koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

32. SEZON ARTYSTYCZNY PF SINFONIA BALTICA

Słupsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 748 wyświetleń od 3 września 2009
  • 10 września 2009, czwartek
    » 19:00

KONCERT INAUGURACYJNY

Koncert inaugurujący 32. sezon artystyczny Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku

Program:

G. Bacewicz - Koncert na orkiestrę smyczkową

S. Rachmaninow - Rapsodia na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę

W. Kilar - Magnificat

W. Kilar - Victoria

Występują:

Beata Bilińska - fortepian

Marta Boberska - sopran

Tomasz Krzysica - tenor

Przemysław Firek - bas

Chor Politechniki Szczecińskiej Collegium Maiorum

Chor Politechniki Gdańskiej

Bohdan Jarmołowicz - dyrygent

orkiestra PF Sinfonia Baltica w Słupsku

Beata Bilińska - fortepian

urodziła się w Krakowie. Należy do czołowki polskich pianistow.Od szesnastu lat prowadzi intensywną działalność artystyczną, występując z koncertami symfonicznymi, recitalami solowymi i kameralnymi w Polsce oraz za granicą. Obecnie prowadzi rownież liczne kursy mistrzowskie w kraju i za granicą. Występowała na wielu prestiżowych festiwalach i koncertowała m.in. w Austrii, Argentynie, Bułgarii, Czechach, Danii, Francji, Irlandii, Japonii, Niemczech, Norwegii, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji, USA i we Włoszech.

W 1996 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego, uzyskując dyplom z wyrożnieniem. Po studiach przez 6 lat pełniła funkcję asystenta prof. Jasińskiego. Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta w macierzystej uczelni.

Swoje umiejętności doskonaliła rownież w berlińskiej Hochschule der Kunste, studiując w klasie prof. Klausa Hellwiga.Brała udział w kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem wybitnych artystow, m.in. Lee Kum Sing, John Perry. Korzystała rownież z porad artystycznych Krystiana Zimermana.

Jest laureatką wielu ogolnopolskich i międzynarodowych konkursow pianistycznych i stypendiow, m.in. Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie, Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz Urzędu Marszałkowskiego Wojewodztwa Śląskiego, za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury.

W 2003 roku zadebiutowała w Carnegie Hall, w głownej sali "Isaac Stern Auditorium"w Nowym Jorku.

Beata Bilińska była dwukrotnie nominowana do „ Paszportu Polityki " oraz dwukrotnie donagrody „Fryderyk".

Marta Boberska - sopran

  • śpiewaczka i aktorka, solistka Warszawskiej Opery Kameralnej. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (cum laude, 1995) w klasie śpiewu prof. Janiny Skalik. Od roku 1994 jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej (partie solowe w operach Mozarta, Monteverdiego, Handla i in.).

Wykonuje zarowno muzykę dawną (m. in. utwory kameralne i oratoryjno- kantatowe), jak i wspołczesną (m.in. prawykonanie cyklu pieśni MarijnSimons, opera Balthazar Zygmunta Krauzego), wspołpracując m.in. z Władysławem Klosiewiczem, erzym Maksymiukiem, Agatą Sapiechą i Markiem Toporowskim. Ma na koncie nagrania muzyki filmowej (m.in. do filmow Andrzeja Wajdy i Agnieszki Holland) oraz nagrania radiowe i telewizyjne.

Wspołpracuje z wieloma filharmoniami i teatrami (m.in. Teatr Narodowy, Opera Nova w Bydgoszczy, Łotewska Opera Narodowa). Na deskach Teatru Powszechnego w Warszawie partnerowała Krystynie Jandzie w spektaklu Maria Callas. Lekcja śpiewu. Koncertuje w kraju i za granicą.

Wielokrotnie nominowana do Paszportu Polityki (2000, 2001, 2002) oraz Fryderykow (1999, 2000, 2001, 2002, 2005).

Tomasz Krzysica - tenor

  • absolwent gdańskiej Akademii Muzycznej. Jako student uczestniczył w krajowych i zagranicznych kursow mistrzowskich, m.in. u Fedory Barbieri, Rolanda Paneraia, Siegfrieda Lorentza i Ryszarda Karczykowskiego; koncertował też w Niemczech, Austrii, Danii i na Litwie. Laureat Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (III nagroda i Nagroda Specjalna, 1999), Międzynarodowego Konkursu Głosow Operowych "Rosetum" w Mediolanie (I nagroda, 2001) i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (II nagroda i Nagrody Specjalne, 2001). Otrzymał też "Premio Basiola" - nagrodę włoskiej krytyki muzycznej dla najciekawszej osobowości artystycznej włoskich konkursow wokalnych w 2001 roku. Debiutował partią Lenskiego w „Eugeniuszu Onieginie" w Operze Bałtyckiej, a w 2000 roku związał się z Warszawską Operą Kameralną, gdzie śpiewał m.in.: Tamina w „Czarodziejskim flecie" (także podczas tournee tego zespołu po Szwajcarii, Holandii i Niemczech) oraz Ferranda w „Cosi fan tutte" Mozarta, Lenskiego w „Eugeniuszu Onieginie" Czajkowskiego i Edwarda w „Wekslu małżeńskim" Rossiniego. W 2001 roku został zaproszony do roli Cassia w premierze „Otella" Verdiego na scenie Opery w Tuluzie. W Teatrze Wielkim w Warszawie zaśpiewał partię Pruniera w "La rondine" Pucciniego (czerwiec 2003), a w czerwcu 2004 r. wykonał partię Narrabotha w "Salome" Straussa.

Artysta występuje także w repertuarze oratoryjno-kantatowym, wykonując m.in. utwory Bacha, Mozarta i innych kompozytorow. Mszę „In tempore belli" Haydna śpiewał w paryskim Theatre des Champs-Elysees i podczas Festiwalu w Nantes z towarzyszeniem Francuskiej Orkiestry Narodowej pod batutą Charlesa Dutoit, Requiem Mozarta - na Festiwalu w Saint-Denis z Filharmonikami Francuskimi pod dyrekcją Kurta Mazura. Brał udział w prawykonaniu światowym "Magnificat" Wojciecha Kilara - orkiestrę Filharmonii Narodowej poprowadził Antoni Wit.

Przemysław Firek - bas

Przemysław Firek ukończył Wydział Wokalno - Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. W. J. Śmietany. W 1990 roku został laureatem I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego we Wrocławiu, gdzie zdobył III nagrodę w kategorii operowej i dwa wyrożnienia.

W swoim repertuarze posiada liczne partie operowe m. in.: Zachariasz w Nabucco G. Verdiego, Escamillo w Carmen G. Bizeta, Bartolo w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Scarpia w Tosce G. Pucciniego, Mefistofeles w Fauście Ch. Gounoda oraz Szatan w Raju utraconym K. Pendereckiego. Wykonuje rownież muzykę oratoryjno - kantatową oraz pieśni. Do jego ulubionych dzieł należą: Stworzenie świata J. Haydna, Requiem W. A. Mozarta, Missa Sollemnis L. van Beethovena oraz Requiem G. Verdiego. W 1992 roku artysta nawiązał wspołpracę z Wiedeńską Operą Kameralną. Brał udział w licznych tournees, występując niemal w całej Europie oraz Japonii, Chinach i Stanach Zjednoczonych.

bilety:

25 zł (norm.) i 15 zł (ulg.)

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ