koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Wieczór z Witkacym

Sopot »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 460 wyświetleń od 6 listopada 2012
  • 24 listopada 2012, sobota
    » 19:00

Ekscentrycznie z Witkacym

Ekscentrycznie z Witkacym

Jednego wieczoru dwie poetyki teatru, pomogą Ci odrzucić wydeptane ścieżki szkolnego interpretowania dzieł Witkacego. Daj się wciągnąć w psychotyczny konstrukt miłości poprzez teatr tańca, gdzie czystą formę zaklęto w skałach ciała „Wariata i Zakonnicy". Spotkanie z „Mateczką" ukaże portret wielokrotny naszych czasow, na tle transcendentnej, trudnej miłości matki i syna.

Miłość tarczą przed kryzysem!

" Wariat i Zakonnica"

reżyseria, choreografia i wykonanie: Izabela Sokołowska,Jacek Krawczyk

scenariusz na podstawie dramatu Witkacego: Joanna Czajkowska

kostiumy: Magdalena Arłukiewicz

muzyka: Karolina Rec, Przemysław Etamski

mastering: Mariusz Noskowiak

scenografia: Jacek Krawczyk

wizualizacje: Natalia Osuch, Dominik Rudasz

światła: Artur Aponowicz

zdjęcia: Andrzej Sip

Sopocki Teatr Tańca

Interpretacja artystow Sopockiego Teatru Tańca tekstu Witkacego skupia się wokoł WOLNOŚCI w dwoch wymiarach: osobistej i artystycznej. Pierwsza z nich dotyczy norm społecznych, kreślących ramy wolności jednostki, druga wolności w sztuce, w podejmowaniu artystycznych wyborow. Oba aspekty są ze sobą nierozerwalnie związane poprzez artystę, poetę Mieczysława Walpurga oraz relację, w jakiej pozostaje on wobec świata (szpital psychiatryczny) i otaczających go osob, z ktorych najważniejsza staje się Siostra Anna. W konsekwencji widz obserwuje zmagania zniewolonego fizycznie człowieka, ktory, nie mogąc żyć i tworzyć, wdaje się w relację z młodą dziewczyną, w ktorej upatruje sprzymierzeńca, wybawicielkę. Relację daleko odbiegającą od normalnej zażyłości pacjent - siostra zakonna. Relacja, ktorej w pełni oddaje się Anna, zdecydowanie przekraczając granice wyznaczonej wcześniej realności zakonu i ścisłych norm. W tej sytuacji nikt nie może zwyciężyć: podobnie jak u Witkacego, w finale nie ma Zdrowych i Chorych, nie ma Wolnych i Zniewolonych. Autorzy spektaklu celowo przesuwają akcent na postać Anny, ktora zdaje się być niemą realizacją słow swojej przełożonej - Siostry Barbary: „Oto jest cała wasza psychiatria! Ja na stare lata nie wiem już, kto jest wariatem, ja czy pan, czy oni. O Boże, Boże! Zmiłuj się nade mną. Ja chyba już oszalałam"…

Fragment recenzji:

To gra namiętności, pozbawiona słow rozmowa dwojki ludzi, dwoch ciał, dwoch światow. Zarowno Jacek Krawczyk, jak i Izabela Sokołowska (autorzy reżyserii, choreografii i tancerze) doskonale się w niej odnajdują.

Izabela Sokołowska i Jacek Krawczyk doskonale się rozumieją. Sokołowska, oprocz "odziedziczonych" po karierze baletnicy naturalnej gracji i wdzięku, ma bardzo silną osobowość sceniczną - jest wyrazista, niemal magnetycznie przyciąga uwagę.

"Wariat i zakonnica" to spektakl perfekcyjnie przygotowany zarowno w detalu, jak i w ogole. (…) Ta niezwykle plastyczna, tańcem opowiedziana historia o wielkiej namiętności, przesycona jest smutkiem i goryczą. Obserwujemy narodziny związku, jego dojrzewanie i konsekwencje. Obserwujemy wspaniały teatr. I dwojkę świetnych tancerzy, z nadzieją na ciąg dalszy.

Łukasz Rudziński, Szaleństwo i namiętność, pasja i taniec - o

"Wariacie i Zakonnicy" Sopockiego Teatru Tańca, 2 maja 2012, trojmiasto.pl

" Mateczka"

wg „Matki" St. I. Witkiewicza scenariusz i reżyseria: Ewa Ignaczak

obsada: Ida Bocian

śpiewa: Marta Andrzejczyk zdjęcia promocyjne: Łukasz Laskowski, Marzena Chojnowska

Teatr Stajnia Pegaza

Monodram rozgrywa się na kilku poziomach interpretacyjnych: społecznym, psychologicznym i artystycznym. Celem tworcow spektaklu jest odnalezienie niezależnej przestrzeni dla artysty, w ktorej mogłby funkcjonować wobec ograniczeń kultury, religii i zasad społecznych. Czy jednostka może się przeciwstawić globalnemu systemowi wspołczesnego świata? Inspiracją stała się technika fotografii. Pojęcie NEGATYWU jest podstawową zasadą konstrukcji spektaklu, budowania roli i interpretacji.

΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅ ΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅΅

BILET w postaci KARNETU w cenie 30/40zł (Ulgi dla: studentow, rencistow, emerytow, posiadaczy Karty Sopockiej, Karty do Kultury), umożliwiający wstęp na dwa spektakle:

godz. 19.00 "Wariat i Zakonnica" Sopockiego Teatru Tańca godz. 20.30 "Mateczka" Teatru Stajnia Pegaza

REZERWACJA: tel.: czynna od pon.- pt. w godz. 10.00 -17.00 58 555 22 34, 603 332 390 e-mail: offdebicz@sopot.pl internet: poprzez aplikację EKO-BILET [https://ekobilet.pl/off-de- bicz](http://www.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fekobilet.pl%2Foff-de- bicz&h=wAQFTYWQW&s=1) lub na profilu Facebook osobiście: na 30 min. przed spektaklem w foyer teatru (Klub Atelier) - do wyczerpania miejsc Sopocka Scena Off de BICZ, al. Mamuszki 2, Teatr Na Plaży, Sopot

[www.offdebicz.sopot.pl](http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.offd ebicz.sopot.pl&h=aAQFD4hwN&s=1)

bilety:

30/40 zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ