koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TP Repertuar 11.2024ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  rok temu

WOLFGANG AMADEUS MOZART “REQUIEM” – KONCERT ONLINE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 86 929 wyświetleń od 19 lutego 2021
  • 31 grudnia 2023, niedziela
    » 21:00
  • 31 grudnia 2022, sobota
    » 21:00
  • 31 grudnia 2021, piątek
    » 21:00

Koncert pod patronatem:Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika
Pamięci Bernarda Ładysza,  zarejestrowany w dniu 4 września 2020 r. w Kościele oo. Paulinów p. w. Ducha Św. w Warszawie przy ul. Długiej 3.
Wolfgang Amadeus MozartRequiem d-moll KV 626
Wykonawcy:
Aleksandra Kubas-Kruk – sopranNatalia Kawałek – mezzosopranKarol Kozłowski – tenorArtur Janda – bas
Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery KameralnejMusicae Antiquae Collegium Varsoviense:
Skrzypce IGrzegorz Lalek – koncertmistrzMaria Papuzińska-UssNatalia MoszumańskaEwa Chmielewska-ZorzanoKlaudia MatlakKornelia Korecka-Karbownik
Skrzypce IIAnna Jóźwiak-Kłosiewicz – liderMarcin SochanMagdalena Kuźmińska-HartungMateusz MałeckiKatarzyna Cendlak
AltówkiMarcin Stefaniuk – lider / inspektorKarolina HabałoAnna StankiewiczAnna Wieczorek
WiolonczeleJakub Kościukiewicz – koncertmistrzAleksandra Rybak-ŻymłaKarolina Szewczykowska
KontrabasyStanisław SmołkaAnna Bator
FagotyLeszek WachnikSzymon Józefowski
KlarnetyRóbert ŠebestaRobert Michalski
TrąbkiOstap PopovychJacek Brzózka
PuzonyPiotr WawreniukRobert KrajewskiMichał Kiljan
PerkusjaKrzysztof Niezgoda
PozytywKrzysztof Marosek

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej:
Soprany:
Aleksandra Biskot, Karolina Geryń, Ewa Kuryłowicz, Ewelina Ossowska, Magdalena Smulczyńska, Sylwia Stępień, Teresa Tippe, Ola Ptaszyńska (gościnnnie)
Alty:
Kinga Głogowska, Paulina Łysikowska, Ewa Puchalska, Ewelina Rzezińska, Dorota Solecka, Natalia Zubkowicz (gościnie), Katarzyna Karbownik (gościnnie)
Tenory:
Tomasz Grygo, Piotr Jakacki,  Jakub Pawlik, Marek Sadowski, Krzysztof Piernik, Aleksander Słojewski, Aruto Matsumoto (gościnnie)
Basy:
Łukasz Geryń, Bartłomiej Kornacki, Krzysztof Matuszak, Andrzej Milewski, Piotr Pieron, Grzegorz Zychowicz

Kierownik Zespołu Wokalnego: Krzysztof Kusiel – Moroz
Dyrygent: Stefan Plewniak

Mozartowskie „Requiem”, to jedna z najbardziej owianych tajemnicą kompozycji w historii muzyki (kompozytor nie znał nazwiska osoby zamawiającej dzieło, a był nią – jak wiemy dzisiaj – muzyczny amator, hrabia Franz Walsegg, który zwykł zamawiać i przywłaszczać sobie cudze kompozycje), toteż przez wiele lat snuto rozliczne domysły na temat okoliczności tego zamówienia (jedną z najsłynniejszych interpretacji tego epizodu można odnaleźć w filmie „Amadeusz” Miloša Formana). Mozart, mimo zapłaty „z góry”, nie od razu przystąpił do pracy. Nie miał zresztą na to zbyt wiele czasu, bowiem równolegle tworzył opery: „Czarodziejski flet” i „Łaskawość Tytusa”. Gdy wreszcie zabrał się do komponowania mszy, podupadł na zdrowiu. Złożony chorobą, w ostatnich dniach swojego życia podyktował swojemu przyjacielowi, Franzowi Xaverowi Süssmayrowi kolejne frazy „Requiem”. Między jawą a gorączkową maligną komponował w przekonaniu, że to msza żałobna za jego duszę. Umarł 4 grudnia 1791 r. mając 35 lat, w trakcie dyktowania ósmego taktu przepięknej „Lacrimosy”. Süssmayr dokończył szkice przyjaciela. Oryginalne Mozartowskie frazy: „Dies Irae”, „Confutatis” czy „Tuba mirum”, podobnie jak „Lacrimosa”, dowodzą dzisiaj geniuszu kompozytora. Natomiast demoniczne „Sanctus”, melancholijne „Benedictus” i dotykające romantycznej nuty „Agnus Dei” to już dzieło Süssmayra. Tutaj kontynuator osiągnął jednak poziom godny swego mistrza.

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ