koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365KLIMT wystawa WrocławTP Repertuar 11.2024ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGKOK Zaduszki JazzoweCantores wiolonczela
zmodyfikowano  12 lat temu

3MIEJSKI PUNKT TANECZNY

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 25 216 wyświetleń od 9 stycznia 2008
  • 13 stycznia 2008, niedziela
    » 19:00
  • 12 stycznia 2008, sobota
    » 19:00

„Punkt zwrotny”, „W pół do godziny”

PREMIERA! „Punkt zwrotny” - Bożena Eltermann z Teatru Cynada i Katarzyna Chmielewska z Teatru Dada von Bzdülöw – dwie niezwykle utalentowane i nader niepokorne tancerki trójmiejskie oraz „W pół do godziny” - piękny, wysmakowany plastycznie spektakl Iwony Gilarskie!

PREMIERA!!!

*Teatr Cynada i Eltermann / Chmielewska
„Punkt zwrotny” *

Pomysł, scenografia i kostiumy: Bożena Eltermann

Choreografia: Katarzyna Chmielewska (Teatr Dada von Bzdülöw) i Bożena Eltermann

Collage muzyczny: m. in Leszek Możdżer, Felix Kubin

Światła: Michał Kołodziej

Premiera dwóch niezwykle utalentowanych i nader niepokornych tancerek trójmiejskich – Bożeny Eltermann i Katarzyny Chmielewskiej! Ze zderzenia przeciwieństw rodzi się nowa rzeczywistość. Nieustający ruch, przenikanie się i bezruch. Gdy na scenie okazuje się, że prawda, piękno i prostota potrafią zmienić się nagle w swoje przeciwieństwo, tancerki zadają pytanie: Co tak naprawdę kontrolujemy?

O artystkach:

Bożena Eltermann: założycielka Teatru Cynada. Z Teatrem Cynada zrealizowała trzy przedstawienia: „Cynada sama" (1998), „Tranquila" (1999), „Książę z liliami" (2001). W latach 1989-1995 solistka Teatru Ekspresji Wojciecha Misiuro (spektakle „Umarli potrafią tańczyć", „Dantończycy", „ZUN", „Idole Perwersji", „College 24", „Miasto Mężczyzn", „Pasja", z Teatrem Ekspresji wystąpiła także trzech produkcjach filmowych dla Telewizji Polskiej). Od 1995 roku aktorka Teatru Patrz Mi Na Usta. W latach 1997- 1998 tancerka Gdańskiego Teatru Tańca. Współpracowała m.in. z takimi choreografami jak: Mellisa Monteros (Kanada), Maiki Hauru (Finlandia), Pala Ross (Kanada). Występuje od lat na krajowych i zagranicznych festiwalach tanecznych i baletowych m.in.: Międzynarodowy Festiwal Sztuki - Edynburg, Festiwal Spoleto - Charlston, Włochy, Artgenda - Sztokholm, Szwecja, tanssia tyrkylla, Oulu, Finlandia, 8. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego - Kowno, Litwa czy Deutsch als Freud – Frankfurt, Niemcy.

Katarzyna Chmielewska: po uzyskaniu dyplomu tancerza klasycznego w Państwowej Szkole Baletowej w Gdańsku (1993) tańczyła w zespole Baletu Gdańskiego Opery Bałtyckiej; w 1993 roku Katarzyna Chmielewska zaczęła współpracować z teatrami tańca współczesnego: Gdańskim Teatrem Tańca (do 1995) i Teatrem Dada von Bzdülöw (od 1993), który zakładała wraz z Leszkiem Bzdylem. Stypendystka Flemish Community i Unii Europejskiej; studiowała taniec współczesny w Brukseli w ramach P.A.R.T.S - Performing Arts Research and Training Studios, pod dyrekcją Anny Teresy De Keersmaeker. W 1997 r. nagrodzona na Festiwalu Teatralnym Zderzenie w Kłodzku za rolę w przedstawieniu „Nie było, nie będzie, czyli nie ma” w reżyserii Leszka Bzdyla, rok później została zaproszona do udziału w międzynarodowym projekcie teatralnym „Eurallen” w Sztokholmie (spektakl „Porwanie Europy”). W latach 1997-2000 występowała gościnnie w Teatrze Miejskim w Gdyni, w którym grała role w przedstawieniach „Na krawędzi życia”, „Baśnie japońskie”, „Nie przerywajcie zabawy”, „Dziesięć obrazów naturalnej wielkości” i „Burza”. Od stycznia do lipca 2000 r. pracowała w Brukseli nad autorską choreografią „enter” w ramach międzynarodowego projektu pod nazwą X-group dla młodych twórców tańca współczesnego. Od lat realizuje autorskie choreografie, m.in. „Sonatę”, „Łapiti kontra reszta świata”, „enter” czy duet z Magdą Reiter „Wszystkie Apropos”. Premierę „Karnacja” przygotowywała we współpracy z tancerką i choreograf Chiharu Mamiya-Jędrzejewską.

*Iwona Gilarska
„W pół do godziny” *

Reżyseria, choreografia, wykonanie: Iwona Gilarska

Muzyka elektroniczna: Michał Jacaszek

Śpiew: Lena Majewska

Scenografia i kostiumy: Lena Majewska i Iwona Gilarska

Reżyseria świateł: Adam Akerman

Kostiumy: Lena Majewska, Karolina Twardowska

Produkcja: realizacja w ramach Stypendium Kulturalnego Urzędu Miasta Gdańska

Czas trwania: 30-40 min.

Spektakl „W pół do godziny” jest to „monolog taneczny”, który dotyka tematu konfrontacji, sił, które wynikają z dwoistości natury ludzkiej. To walka o przestrzeń, o przynależność do miejsca, próba przekraczania granic oraz poszukiwanie balansu w wyborach i konsekwencjach konsumpcyjnej postawy życiowej. Jako performatywno - interaktywny akt teatralny, „W pół do godziny” opowiedziany współczesnym językiem tańca, wykorzystuje techniki tańca współczesnego, czerpiąc inspiracje także ze starożytnej hinduskiej sztuki walki Kalarippayattu. Potyczce towarzyszy muzyka grana na żywo w formie brzmień elektronicznych, połączona z pieśniami śpiewanymi białym głosem tworząc ożywczą energię, która sprowokuje widza do interakcji z aktorem i pozwoli mu stać się obecnym w momencie działania.

„W pół do godziny to taneczna wyprawa w głąb kobiecego świata, zaskakująca różnorodnością ruchu i sugestywnością scenicznych obrazów.” (Julia Hoczyk, NowyTaniec.pl)

O artystce:

Iwona Gilarska: tancerz, choreograf i nauczyciel tańca, absolwentka AWF-u i Studium Tańca Współczesnego w Poznaniu oraz dyplom tancerza zawodowego przyznawany przez ZASP, wykładowca techniki tańca współczesnego i improwizacji w IKA „Winda” oraz w Alternatywnej Szkole Teatralnej Klubu ŻAK w Gdańsku, także jazzu w Sopockiej Szkole Artystycznej. Współzałożyciel Artystycznego Stowarzyszenia „Kultywator 3 Miejski”. Prezentacje na scenach polskich (Gdańsk, Warszawa, Poznań, Kraków, Lublin, Łódź, Kalisz) oraz międzynarodowych (Czechy, Litwa, Holandia, Islandia, Japonia). Współpracowała miedzy innymi z takimi teatrami i ośrodkami jak: David Cassel Project (Belgia), Sticky Planet Network (Belgia), Teatr Okazjonalny (Sopot), Kino Variatino (Gdańsk), EPP Dancevision TV (Gdańsk). Dwukrotna Laureatka Stypendium UM Gdańska (2003, 2007); otrzymała także nagrodę publiczności oraz nagrodę za najlepszą dramaturgię „W czerni i bieli” na Festiwalu Tańca Polemiqi W-wa (2005). Nominowana za współchoreografię do przedstawienia „Kwadrat.Wersja6” do nagrody „Artysty Roku 2005”.

Realizacja: Katarzyna Julia Pastuszak

bilety:

20,- ; 15,- ulgowy; 10,- zniżka na kartę klubową, dla posiadaczy biletu okresowego SKM

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ