koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Czerwony Kapturek (trochę inna historia)

Gdynia »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 250 wyświetleń od 15 marca 2018

Gdynia » Plac Konstytucji 1, Dworzec PKP Gdynia Główna » NA MAPIE

  • 2 czerwca 2018, sobota
    » 17:00

Czerwony Kapturek (trochę inna historia) w reżyserii: Piotra Srebrowskiego

Dawno…a w zasadzie nie tak dawno temu, w pewnym lesie, który nie jest za daleko, razem z mamą żył sobie Czerwony Kapturek, który nie był do końca zwykłą dziewczynką. Żył tam też Wilk, który musiał emigrować z innego lasu, Gajowy – prawdziwy macho, oraz bardzo mądra Babcia. Ich losy połączyła pouczająca, zabawna, ale jakże ważna przygoda.

Czy cukierki są rozwiązaniem na wszystkie problemy? Czy Wilka da się oswoić? Czy władza oznacza bezkarność? W trochę innej historii Czerwonego Kapturka bohaterowie będą musieli znaleźć odpowiedzi na te pytania.

W bajce ożywiony świat formy rodzi się z elementów garderoby i słodyczy. W lumpeksie kulturowych przebrań, z którego skonstruowany jest każdy z bohaterów, wcale nie jest tak łatwo zrozumieć, co jest dobre, a co złe, co ważne, a co nieistotne. Cukierkowy – wyimaginowany świat małej dziewczynki musi zderzyć się z nieco bardziej gorzką rzeczywistością lasu, którym Gajowy nie opiekuje się, jak powinien. Stereotypowe postrzeganie Wilka, wcale nie pomaga rozwiązać tych wszystkich problemów.

Fragmenty recenzji:

Każdy zna historię Czerwonego Kapturka, jego nieszczęsnej Babci, Wilka i Gajowego. Twórcy "Czerwonego Kapturka" w Teatrze Gdynia Główna postanowili opowiedzieć tę bajkę inaczej, opierając się na powszechnie znanej opowieści, jednak zmieniając wydźwięk zdarzeń czy charaktery bohaterów. Dlatego historia nabiera świeżości, a konwencja zabawy garderobą i słodyczami bardzo podoba się najmłodszym widzom.

Łukasz Rudziński, Trojmiasto.pl

W strukturę swojego przedstawienia reżyser wplótł sporo „pouczających” gawiedź, proekologicznych myśli. Zaśmiecone lasy, niszczona fauna, zawłaszczający wszystko ludzie. Na marginesie każdej z przezabawnych, trzymających w napięciu scen pobrzmiewa ostrzeżenie – ludzie potrafią być dużo straszniejsi niż najgroźniejszy Wilk. Dzieciaki zasiadające na widowni z łatwością odczytywały intencje reżysera. Czerwony Kapturek sam w sobie jest fajny, ale jego zachowanie bywa „niefajne”. Scena, w której bohaterka pałaszuje słodkości, a puste papierki rozrzuca w lesie, budzi wyraźny sprzeciw dzieci.

Sensacyjne, ale i bardzo zabawne przygody Kapturka Piotr Srebrowski zamyka w szeregu sprawnie i pomysłowo wyreżyserowanych scen, których atrakcyjność podbija nastrojowa muzyka (Max Kohyt). Duże wrażenie robią sceny zbudowane w poetyce teatru cieni, które dopowiadają akcję. Spektakl ma swój wyraźny, żywy rytm, jest dość krótki (trwa około czterdziestu minut), ale intensywny. Srebrowski postawił na obfitość akcji, ujął ją jednak w języku przystępnym i czytelnym nawet dla najmłodszych widzów. Siłą jego przedstawienia jest jednak nade wszystko doskonała animacja poszczególnych bohaterów.

Anna Jazgarska, Teatralny.pl

Czerwony Kapturek (trochę inna historia) wg autorskiej wersji scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski wykonanie: Patrycja Pośpiech, Radosław Smużny, Piotr Srebrowski scenografia: Monika Ostrowska muzyka: Max Kohyt Teatr Bunszali i Teatr Gdynia Główna

25 marca godz. 12

Bilety: 25 zł

Rezerwacja: tel. 58 351 15 12 kom. 600 306 634; 600 306 632 teatr@teatrgdyniaglowna.pl sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/ Teatr Gdynia Główna Plac Konstytucji 1, 81-354 Gdynia, Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1) www.teatrgdyniaglowna.pl www.facebook.com/TeatrGdyniaGlowna

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ