koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

Punkt zwrotny

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 25 681 wyświetleń od 21 stycznia 2008
  • 27 stycznia 2008, niedziela
    » 19:00

Teatr Cynada i Eltermann / Chmielewska

O spektaklu:

Pomysł, scenografia i kostiumy: Bożena Eltermann

Choreografia: Katarzyna Chmielewska (Teatr Dada von Bzdülöw) i Bożena Eltermann

Collage muzyczny: m. in Leszek Możdżer, Felix Kubin

Światła: Michał Kołodziej

Spektakl dwóch niezwykle utalentowanych i nader niepokornych tancerek trójmiejskich – Bożeny Eltermann i Katarzyny Chmielewskiej! Ze zderzenia przeciwieństw rodzi się nowa rzeczywistość. Nieustający ruch, przenikanie się i bezruch. Gdy na scenie okazuje się, że prawda, piękno i prostota potrafią zmienić się nagle w swoje przeciwieństwo, tancerki zadają pytanie: Co tak naprawdę kontrolujemy?

O artystkach:

Bożena Eltermann: założycielka Teatru Cynada. Z Teatrem Cynada zrealizowała przedstawienia: „Cynada sama" (1998), „Tranquila" (1999), „Książę z liliami" (2001), „waran.las.piniowy”, „Tanzschule”. W latach 1989-1995 solistka Teatru Ekspresji Wojciecha Misiuro (spektakle „Umarli potrafią tańczyć", „Dantończycy", „ZUN", „Idole Perwersji", „College 24", „Miasto Mężczyzn", „Pasja", z Teatrem Ekspresji wystąpiła także trzech produkcjach filmowych dla Telewizji Polskiej). Od 1995 roku aktorka Teatru Patrz Mi Na Usta. W latach 1997- 1998 tancerka Gdańskiego Teatru Tańca. Współpracowała m.in. z takimi choreografami jak: Mellisa Monteros (Kanada), Maiki Hauru (Finlandia), Pala Ross (Kanada). Występuje od lat na krajowych i zagranicznych festiwalach tanecznych i baletowych m.in.: Międzynarodowy Festiwal Sztuki - Edynburg, Festiwal Spoleto - Charlston, Włochy, Artgenda - Sztokholm, Szwecja, tanssia tyrkylla, Oulu, Finlandia, 8. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego - Kowno, Litwa czy Deutsch als Freud – Frankfurt, Niemcy.

Katarzyna Chmielewska: po uzyskaniu dyplomu tancerza klasycznego w Państwowej Szkole Baletowej w Gdańsku (1993) tańczyła w zespole Baletu Gdańskiego Opery Bałtyckiej; w 1993 roku Katarzyna Chmielewska zaczęła współpracować z teatrami tańca współczesnego: Gdańskim Teatrem Tańca (do 1995) i Teatrem Dada von Bzdülöw (od 1993), który zakładała wraz z Leszkiem Bzdylem. Stypendystka Flemish Community i Unii Europejskiej; studiowała taniec współczesny w Brukseli w ramach P.A.R.T.S - Performing Arts Research and Training Studios, pod dyrekcją Anny Teresy De Keersmaeker. W 1997 r. nagrodzona na Festiwalu Teatralnym Zderzenie w Kłodzku za rolę w przedstawieniu „Nie było, nie będzie, czyli nie ma” w reżyserii Leszka Bzdyla, rok później została zaproszona do udziału w międzynarodowym projekcie teatralnym „Eurallen” w Sztokholmie (spektakl „Porwanie Europy”). W latach 1997-2000 występowała gościnnie w Teatrze Miejskim w Gdyni, w którym grała role w przedstawieniach „Na krawędzi życia”, „Baśnie japońskie”, „Nie przerywajcie zabawy”, „Dziesięć obrazów naturalnej wielkości” i „Burza”. Od stycznia do lipca 2000 r. pracowała w Brukseli nad autorską choreografią „enter” w ramach międzynarodowego projektu pod nazwą X-group dla młodych twórców tańca współczesnego. Od lat realizuje autorskie choreografie, m.in. „Sonatę”, „Łapiti kontra reszta świata”, „enter” czy duet z Magdą Reiter „Wszystkie Apropos”. Premierę „Karnacja” przygotowywała we współpracy z tancerką i choreograf Chiharu Mamiya-Jędrzejewską.

Realizacja: Katarzyna Julia Pastuszak

bilety:

25,- ; 20,- ulgowy; 10,- zniżka na kartę klubową, dla posiadaczy biletu okresowego SKM

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ