koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

joanna.głosy ziemi

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 221 wyświetleń od 7 listopada 2018

We wtorek 11 grudnia o godzinie 19.00 na scenie Klubu Miasto zostanie wystawiona sztuka krakowskiego Teatru74 pt. "joanna.głosy ziemi"

🎫 Bilety: przedsprzedaż 20zł / w dniu przedstawienia 25zł dostępne online -->http://bbmiasto.pl/bilet/teatr74/ oraz w Klubie Miasto pn-pt od 12 sb-nd od 16

Spektakl inspirowany tekstem Paula Claudela "Joanna d'Arc na stosie" i filmem Carla Theodora Dreyera "Pasja Joanny d'Arc", rozbity tekstem Błażeja Tokarskiego "Maria Egipcjanka"

Joanna, dziewica męczennica - Joanna Dryś Maria Egipcjanka, ladacznica - Dominika Sułtan Boska Matka, święta Tiamat - Anna Błażewicz Jeffrey Dahmer, kapłan - Borys Krzysztyński/Jakub Romanowski

inscenizacja: Błażej Tokarski

<<(…) gdy język i symbolika ofiary w konkretnym kontekście kulturowym podlegają różnorodnym interpretacjom, to w miejscu odprawienia obrzędu pozostają rzeczywiste kości, poświadczając, że dokonał się tam rzeczywisty ubój. Religia jest realistyczna na śmierć i życie – co sytuuje ją niewątpliwie w bliskości z naturą.>>

Walter Burkert, Stwarzanie świętości

W spektaklu Teatru74 joanna.głosy ziemi widzimy Joannę d'Arc w momencie jej najcięższej próby- śmierci na stosie. Historia politycznego procesu staję się tu pretekstem do rozważań o idei ofiary przebłagalnej, a sama Joanna staje się dziewicą, której poświęcenie ma uratować chylący się ku upadkowi świat. Bohaterstwo młodej, autentycznie religijnej dziewczyny zostaje przeciwstawione zdeprawowanej i uwikłanej w politykę władzy kościelnej. Twórcy spektaklu skupiają się zarówno na duchowym i cielesnym wymiarze ofiary dziewczyny. Przedstawiają ambiwalencję rytuału, ukazując zarówno jego okrucieństwo, jak i niewytłumaczalną, inspirującą moc. Gdy myślimy o społeczności, która wybiera kozła ofiarnego i składa go w ofierze bogom, trudno nam myśleć o tym inaczej niż o perwersji, jednak heroizm nastolatki, która mimo wątpliwości i wewnętrznych rozterek oddaje życie za to w co wierzy, budzi szacunek i podziw. Być może dlatego Joanna tak bardzo fascynuje i nie pozwala uznać siebie za bohaterkę dawno skończonego dramatu.

UWAGA: W czasie przedstawienia używany jest efekt lamp stroboskopowych.

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ