koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT wystawa WrocławARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365TP Repertuar 11.2024Cantores wiolonczela
zmodyfikowano  2 lata temu

KONCERT ŚWIĄTECZNY

Słupsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 6 943 wyświetleń od 17 listopada 2022
  • 16 grudnia 2022, piątek
    » 19:00

#

Serdecznie zapraszamy na niecodzienny koncert pt. "Symfonia Kolęd". Koncert będzie
utrzymany w niezwykle radosnej i podniosłej atmosferze, pozwalającej poprzez muzykę
odnaleźć ducha nadchodzących Świąt. W programie koncertu znajdzie się 
pięcioczęściowa suita zawierająca najpiękniejsze polskie kolędy i pastorałki w wyjątkowej
aranżacji na sopran, tenor i orkiestrę kameralną autorstwa Adama Wesołowskiego.
Zachęcamy do wzięcia udziału w tej magicznej podróży, pełnej muzycznego oczekiwania
oraz wspólnego kolędowania.
Repertuar:
Symfonia Kolęd – Adam Wesołowski
Wystąpią:
Magdalena Chmielecka - sopran
Sylwester Smulczyński - tenor
Szymon Morus – dyrygent
Orkiestra Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” im. Wojciecha Kilara
MAGDALENA CHMIELECKA
Absolwentka Śpiewu Solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej
im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Laureatka Międzynarodowego Konkursu
Wokalnego im. Hariclei Darclee w Braili w Rumunii - nagroda dla Najlepszego Młodego
Artysty, finalistka Międzynarodowego Konkursu Belcanto im. Vincenzo Belliniego w Catanii
na Sycylii, laureatka Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per sempre”
we Włocławku. Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Otto
Edelmanna w Wiedniu i uczestniczka rund finałowych prestiżowego Francisco Viñas
International Singing Competition w Barcelonie. Do najnowszych sukcesów konkursowych
śpiewaczki należy dołączyć także występ na II Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. 
Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy, którego została finalistką. Sopranistka pracuje pod 
okiem Kaludiego Kaludova. Brała także udział w kursach mistrzowskich i seminariach
prowadzonych przez takich artystów jak Helena Łazarska, Irena Sylya, Teresa Żylis-Gara,
Izabela Kłosińska, Bogdan Makal, Paul Esswood, Claudio Desderi czy Emilio Pons. W 
ramach programu „Scena Młodych”, realizowanego przez Operę Kameralną w Warszawie,
wystąpiła na tejże scenie w partii Lauretty w operze Gianni Schicchi Pucciniego. Na 
scenie warszawskiej Opery Kameralnej wcieliła się później w Papagenę w Czarodziejskim
Flecie Mozarta. Kreowała także tytułową partię we Francesce da Rimini Rachmaninowa.
W Filharmonii Kaszubskiej wcieliła się w tytułową postać w 
operze Rebeka Dobrzyńskiego, będącą prapremierą pierwszej opery w języku
kaszubskim. W 2015 roku rozpoczęła współpracę z Operą Bałtycką w Gdańsku,
debiutując partią Hanny w operze Eros i Psyche Różyckiego. Rozwinęłą współpracę z 
rodzimą operą, kreując postać Musetty w La Boheme Pucciniego, Leili w Poławiaczach
pereł Bizeta, Eurydyki i Wenus w Orfeuszu w piekle Offenbacha, Anniny
w Traviacie Verdiego, Archanioła w Sądzie Ostatecznym Knittla. Można ją także często
zobaczyć
w spektaklach Jerzego Snakowskiego Opera?Si!. Na scenie bydgoskiej Opery Nova
sopranistkę można aktualnie usłyszeć w partii Paminy w Czarodziejskim Flecie Mozarta, w 
partii Hanny w Strasznym Dworze Moniuszki, w partii Fiordiligi w Cosi fan tutte Mozarta
oraz w partii Małgorzaty w Fauście Gounoda, najnowszej produkcji bydgoskiej sceny.
Współpracuje z fundacją Kultura.Teraz!, z którą realizuje operetkę Księżniczka
Czardasza Kalmana oraz spektakl z melodiami z lat 20 i 30, Powróćmy jak za dawnych
lat. Mimo operowych korzeni, sopranistka świetnie czuje się także w repertuarze jazzowym
i rozrywkowym. Swoją pasję do lżejszego repertuaru artystka spełnia w projektach
solowych, współpracując z uznanymi polskimi instrumentalistami. Operę i rozrywkę
natomiast ma okazję łączyć podczas koncertów z Szymonem Morusem i jego Orkiestrą
Kameralną Progress.
SYLWESTER SMULCZYŃSKI
Sylwester Smulczyński (Tenor) swoją edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole
Muzycznej II stopnia w Kielcach. W 2006 roku ukończył studia na Wydziale Wokalno-
Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Piotra Micińskiego, uzyskując
dyplom z wyróżnieniem. Już w trakcie studiów miał okazję uczestniczyć w 
międzynarodowym projekcie "Opera Island" w Norwegii w "Traviacie" G. Verdiego w 
reżyserii Jonathana Millera. Jako student zadebiutował również w partii Hrabiego Almavivy
w „Cyruliku Sewilskim” G. Rossiniego, odbywając tournée po Europie z zespołem Teatru
Muzycznego w Lublinie. Warsztat wokalny doskonalił także na kursie interpretacji muzyki
barokowej prowadzonym przez Paula Eswooda we Florencji oraz na kursach
mistrzowskich u prof. Jerzego Artysza.
Uczestniczył w licznych festiwalach muzycznych, takich jak Międzynarodowy Festiwal
Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Sądecki Festiwal Muzyczny Jubilaei Cantus,
Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wokalnej Viva il canto, Międzynarodowy
Festiwal Chopin w barwach jesieni. W latach 2006 - 2017 był solistą Warszawskiej Opery
Kameralnej, gdzie zadebiutował partią Nemorina w operze „Napój miłosny” G.
Donizettiego. Z zespołem tego teatru wielokrotnie miał okazję występować na scenach
europejskich teatrów operowych, między innymi w Niemczech, Szwajcarii, Francji czy 
Hiszpanii. W swoim dorobku artystycznym ma nagrania dla Polskiego Radia, Narodowego
Instytutu Fryderyka Chopina oraz innych instytucji kulturalnych. Występował gościnnie na 
deskach Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Wrocławskiej, Opery Nova w Bydgoszczy, Opery
na Zamku w Szczecinie, Opery Krakowskiej i Teatru Muzycznego w Lublinie. Od 2017
roku jest solistą Polskiej Opery Królewskiej. W roku 2020 artysta został uhonorowany
Srebrnym Krzyżem Zasługi.
Do jego najważniejszych kreacji scenicznych zaliczyć można wspomniane wcześniej
debiuty w roli Almavivy w Rossiniowskim „Cyruliku Sewilskim” i Nemorina w „Napoju
miłosnym” Donizettiego, jak również Toma Rakewella w „Żywocie rospustnika” I.
Stravińskiego oraz szereg wiodących postaci w licznych operach W. A. Mozatra
( Belmonte w „Uprowadzeniu z Seraju”, Ferrando w „Cosi fan tutte” czy Ottavio w „Don
Giovannim”).
Występował pod batutą cenionych dyrygentów, takich jak Benjamin Bayl, Lukasz
Borowicz,Tomasz Bugaj, Kai Bumann, Massimiliano Caldi, Igor Dohovic, Zbigniew Graca,
Christopher Hogwood, Vladimir Kiradjiew, Paweł Kotla, Grzegorz Nowak, Charles Olivieri-
Munroe, Helmuth Rilling, Wojciech Rodek, Eraldo Salmieri, Ruben Silva, Marc Soustrot,
Lucas Vis, Marco Vitale. Pracował również z wieloma wybitnymi reżyserami, wśród których 
znaleźli się Natalia Babińska, Tomasz Konina, Jonathan Miller, Walter Neiva, Maciej Prus,
Jitka Stokalska, Marek Weiss.
W swoim repertuarze posiada liczne partie solowe w dziełach W. A. Mozarta, G.
Rossiniego, G. Donizettiego, G. Verdiego, B. Brittena oraz I. Strawińskiego. Z 
powodzeniem wykonuje również muzykę oratoryjno–kantatową J. S. Bacha, J.F. Haendla,
J. Haydna, W. A. Mozarta czy G. Rossiniego oraz szeroko pojętą lirykę wokalną.
Szczególną radość sprawia mu wykonywanie partii Bachowskich Ewangelistów.
SZYMON MORUS
Dyrygent młodego pokolenia. Dał się poznać z tego, że nie obawia się prowadzić nawet
najtrudniejszych dzieł. Doskonale odnajduje się w każdym rodzaju muzyki. Założyciel i 
dyrektor artystyczny Orkiestry Kameralnej Progress, z którą od 2009 roku regularnie
koncertuje, zapraszając do współpracy wykonawców o szerokich perspektywach
artystycznych. Zespół ten specjalizuje się w wykonywaniu muzyki współczesnej; ma na 
swoim koncie 8 płyt CD. Szymon Morus propaguje zainteresowanie muzyką najnowszą
poprzez liczne prawykonania, współpracując z polskimi kompozytorami młodego
pokolenia. Realizuje również innowacyjne projekty edukacyjne dla najmłodszych
odbiorców muzyki poważnej.
Na scenie Filharmonii Narodowej zadebiutował, występując podczas Festiwalu
Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. rocznicy urodzin kompozytora w 2018 roku. W 
marcu 2016 roku objął kierownictwo muzyczne nad premierą Czarnej Maski Krzysztofa
Pendereckiego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku i z wielkim powodzeniem zaprezentował
dzieło trójmiejskiej widowni. Warszawska publiczność Teatru Wielkiego Opery Narodowej
(kwiecień 2016) doceniła je tym bardziej. Szymon Morus z Operą Bałtycką związał się na 
dłużej, kierując kolejnymi produkcjami: Sąd Ostateczny Krzysztofa Knittla, Straszny
dwór Stanisława Moniuszki, Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego. Współpracuje
m.in. z: Polską Operą Królewską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Orkiestrą Polskiego Radia w 
Warszawie, Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus, Filharmonią Krakowską, Filharmonią
Bałtycką, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Koszalińską, Polską Filharmonią
Kameralną, Śląską Orkiestrą Kameralną czy Radomską Orkiestrą Kameralną. Pod 
jego batutą występowali wybitni soliści, wśród nich: Pierre Génisson, Massimo
Mercelli, Miroslava Yordanova, Alexander Krichel, Olga Pasiecznik czy Robert Gierlach.
Za swoje osiągnięcia został uhonorowany Pomorską Nagrodą Artystyczną w roku 2016.
Jest prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, którego celem jest
współpraca z instytucjami kultury, zespołami i indywidualnymi artystami w celu tworzenia
wspólnych przedsięwzięć, łączących muzykę z poezją, teatrem i obrazem. Studiował w 
Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa dyrygentury
symfoniczno-operowej Wojciecha Rajskiego oraz klasa skrzypiec Andrzeja Kacprzaka)
tam też uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w dziedzinie dyrygentura. Od października
2013 roku związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale
Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki.

zmodyfikowano  2 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ