koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  7 lat temu

Cyrulik Sewilski - Gioacchino Rossini

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 182 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 8 czerwca 2005, środa
    » 19:00
  • 29 lutego 2004, niedziela
    » 17:00
  • 28 lutego 2004, sobota
    » 19:00
  • 9 lutego 2003, niedziela
    » 18:00

GIOACCHINO ROSSINI

Il barbiere di Siviglia opera komiczna w 2 aktach, 3 odsłonach libretto: Cesare Sterbini wg komedii Pierre’a Beaumerchais

Recytatywy śpiewane są w języku polskim w przekładzie Wiktora Bregy i numery muzyczne wykonywane są w oryginalnej wersji językowej tłumaczenie libretta wyświetlane na tablicy świetlnej: Józef Baliński

Jedna z najzabawniejszych oper komicznych. Dosyć prosta i banalna intryga jest pretekstem do wprowadzenia niesamowitej ilości muzycznego humoru. Słuchając Cyrulika ma się wrażenie, iż muzyka bez przerwy jak nie chichocze, to śmieje się w głos, jak nie ironizuje to szydzi z głupców. Cała partytura skrzy się dowcipem. Sam Rossini był człowiekiem pogodnym i lubiącym żarty, a często swoją pracę uważał za dobrą zabawę. Zabawka o nazwie Cyrulik sewilski udała mu się znakomicie! Wygwizdana na premierze w roku 1816 (czyżby na widowni zebrały się wówczas same ponuraki?), już podczas drugiego przedstawienie wprawiła widzów w zachwyt. Szturmem zdobyła sceny całego świata i dziś nie ma szanującego się teatru bez tej opery w repertuarze. Szczególną popularność zdobyły takie numery muzyczne, jak uwertura, aria tytułowego bohatera Figaro tu, Figaro tam!, cavatina Rozyny, czy aria don Basilia o plotce.

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ