koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359AMKL 75 latTpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Elżbiety Hajdun „NOKTURN 77. ASOCJACJE”

Sopot »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 661 wyświetleń od 13 lutego 2012

Sopot » Czyżewskiego 12 » NA MAPIE

  • 17 lutego 2012, piątek
    » 17:30

Zapraszamy na najnowszą wystawę w dworku Sierakowskich

24 lutego (piątek) o godz. 17.30 Towarzystwo Przyjacioł Sopotu oraz Elżbieta Hajdun zapraszają do sopockiego Dworku Sierakowskich na wernisaż wystawy i wieczor wspomnień pt. „NOKTURN 77. ASOCJACJE".

Wstęp wolny.

Wystawę można oglądać codziennie w godz. 12.00-19.00. Potrwa do 12 marca.

Janusz Hajdun (ur. 25.02.1935 r. we Lwowie - zm. 12.09.2008 r. w Gdańsku) - pianista i kompozytor. Związany z teatrami studenckimi: „Bim-Bom", „Co To" Romualda Frejera, „Cyrkiem rodziny Afanasjeff", „Galerią" Jerzego Krechowicza. Związany przez czterdzieści lat z Radiem Gdańsk. Autor muzyki do ok. 120 filmow (m.in. oskarowe „Tango" Z. Rybczyńskiego, „Tańczący jastrząb" G. Krolikiewicza, „Zbrodnia i kara" P. Dumały), piosenek (m.in. „Niech no tylko zakwitną jabłonie" do słow Jerzego Afanasjewa), muzyki teatralnej, baletowej, radiowej i telewizyjnej.

Elżbieta Makuła-Hajdun - ur. 1960 r. w Warszawie, od ok. 30 lat mieszka w Trojmieście. Studiowała u prof. Hugona Laseckiego na PWSSP w Gdańsku. Uprawia głownie malarstwo olejne oraz suchy pastel. Wiele wystaw indywidualnych (m.in. w Pałacu Opatow w Oliwie, Muzeum Miasta Sopotu) oraz zbiorowych. Obrazy w kolekcjach w kraju i zagranicą.

Jerzy Kamrowski: „[...] Gdzieś na krawędzi snu, tam gdzie rzeczywistość zdaje się ledwo przezierać przez mglistą, być może nonszalancką, lecz niezmiernie szlachetną zasłonę abstrakcji, istnieje prywatny świat Elżbiety Hajdun. Malarka rejestruje go w grze świateł i cieni, w dialogu niuansow i subtelności. Odrzuca chłodną realność obiektywnego spojrzenia, by odnaleźć subiektywne, a więc jak się zdaje, wielce niekłamliwe uogolnienia w emocjonalnym, intuicyjnym sposobie porządkowania i ujarzmiania zawikłanej rzeczywistości. [...]"

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ