Nora rozpoznaje własne życie jako egzystencję „lalki” i obciąża winą mężczyzn – ojca i męża. Czuje się przez nich zmanipulowana, zdegradowana do funkcji dekoracyjnego przedmiotu uprzyjemniającego życie mężowi. Nora uświadamia sobie, że nigdy nie była z mężem szczęśliwa! Nora chce wziąć odpowiedzialność za swoją tożsamość i sens życia. Tu happy endem jest odejście żony od męża.”

Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ