koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

ANNA KARENINA

Sopot »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 264 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 17 sierpnia 2006, czwartek
    » 20:00

SOPOCKI FESTIWAL OPEROWY

Przedstawienie baletowe w wykonaniu Sankt-Petersburskiego Teatru Baletu Borisa Ejfmana w dwóch aktach według powieści Lwa Tołstoja

BORIS EJFMAN I JEGO TEATR

Uznany przez New York Times za najlepszego rosyjskiego choreografa naszych czasów, jest jedną z najważniejszych postaci współczesnego baletu. Zdobył sobie szerokie uznanie w Rosji i za granicą, czego dowodem są liczne nagrody i odznaczenia.

W 1977 roku Ejfman stworzył własny teatr tańca, z którym odbywał regularne tournée po Rosji, zyskując uznanie za oryginalną ekspresję artystyczną swoich baletów. Pod koniec lat 80. Sankt-Petersburski Teatr Baletu Borysa Ejfmana pojawił się w paryskim Théatre Champ-Elysées, odniósł tam wielki sukces, który zaowocował licznymi zaproszeniami z całego świata. Od tego czasu zespół odbył już wiele tournée po Europie, odwiedził Japonię, Koreę Południową i Tajwan, Izrael, Republikę Południowej Afryki, kraje Ameryki Łacińskiej, Stany Zjednoczone gdzie w 1999 roku zespół Ejfmana wyróżniony został statusem rezydenta w City Center (wiąże się to z corocznymi, dwu-trzytygodniowymi występami na tej prestiżowej scenie Nowego Jorku; Zaszczyt ten przypadł mu jako czwartej grupie tanecznej w ogóle, a pierwszej spoza Ameryki)

Sankt-Petersburski Teatr Baletu zrewolucjonizował koncepcję tańca klasycznego w Rosji, podnosząc sztukę baletową do najwyższego szczebla ekspresji. Jako choreograf Ejfman dogłębnie wnika w treść swoich baletów. Nie jest zresztą pierwszym twórcą w historii rosyjskiego baletu, którego pociąga emocjonalna głębia treści filozoficznych i ich przedstawianie na scenie teatralnej za pośrednictwem ekspresyjnego tańca współczesnego, który nawiązuje wprost do języka baletu klasycznego. Ale jak napisała Anna Kisselgoff na łamach New York Times, choć Ejfman nie jest w tym pierwszy, on jest zdecydowanie najlepszy. Wobec takiej opinii, płynącej z najważniejszego centrum baletowego świata, trudno się dziwić, że utalentowany petersburski choreograf otrzymuje coraz więcej zaproszeń kierowanych do niego przez zespoły rosyjskie i zagraniczne, które chciałyby włączyć jego balet do swojego repertuaru.

Bilety w cenie: 60 zł, 40 zł

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ