koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Audio Art Festiwal On Tour 09

Gdynia »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 687 wyświetleń od 25 listopada 2009
  • od: 27 listopada 2009, piątek
    do: 29 listopada 2009, niedziela

Edycja II Gdynia

PROGRAM:


SCENA MUZYCZNA: *Teatr *Muzyczny im. D. Baduszkowej w Gdyni. Scena Malarnia.

WSTĘP WOLNY!


PIĄTEK 27 listopada:


19:30 Dominik Strycharski + Lady Divia / Warszawa // Londyn/ * *

20:15 Jerzy Korzeń / Egon Fietke / Łodź/* *

SOBOTA 28 listopada:


19:30 Throbbing Wafle / Łodź/

20:15 Małe Instrumenty / Wrocław/* *

21:00 Santa Rakieta / Knuth, Flavio, Kwiatkowski / Lipsk/* *

NIEDZIELA 29 listopada


19:30 Zenial / Krakow/

20:15 Tomas Thello / Lima/* *

21:00 Scapha / Monachium/

*WYKŁADY // POKAZY // PREZENTACJE: *Pomorski Park Naukowo Technologiczny w Gdyni / Sala Koralowa // Sala Morska

WSTĘP WOLNY!

zapisy pod adresem warsztatyaudioart@fundacjaelement.pl

informacje dodatkowe: 606 652 421.


Prezentacje instrumentow artyści poprzedzą wykładami. Prezentować będą swoje koncepcje muzyczne, dokumentacje działań, budowę i zasady gry. Następnie w pokazach indywidualnych odbyć będzie można rozmowę z artystą, zobaczyć krotkie wykonanie z pokazem techniki gry. Artyści udzielą odpowiedzi na pytania techniczne dotyczące budowy, materiałow, oprogramowania etc. Ponieważ artyści zagraniczni posługują się językiem angielskim prezentacje będą się odbywały w obecności tłumacza.

PROGRAM:

*PIĄTEK 27 listopada *

10:00 Dominik Strycharski / prezentacja

11:00 - 14:00 pokaz indywidualny

10:30 Jerzy Korzeń // Egon Fietke / prezentacja

11:00 - 14:00 pokaz indywidualny

SOBOTA 28 listopada


10:00 Małe Instrumenty / prezentacja

11:00 - 14:00 pokaz indywidualny

10:30 Robert Knuth / prezentacja

11:00 - 14:00 - pokaz indywidualny



*NIEDZIELA 29 listopada *

10:00 Tomasz Chołoniewski - wykład pt. „Nowe technologie na festiwalu Audio Art"

10:30 Throbbing Wafle - prezentacja

12:00 - 15:00 pokaz indywidualny

10:50 Tomas Tello - prezentacja

12:00 - 15:00 pokaz indywidualny

11:10 Scapha - prezentacja

11:30 Zenial - Łukasz Szałankiewicz - prezentacja

12:00 - 15:00 pokaz indywidualny

DOMINIK STRYCHARSKI

Kompozytor, flecista, wokalista, improwizator, performer i publicysta. Gra i komponuje wspołczesny jazz, w wielu elektrycznych i akustycznych odsłonach, muzykę wspołczesną, elektroniczną, posthiphop, noise a także rożne odmiany improwizowanej muzyki, we własnym zespole Pulsarus. Zajmuje się także wspołczesnymi odmianami wokalistyki oraz jako jeden z niewielu w Polsce grą na nowoczesnych fletach prostych.

W 2009 zespoł zarejestrował i wydajał swoją trzecią płytę „FAQ" w Biodro Records, z Adamem Pierończykiem, Mikołajem Trzaską, Wojciechem Waglewskim i Janem Peszkiem, i zagrał m.in. na festiwalu Malta i Avant Festival. Od 2001 wspołtworzy, jako kompozytor i wykonawca, Teatr Bretoncaffe, ktory był kilkukrotnie nagradzany (m.in. trzykrotnie Ministerstwo Kultury). Spektakle stworzone przez Teatr: "Lustro", "Slam.In", "S-nic", "Slam.Out", "T.Raum", "Smuggy", "Opera Toffi", "Manifest Jaszczurki", „Dion.is.us"). Prezentowane regularnie na festiwalach polskich i zagranicznych (Niemcy m.in. Berlin, a także Tallin, Paryż, Budapeszt, Praga).

Tworzy rownież Doministry, wielowymiarowy solowy projekt, wyjątkowo łączący wspołczesną muzykę elektroniczną, wokalny performance i elektro - ambient. Ten projekt stworzony jest w oparciu o głos i jego elektroniczną transformację. W projekcie tym niezwykle ważną rolę odgrywa rownież improwizacja, otwarta na wszelkie możliwe wpływy.

www.myspace.com/doministry

www.doministry.art.pl


JERZY KORZEŃ // EGON FIETKE

„Akcja Aktywacja Kodow DNA" - prezentowana podczas Festiwalu będzie rodzajem dźwiękowego performans'u, w ktorym na oczach widzow powstanie rodzaj akustycznego instrumentu z elementem maszyny oblężniczej z okresu średniowiecza. Przetwarzanie analogowych dźwiękow powstających w trakcie jego konstruowania na elektryczne stanowić będzie rownoległą część wystąpienia. Udane zadziałanie instrumentu może, poprzez wydobyty dźwięk zaktywować 3 i 4 helisę w ludzkim genotypie.* *

THROBBING WAFLE

Grupa zaprezentuje projekt „Narodziny" dedykowany na elektro-cytrę i skrzypce elektryczne, oraz analogowe przetworniki i syntezatory.

Grupa THROBBING WAFLE ma być kompletnym zaskoczeniem: zarowno dla miłośnikow gatunkow elektronicznej muzyki wspołczesnej, koneserow nurtow „industrial", „postindustrial", czy wreszcie wielbicieli sztuki sakralnej. Ta nazwa, nawiązująca do pewnej grupy-legendy, THROBBING GRISTLE, ma dezorientować i zaciekawić. Jak sam tytuł wskazuje, będzie to pierwszy eksperyment w tym składzie i pod tą nazwą, a zarazem świetna okazja do realizacji pomysłu, ktory narodził się niedawno w łonie grupy MIKROWAFLE. Czego można się spodziewać po tak osobliwym składzie? Pastisz? Kontynuacja tradycji? Wspolnym mianownikiem tego oraz przyszłych performances, będą ulubione tematy członkow grupy: maszyny, prąd, mrok, opera, sex.

W projekcie zostanie wykorzystane unikatowe instrumentarium: cytra elektronowa (zwana rownież harfą) to prawdziwy rarytas i unikat firmy SUZUKI, sprzed dwoch dekad. Instrument, ktory wyszedł w niewielkim nakładzie i niezwykle rzadko obecnie używany, przez THROBBING WAFLE został znaleziony na śmietniku w Wiedniu. Przechodząc z rąk do rąk, został ostatecznie przerobiony (przez Marcelo Zammenhoffa, wspołautora projektu): zostały w nim nieznacznie rozbudowane funkcje prostej, tranzystorowej modulacji.

www.myspace.com/mikrowafle

MAŁE INSTRUMENTY

Małe Instrumenty to grupa artystyczna koncentrująca się na poszukiwaniach dźwiękowych w sferze małych instrumentow. Instrumentarium określające zakres tych brzmieniowych eksperymentow to wciąż poszerzająca się grupa profesjonalnych instrumentow niewielkich rozmiarow, dźwiękowych zabawek, kuriozalnych wynalazkow muzycznych i całej masy drobiazgowych przedmiotow wydających dźwięki. W ten sposob konstruowana muzyka eksponuje niepowtarzalny charakter barw, czasem piękny i kunsztowny, czasem zaskakujący i odkrywczy, a czasem ujawnia ułomności brzmienia i cieszy ograniczeniami. To oznacza, ze zespoł zawsze staje przed koniecznością poszukiwania nowych rozwiązań. Małe Instrumenty zostały założone przez Pawła Romańczuka w 2006 roku - kolejno dołączyli: Marcin Ożog, Maciek Markowski, Tomasz Orszulak, Jędrek Kuziela i Maciek Bączyk. Grupa w pełnym składzie zadebiutowała na Festiwalu Filmowym Era Nowe Horyzonty 2007 i od tego czasu pracuje nad wieloma projektami muzycznymi w ramach Małych Instrumentow. Zespoł wspołpracował m.in. z p. Jerzym Armatą, Polskim Wydawnictwem Audiowizualnym, Teatrem Tańca Arka, Galerią Entropia, Galerią CSW Warszawa, Festiwalem Audio Art, Teatrem Capitol.

www.maleinstrumenty.pl

SANTA RAKIETA:

ROBERT KNUTH

Robert Knuth, absolwent ASP Gdańsku, jest autorem oraz inicjatorem wielu międzynarodowych projektow artystycznych. Znany z muzycznych performance i happeningow o zabarwieniu politycznym ("Gunter Grass Versoehnungs Gurken" 2006, "Stillleben" 2007). Wspołpracował m.in. z Jerzym Mazzollem, Olgą Szwajgier. Założyciel grupy Paul Pozozza Museum (Duesseldorf 1983), Diffusion Ensamble (1995), szef galerii Delikatesy Avantgarde (Gdańsk 1995-1996), cyklu audycji REF (Radiowe Eksperymentalne Formy) m.in. dla Radiostacji i Radia Jazz (2000), zespołu Stream Gustloff Trio (2003). Autor przedstawienia "Skann" (Bałtycki Teatr Dramatyczny, 2003), multimedialnego spektaklu "Totrimejk" (2006), lider koszalińskiej galerii Scena (od 2005). W roku 2007 rozpoczął pracę nad cyklami fotograficznymi. Prace w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Kościuszko Foundation i Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Muzeum w Koszalinie. Projekt Santa Regina, prezentowany podczas tegorocznej edycji Festiwalu Audio Art to wspołpraca Knutha z m.in. Timem Flavio i Robertem Kwiatkowskim.

www.knuth.com.pl

ZENIAL


Na prawdę: Łukasz Szałankiewicz: sound-designer, kurator, uczestnik wielu międzynarodowych festiwali. Prezentował swoją muzykę m.in. w Rosji, Bułgarii, Niemczech, Holandii, Czechach, Austrii i Francji. W Polsce występował między innymi w Bunkrze Sztuki, w Galerii Kordegarda, CSW Zamek Ujazdowski (Laboratorium), Galerii Arsenał, CSW Łaźnia Gdańsk i wielu innych miejscach. Wspołpracuje z licznym gronem artystow krajowych i zagranicznych. Znany z projektow Palsecam, Aabzu, czy Zendee.

www.myspace.com/zenialowski

www.zenial.audiotong.net/

THOMAS TELLO

Urodzony w Limie, Peru. Studiował tradycyjną południowoamerykańską muzykę i harmonię w Limie pod kierunkiem Jorge Madueno i Andres Prado w latach 1999-2001. Przez następne dwa lata studiował w klasie Gani Mirzo w Barcelonie. Następnie powrocił do Ameryki Południowej i w Buenos Aires uczył się i pracował z gitarzystą Fernando Kabusackim. Tam też uczył się techniki Alexandra od Jessici Nardelli. W 2005, wraz z Raulem Gomezem założył zespoł Shaolines a także solowy projekt pod pseudonimem Makakinho del Amor. Jego praca opiera się na muzyce południowoamerykańskiej i analogowych instrumentach elektronicznych. Miksuje warstwy nagranych uprzednio przestrzeni i tradycyjnych technik gry. Jego intencją jest przywrocić rytualny charakter w muzyce wytwarzając bliską więź między człowiekiem a dźwiękiem.

W ramach festiwalu Wystąpi z zespołem Shaolines del Amor w skald ktorego ostatecznie wchodzą: Tomas Tello, Raul Gomez i Efrain Rozas. Zespoł powstał na początku 2007. W 2008 dołączył Efrain Rozas. Shaolines używają instrumentow z rożnych regionow świata, głownie ameryki południowej, a także własnych konstrukcji. Starają się tworzyć muzykę ktorej można słuchać bez specjalnego wtajemniczania, używając do tego melodii ludowych, południowoamerykańskich instrumentow perkusyjnych. Od 2007 Shaolines grali z wieloma artystami m.in. Tetuzi Akiyama, Animal Collective, Montana Extendida, Nautical Almanac, Elder Olave.

www.myspace.com/electrocomborural

SCAPHA

Hilke Fahrmann i Jurgen Schneider grający na Scaphie występują jednocześnie jako muzycy i aktorzy. Przechodzą wzdłuż instrumentu, schodzą się, rozchodzą, zajmują pozycję, liczą kroki. Grając łączą siły, uzupełniają się, dopowiadają, wchodzą w dialog, milczą. Pomysłom muzycznym odpowiadają zdarzenia choreograficzne a ruch ciał jest odzwierciedlany grą: przez brzmienie, wysokość. Co widać, rownież słychać i vice versa. Scapha zaś, to jedyny w swoim rodzaju elektroakustyczny instrument strunowy o niebagatelnych rozmiarach. Długa na 10 m, wysoka na 0.8 m i szeroka na 0.4 m, jest wyposażona w 14 strun o długości 8.2 m. Na obydwu końcach są zamontowane przetworniki, co tworzy gotowy, stereofoniczny sygnał nie wymagający już żadnej obrobki. Złożoność Scaphy, zarowno pod względem muzycznym jak i techniki wykonawczej, skutkuje niespotykanym bogactwem brzmienia, archaicznego i orkiestrowego jednocześnie. Zakres dynamiczny instrumentu rozciąga się od ledwie słyszalnego świergotu do dźwiękowej eksplozji rezonującej z przestrzenią przez kilka sekund.

www.scapha.de


TOMASZ CHOŁONIEWSKI

W jeden z warsztatowych dni wykład specjalny poprowadzi członek Stowarzyszenia Muzyka Centrum, pomysłodawcy Festiwalu Audio Art - Tomasz Chołoniewski. Wykład dotyczył będzie prezentacji dorobku 16-stu edycji festiwalu oraz prezentacji najciekawszych projektow związanych z mediami i technologią.

Tytuł wykładu to: „Nowe technologie na festiwalu Audio Art ". Prezentacja, dokumentacje, opisy.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ