koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

ETNOSCENA PO INDYJSKU

Słupsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 633 wyświetleń od 14 kwietnia 2008

Tym razem w ramach etnoscenicznych prezentacji zapraszamy na koncert klasycznej muzyki indyjskiej w wykonaniu mistrza santuru – Pandit Taruna Bhattacharya, oraz znakomitego tablisty - Prosanjita Poddara.

Bhattacharya to jeden z największych muzycznych ambasadorów Indii, który ma niebywały wkład w popularyzację santuru (indyjskich cymbałów strunowych) na świecie. Przez ostatnich 30 lat rozsławiał klasyczną muzykę indyjską w najbardziej prestiżowych salach koncertowych od Royal Albert Hall przez Kreml, Palace-de-beaux (Belgia), Theater- De-La-Ville (Francja), Apollo Theatre (Hiszpania), po Jubilee auditorium (Kanada). Miał niekończącą się listę znamienitej publiczności, takiej jak książę Karol, George Harrison, czy Paolo Solaris

Pandit Bhattacharya jest rozpoznawany na całym świecie jako wielki mistrz, którego muzyka porusza serca. Dźwięki jego santuru wzruszają słuchaczy niezależnie od wieku, kraju z którego pochodzą, zarówno koneserów, jak i zwykłych ludzi. Pandit Tarun Bhattacharya wydał ponad 60 albumów płytowych. Otrzymał wiele nagród i był nominowany do Nagrody Grammy w 1997r. a jego płyta ‘Kirwani’ została okrzyknięta jednym z największych objawień "world music" w historii.

Pandit Tarun Bhattacharya jest również znany z innowacji, które wprowadził do konstrukcji santuru indyjskiego, a także wypracowania nowego stylu gry. To on wynalazł ‘mankasy’, stroiki, które pomagają w strojeniu tego 100-strunowego instrumentu w sposób szybki i długotrwały. Jego poszukiwania nad kształtem instrumentu i aranżacją strun zaowocowały głębszym i bardziej klasycznym brzmieniem santuru.

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ