koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AMKL 75 latTpL repertuar
zmodyfikowano  2 lata temu

Pamięci Karola Szymanowskiego cz. II

Słupsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 6 175 wyświetleń od 20 września 2022
  • 28 października 2022, piątek
    » 19:00

28 października 2022 r. o godz. 19:00 zapraszamy na niezwykły koncert, wypełniony ponadczasową muzyką Karola Szymanowskiego. Tym razem kompozytor zabierze nas w podróż po polskim folklorze; orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara oraz Chór Uniwersytetu Gdańskiego wykonają Stabat Mater z udziałem znakomitych solistów: Anny Mikołajczyk - Niewiedział (sopran), Ewy Marciniec (alt) oraz Jarosława Bręk (baryton). Usłyszymy także Sześć pieśni kurpiowskich - cykl utworów na chór mieszany a cappella, inspirowany publikacją księdza Władysława Skierkowskiego "Puszcza kurpiowska w pieśni". Za przygotowanie chóru odpowiedzialny jest Marcin Tomczak, zaś zadyryguje Jakub Chrenowicz.


Wystąpią:

Anna Mikołajczyk - Niewiedział - sopran
Ewa Marciniec - alt
Jarosław Bręk - baryton
Chór Uniwersytetu Gdańskiego
Marcin Tomczak - przygotowanie i prowadzenie chóru
Jakub Chrenowicz - dyrygent
Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara

"Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, w ramach programu "Muzyka", realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca"

ANNA MIKOŁAJCZYK - NIEWIEDZIAŁ
, sopran. Absolwentka Warszawskiej Akademii Muzycznej. Współpracuje między innymi z Warszawską Operą Kameralną, Operą Bałtycką czy Operą Wrocławską, gdzie zaśpiewała wiele pierwszoplanowych ról operowych, między innymi takich kompozytorów jak: W. A. Mozart, P. Czajkowski, G. Verdi, I. Strawiński. Jest odtwórczynią wielu parti w operach i dziełach współczesnych. Prawykonania swoich kompozycji powierzają jej między innymi tacy kompozytorzy jak Zygmunt Krauze, Paweł Łukaszewski, Stanisław Moryto. W listopadzie 2011 roku zaśpiewała tytułową partię w operze Madame Curie Elżbiety Sikory. Zarówno przedstawienie jak główna rola zostały wielokrotnie nagrodzone. W 2013 nagrodą Orphée du Prestige Lyrique de l'Europe de l'Academie du Disque Lyrique uhonorowano DVD Madame Curie wydane przez firmę DUX. W 2015 roku taką samą nagrodę otrzymał dwupłytowy album Musica Sacromontana IX - "Pasquale Anfossi Oratorio la Morte di san Filipo Neri" z udziałem śpiewaczki. Dużo miejsca w swojej działalności koncertowej poświęca muzyce oratoryjno - kantatowej i kameralnej. Jest szczególnie ceniona w kręgu muzyki dawnej. W roku 1995 rozpoczęła swoją drogę zawodową współpracując z takimi zespołami jak Dekameron, czy Ars Nova. Do dziś chętnie podejmuje wyzwania artystyczne z towarzyszeniem instrumentów historycznych. W 2001 otrzymała nagrodę im. Zofii Rayzacherowej. Dla największej indywidualności artystycznej w dziedzinie muzyki dawnej na XI Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie. Dokonała nagrań ponad 50 albumów płytowych, a wśród nich jest 12, które otrzymały nagrodę Akademii Fonograficznej FRYDERYK, między nimi solowa płyta na której śpiewaczka prezentuje pieśni Karola Szymanowskiego została wyróżniona dwiema nagrodami FRYDERYK 2008 w kategoriach: Album Roku Recital Wokalny, Opera, Operetka, Balet, oraz Fonograficzny Debiut Roku. W 2019 roku doceniona nagrodą FRYDERYK 2019 w kategorii Album Roku Muzyka Kameralna została płyta wydana przez Chopin University Press: Stabat Mater -Giovanni Battista Pergolesi, Luctus Mariae - Paweł Łukaszewski. Wraz z Marcinem Tadeuszem Łukaszewskim nagrała wszystkie pieśni Ignacego Jana Paderewskiego, płyta jest laureatem Fryderyka 2021 w kategorii: Muzyka Kameralna - Duety. Jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

EWA MARCINIEC - alt. Wszechstronnie wykształcony muzyk. Absolwentka PSM I i II st. w Gdańsku w klasie fortepianu, Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie ukończyła z wyróżnieniem dwa fakultety: Kompozycji i Teorii Muzyki oraz Wokalno-Aktorski w klasie prof. Zofii Janukowicz-Pobłockiej, a także Musikhochschule und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, gdzie na artystycznych studiach podyplomowych, ukończonych również z wyróżnieniem, kontynuowała naukę śpiewu w klasie prof. Luisy Bosabalian. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich, które prowadzili: Carlo Bergonzi (Accademia Musicale Chigiana, Siena), Paul Esswood (Internationale Haendel Akademie, Karlsruhe ), Helmuth Rilling (Stuttgarter Bach Akademie, Kraków), Adele Stolte (Kurs Interpretacji Muzyki J.S. Bacha, Gdańsk). Wiedzę muzyczną i umiejętności wokalne Ewy Marciniec doceniono i nagrodzono na konkursach wokalnych, m.in. Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (I nagroda i dwie nagrody specjalne, w tym od Krystyny Szostek- Radkowej "za najlepsze wykonanie pieśni artystycznych i za najpiękniejszy głos"), im. Ady Sari w Nowym Sączu (wyróżnienia), IVC s-Hertogenbosch (finał), ARD München (finał). Krąg zainteresowań Ewy Marciniec obejmuje muzykę dawną (m.in. J.S. Bach Pasja wg św. Mateusza, Pasja wg św. Jana, G.F. Haendel Mesjasz, Alcina, A. Vivaldi Griselda), poprzez romantyczną (G. Mahler Das Lied von der Erde, Kindertotenlieder, J. Brahms Rhapsodie fur Alt), aż do współczesności (K. Penderecki Credo, Siedem bram Jerozolimy, Powiało na mnie morze snów…-pieśni zadumy i nostalgii, W. Kilar Missa pro pace). Występuje w wielu krajach europejskich oraz USA, w prestiżowych salach koncertowych: Berliner Philharmonie, Konzerthaus Berlin, Rundfunk-Sinfonieorchester Saarbrücken (Niemcy), Palais des Beaux-Arts, sale filharmoniczne w Liege i Strasbourgu (Belgia), Kunsthaus Luzern, Kongresshaus Zürich, Casino Basel, Casino Bern (Szwajcaria), Teatro La Fenice di Venezia (Włochy), Filharmonia Narodowa oraz Studio Koncertowe S1 im. W.Lutosławskiego w Warszawie, NOSPR w Katowicach, NFM we Wrocławiu, Filharmonie w Gdańsku, Krakowie, Łodzi, a także w Danii, Holandii, Francji, Watykanie i Izraelu.<br /><br /><strong>JAROSŁAW BRĘK</strong>, bas - baryton. W latach 1984-1996 śpiewał w Poznańskich Słowikach prof. Stefana Stuligrosza. Ukończył Wydział Wokalny Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie śpiewu prof. Jerzego Artysza. Wyróżniony przez swoją uczelnię medalem Magna Cum Laude za wybitne osiągnięcia artystyczne. Jest laureatem nagród na konkursach wokalnych w Barcelonie, Vercelli i Lizbonie. Dwukrotnie nominowany do Paszportu Polityki. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi, Brązowym Medalem Gloria Artis, odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej, Odznaką Honorową za zasługi dla Województwa Wielkopolskiego oraz Odznaką Honorową za zasługi dla Województwa Lubuskiego. Śpiewał na scenach i estradach Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Holandii, Austrii, Rumunii, Wysp Kanaryjskich, Japonii, Libanu, Ukrainy, Bułgarii, Rosji, Francji, Monaco, Szwajcarii, Belgii, Czech, Litwy, Łotwy, Anglii, Izraela i Szwecji. Oklaskiwano go na scenach Paryża, Londynu, Berlina, Amsterdamu, Brukseli, Rzymu, Barcelony, Walencji, Santiago de Compostela, Oviedo, Hamburga, Zurychu, Düsseldorfu, Hanoweru, Grazu, Jerozolimy, Brna, Sankt Petersburga, Lwowa, Wilna, Rygi, Sofii, Bejrutu, Tokio, Yokohamy, Hiroshimy, czy Osaki. Współpracował ze 150 orkiestrami i 200 chórami z całego świata, wykonał ponad 20 partii operowych oraz ponad 140 dzieł oratoryjnych, od C. Monteverdiego, przez G. Verdiego, G. Mahlera po K. Pendereckiego. Występował z wybitnymi dyrygentami: Giovanni Antonini, Benjamin Bayl, Tomasz Bugaj, Kai Bumann, Sylvain Cambreling, Agnieszka Duczmal, Edward Higginbottom, Jacek Kaspszyk, Jerzy Katlewicz, Michał Klauza, Igor Łacanycz, Jerzy Maksymiuk, Michel Plasson, Paweł Przytocki, Pascal Rophé, Antoni Ros-Marba, Tadeusz Strugała, Antoni Wit, Andriy Yurkevich, Alberto Zedda i wielu innymi. Współpracował ze znakomitymi orkiestrami, m.in. Berliner Philharmoniker, Symphoniker Hamburg, NDR Radiophilharmonie, BBC Concert Orchestra, Orquesta Sinfonica del Principado de Asturias, Real Filharmonia de Galicia,. Brał udział w prawykonaniach utworów J. Bruzdowicz, W. Kilara, K. Knittla, Z. Krauze, A. Kurylewicza, P. Łukaszewskiego, P. Mossa, M. Ptaszyńskiej, R. Twardowskiego. Występował podczas znaczących festiwali, m. in.  Easter at Kings College Cambridge, Velikonoĉni Festival Duchovnĭ Hudby.

JAKUB CHRENOWICZ - 
W latach 2010-2012 pełnił funkcję asystenta dyrektora Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Stanowisko to objął zaraz po ukończeniu z wyróżnieniem Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej Jerzego Salwarowskiego. W ramach programu LLP-Erasmus kształcił się także w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie n/Menem oraz był stypendystą Accademia Musicale Chigiana, gdzie studiował pod kierunkiem Gianluigiego Gelmettiego. W 2016 roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie otrzymał stopień doktora, promotorem doktoratu był prof. Antoni Wit. W roku 2019 uzyskał stopień doktora habilitowanego. W roku 2016 otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Dyrygent. W 2019 został laureatem Medalu Młodej Sztuki Głosu Wielkopolskiego, nagrody, którą od lat otrzymują najwybitniejsi twórcy związani z Poznaniem (przed ukończeniem 35. roku życia). Artysta koncertował z takimi zespołami, jak Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Sinfonia Varsovia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Gran Teatre del Liceu, Janačkova Filharmonia w Ostrawie, Brandenburgisches Staatsorchester we Frankfurcie nad Odrą, Kammerorchester Berlin, Sinfonietta Cracovia, orkiestry Filharmonii Poznańskiej, Krakowskiej, Łódzkiej, Pomorskiej, Bałtyckiej i innymi. W sezonie artystycznym 2012/2013 pełnił funkcję pierwszego dyrygenta Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. W sezonie artystycznym 2011/2012 Jakub Chrenowicz zadebiutował w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, gdzie powierzono mu kierownictwo muzyczne premiery Polskiego Baletu Narodowego Opowieści biblijne. W kolejnych sezonach prowadził szereg przedstawień operowych (Straszny Dwór Stanisława Moniuszki) i baletowych (Święto Wiosny Igora Strawińskiego, Tańczmy Bacha, Perły XX wieku).

MARCIN TOMCZAK
- profesor, chórmistrz, dyrygent, pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku i Uniwersytetu Gdańskiego. W latach 1999- 2005 pełnił funkcję prodziekana Wydziału Dyrygentury Chóralnej. W latach 2005-2012 piastował funkcję prorektora ds. artystycznych i studenckich. Kierownik Katedry Dyrygentury Chóralnej i Oratoryjno-Kantatowej /2005-2008, 2012-2016; 2020- /. W latach 2016-2020 dyrektor Instytutu Dyrygentury Chóralnej i Oratoryjno-Kantatowej. Członek Senatu Akademii, senackich komisji: Budżetowej i Artystycznej. Od 1992 kierownik artystyczny i dyrygent Akademickiego Chóru Uniwersytetu Gdańskiego. Z zespołem odbył liczne tournees koncertowe w kraju i zagranicą występując w: Albanii, Austrii, Chorwacji, Czechach, Francji, Hiszpanii, Litwie, Łotwie, Macedonii, Niemczech, Słowenii, Szwecji, Ukrainie, Włoszech a także USA, Korei Południowej, Chinach, Argentynie i Ekwadorze. Laureat licznych czołowych nagród krajowych i międzynarodowych konkursów chóralnych, m.in.: Grand Prix -Festiwalu im. F. Schuberta w Wiedniu/Austria 2000/,Złoty Medal w kat. musica sacra, Złoty Medal w kat. chamber music w Choir Olympic Games w Busan/ Korea Południowa 2002/; I miejsce w Międzynarodowym Konkursie Chóralnym na Malcie/2003/, Grand Prix w Międzynarodowym Festiwalu Chórów Akademickich w Pardubicach /Czechy 2010/, Grand Prix, I miejsce i Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego w Międzynarodowym Konkursie Chóralnym w Wilnie, /Litwa 2010, 2014/, Grand Prix, I nagroda i Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie utworu Tomislava Zografskiego na Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym w Ohrid /Macedonia 2013/,Złoty Medal w kat. musica sacra w Choir Olympic Games Riga, Latvia /2014/; Grand Prix, Nagroda specjalna za najlepsze wykonanie utworu inspirowanego folklorem na XV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Chóralnej im Feliksa Nowowiejskiego w Barczewie /Polska 2016/; Grand Prix, Nagroda Specjalna i I miejsce za najlepsze wykonanie utworu katalońskiego, I miejsce w kat. pop, II miejsce w kat.sacred music, I miejsce w kat. Paul Casals w International Choir Festiwal and Competition Canco Mediterania - Lloret de Mar /Catalonia 2018/, Grand Prix Silver Bells Festival - Daugavpils/ Łotwa 2019/, Złoty Dyplom Bandung - Indonesia/2021/: indywidualnych nagród dla najlepszego dyrygenta / Polska -1999,2016, Korea-2002, Czechy-2005, 2008 /, nagród rektorskich, władz państwowych i terytorialnych: m.in.: dwukrotnie nominowany do Pomorskiej Nagrody Artystycznej, laureat Honorowej Nagrody Towarzystwa Przyjaciół Sztuki za twórczość artystyczną w dziedzinie muzyki, laureat Nagrody Miasta Gdańska w Dziedzinie Kultury " Splendor Gedanensis". Odznaczony odznaką Zasłużony Działacz Kultury, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Brązowym Medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis", Brązowym Krzyżem Zasługi, Medalem Srebrnym za Długoletnią Służbę.

Zapraszany do prac Jury krajowych i zagranicznych festiwali i konkursów chóralnych /Grecja, Litwa, Macedonia, Rumunia, Słowacja, Włochy /. W latach 2012-2021 był wykładowcą na Podyplomowych Studiach Chórmistrzostwa i Emisji Głosu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Współpracował z Polskim Narodowym Chórem Młodzieżowym. Od 2006 roku pełni funkcję dyrektora artystycznego i przewodniczącego Jury Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego "Mundus Cantat".

Bilety do nabycia na: KupBilecik.pl

Pamięci Karola Szymanowskiego

Pamięci Karola Szymanowskiego

Niezwykły koncert, wypełniony ponadczasową muzyką Karola Szymanowskiego. Kompozytor zabierze nas w podróż po polskim folklorze; orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara oraz Chór Uniwersytetu Gdańskiego wykonają Stabat Mater z udziałem znakomitych solistów: Anny Mikołajczyk - Niewiedział (sopran), Ewy Marciniec (alt) oraz Jarosława Bręk (baryton). Usłyszymy także Sześć pieśni kurpiowskich - cykl utworów na chór mieszany a cappella, inspirowany publikacją księdza Władysława Skierkowskiego "Puszcza kurpiowska w pieśni". Za przygotowanie chóru odpowiedzialny jest Marcin Tomczak, zaś zadyryguje Jakub Chrenowicz. Bilety do nabycia na: KupBilecik.pl

zmodyfikowano  2 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ