koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Marc Copland & John Abercrombie

Gdynia »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 872 wyświetleń od 21 czerwca 2008
  • 4 lipca 2008, piątek
    » 20:00

Marc Copland & John Abercrombie

BOHEMA JAZZ CLUB prezentuje:

GWJAZZDY JAZZU W BOHEMIE

  • MARC COPLAND &

-JOHN ABERCROMBIE

W SKŁADZIE:

  • MARC COPLAND (USA)- PIANO
  • JOHN ABERCROMBIE (USA)- GUIT.
  • PHIL DONKIN- BASS
  • JACEK KOCHAN- DRUMS

04.07.2008 PIĄTEK g.20

BOHEMA JAZZ CLUB - GDYNIA al. Waszyngtona 21, Gdynia, Centrum Gemini reserve 502 172 536, 057/ 711-28-29 media kontakt-MONIKA SADAWA tel. 502 172 532

BILETY:

PRZEDSPRZEDAŻ 80,00

W DNIU KONCERTU -100,00 STUDENCI 50,00

ZAPRASZAMY MEDIA DO WSPÓŁPRACY!!!

słów kilka:

J o h n A b e r c r o m b i e

ur. 1944-12-16, Port Chester, Nowy Jork (USA) gitarzysta

Po studiach w prestiżowym bostońskim Berklee School of Music gitarzysta John Abercrom­bie na cztery lata zakotwiczył się w popularnej gru­pie Johnny’ego "Hammonda" Smitha, gdzie miał możliwość poznania muzyki także od strony praktycz­nej. Dzięki niezwykłej biegłości technicznej i muzy­kalności wkrótce grywał z najlepszymi.

Od przyjaz­du do Nowego Jorku w 1969 r., w ciągu pięciu lat współpracował m.in. z grupą Dreams, Randy’ego i Michaela Breckerów, z Chico Hamiltonem (z któ­ym wystąpił m.in. na festiwalu w Montreux), Gi­lem Evansem i Gato Barbierim. Jednakże największy rozgłos przyniosła mu współpraca z formacją fusion Billy’ego Cobhama, Spectrum, w której w pełni wy­kazał się swą niepospolitą techniką i muzyczną wy­obraźnią.

W połowie lat 70. Abercrombie zaczął od­krywać nowy i zupełnie odmienny muzyczny świat. W założonym przez siebie triu Timeless starał się trak­tować fusion tak samo, jak kiedyś grupa Modern Jazz Quartet traktowała bebop. Delikatna, wysmakowa­na muzyka zespołu cieszyła się sporym uznaniem zarówno krytyków, jak i publiczności. Kontynuacją Timeless była założona w 1975 r. grupa Gateway (z Dave’em Hollandem i Jackiem DeJohnette’em), która trzy lata później rozrosła się do kwartetu (m.in. z Michaelem Breckerem).

Mimo że w latach 80. Abercrombie był jednym z popularniejszych gitarzy­stów jazzowych, miał czas także na własne projekty, jak choćby duet z Ralphem Townerem. Jest również członkiem złożonego z samych gwiazd big-bandu, który zadebiutował oryginalną wersją "Epitaph" Charlesa Mingusa. Abercrombie pozostaje jednym z najwszechstronniejszych i najbardziej utalentowanych gitarzystów nowoczesnego jazzu.

M a r c C o p l a n d

Ur. 1948-05-27, Filadelfia, Pensylwania ( USA) pianista

Na początku lat 70. Marc Copland (właściwie Cohen) przeniósł się z rodzinnej Filadelfii do Nowego Jorku sądząc, że właśnie w "mieście jazzu" zrobi wielką karierę jako saksofonista. Niebawem okazało się, że dużo łatwiej nawiązuje współpracę z zespołami prezentując swój kunszt jako pianiasta.

Od tej pory będzie zamiennie traktował oba instrumenty, chociaż postrzegany jest dzisiaj głównie jako pianista jazzowy. Jako saksofonista nagrywał jako leader w 1973 r. Później (od 1983 roku) prowadził własne trio fortepianowe (często z Gary'm Peacockiem).

Grał także z Johnem Scofieldem (1985-86), Bobem Beldenem, Billem Kirchnerem (od 1985), Dave'm Samuelsem (od 1987), Cindy Blackman, Wallacem Roneyem, zespole towarzyszącym Astrud Gilberto (1988), grupach Herbie'go Manna (1988-89), kwintecie Jamesa Moody'ego, zespołach Jima Snidero, Dave'a Strykera (od 1988) oraz Petera Erskine'a (1989).

Nie poddając się presji wielkich liderów tworzyl także własne grupy: trio (z Peacockiem, Billy'm Hartem) warsztatowy zespół (z Dieterem Ilgem, Jeffem Hirshfieldem), duet z gitarzystą Ralphem Townerem, kwintet (z Randy'm Breckerem, Bobem Bergiem, Jamesem Genusem, Dennisem Chambersem).

Bedąc samoukiem zbierał doskonałe recenzje i rekomendacje. Jego zmysł harmoniczny i żarliwość swingu oraz melodyka bluesa stworzyły charakterystyczne brzmienie. Muzyk i producent Bob Belden komplementował pianistę "jeden z najbardziej wyrafinowanych i dobrze rozwiniętych pomysłów na ruch harmoniczny".

J a c e k K o c h a n

Perkusista, kompozytor, aranżer. Karierę artystyczną rozpoczął w latach 70-tych, związany był wówczas z takimi zespołami jak Dzamble czy August Trio. W styczniu 1981r. wyjechał do USA i przez dwa lata mieszkał w Nowym Jorku, gdzie zetknął się z Jaco Pastoriusem, Mike Clarkiem i Robie Gonzalezem. W połowie lat 80-tych zamieszkał w Kanadzie (Montreal i Toronto), która na długie lata stała się jego siedzibą. Tam też brał czynny udział w jazzowym życiu zarówno jako lider, jak i muzyk sesyjny. Aktywność Kochana znalazła ujęcie nie tylko w licznych występach na żywo, ale również w bogatej działalności płytowej. Przez ten czas związany był głównie z dwiema wytwórniami, Unity Records oraz Counterpoint Recordings. Nagrał szesnaście płyt jako sideman oraz dziewięć płyt autorskich, do nagrania których zapraszał wielkie gwiazdy światowego jazzu. Lista jego współpracowników jest imponująca, m.in. John

Abercrombie, Kenny Wheeler, Gary Thomas, Pat LaBarbera, Joey Calderazzo, Eddie Henderson, Jerry Bergonzi, Palle Mikkelborg, Dave Tronzo, Briggan Krauss, Lars Danielson, Ed Schuller czy Don Thompson. Dokonania artystyczne Jacka Kochana cechują się bogatymi aranżacjami, dbałością oszczegóły oraz swoistym improwizatorskim rozmachem w grze na perkusji. Jako instrumentalista jest muzykiem szerokich zainteresowań stylistycznych. Nieobce są mu zarówno jazzowa tradycja, funk, r&b; jak i szeroko pojęta muzyka etniczna - od Afryki, poprzez Karaiby, na Bałkanach i Ameryce Południowej skończywszy.

bilety:

przedsprzedaż 80,- w dniu koncertu 100,- student 50,-

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ