koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - WRZESIEŃ 2024 - nr 363KONGRES KULTURYSurrenderPINOKIO wrzesień 2024KULTURA BIAŁORUSKAGASTRO MIASTO po powodzi
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Zbigniew Libera – trzy dekady sztuki polskiej - wykład Stanisława Rukszy

Bytom »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 798 wyświetleń od 3 listopada 2010
  • 4 listopada 2010, czwartek
    » 17:00

Tworczość Zbigniewa Libery kilkakrotnie wyznaczała sztuce (nie tylko polskiej) nowe pola artystycznych praktyk. Jednak to nie utopia progresji jest jej motorem, ale nieustanne poszukiwania własnej tożsamości w kontekście rozmaitych systemow wikłających jednostkę. Po egzystencjalnych pracach Libery z lat osiemdziesiątych m.in. w ramach K...ultury Zrzuty, lata dziewięćdziesiąte zaowocowały wypracowaniem metody „wirusa komputerowego",, spożytkowaną w drobiazgowej „wiwisekcji" kodow kultury konsumpcyjnej w licznych Urządzeniach korekcyjnych. Te nadal pożytkowane modusy nie tracą dziś swej celności, czego dowodem był cykl Pozytywy (2003), w ktorym demaskującej operacji poddana została rzeczywistość medialna. W kolejnym zaś, werbalno-obrazowyym projekcie Co robi łączniczka, zrealizowanym wespoł z Darkiem Foksem, odniosł się do fenomenu postpamięci i prywatnych zabiegow z historią. Ostatnia realizacja - panorama Wyjście ludzi z miast odnosi nas do wizji świata, w ktorym idea miasta straciła reację bytu, a wraz z nią siatka znaczeń, ktore ufundowała. Można zatem zacząć kreślić historię sztuki ostatnich trzech dekad na bazie sztuki Zbigniewa Libery.

Stanisław Ruksza - kurator wystaw, historyk sztuki. Absolwent historii sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dyrektor programowy CSW Kronika w Bytomiu. Autor tekstow o sztuce wspołczesnej i redaktor książek. Kurator wielu wystaw tematycznych i indywidualnych w kraju i za granicą. Założyciel Klubu Krytyki Politycznej na Śląsku. W latach 2007-09 wykładowca Uniwersytetu Śląskiego. W 2009 rezydent "apexart" w Nowym Jorku.

organizator: Fundacja Sektor I gościnnie w CSW Kronika w Bytomiu

Trzecia edycja projektu Silesian Art School zakłada cykliczne spotkania autorskie, pokazy performance, wykłady w galeriach i muzeach prezentujących sztukę wspołczesną w wojewodztwie śląskim oraz plenerowe wycieczki architektoniczne w regionie, podczas ktorych odbiorcy poznają niezwykłe obiekty architektury i ich wartość, niezauważalną chociażby w codziennej drodze do szkoły czy pracy. W ramach zajęć i warsztatow, będą mieli okazję zwiedzić wystawę, poznać najnowsze trendy w sztuce a przede wszystkim dzięki młodym, uznanym w całym kraju, kuratorom i krytykom sztuki posłuchać o kontekście prezentacji, o artystach, o historii powstania prac, a także wziąć udział w dyskusji i uzyskać odpowiedź na nurtujące pytania. Udana pierwsza i druga edycja projektu S.A.S. skłoniła nas do kontynuowania programu. Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem, co utwierdziło nas w chęci zachowania cykliczności spotkań sztuki nowoczesnej zarowno z nieprzygotowanym, jak i doświadczonym odbiorcą.

Kolejne wykłady poświęcone będą sztuce Artura Żmijewskiego (23 listopada), Joanny Rajkowskiej (30 listopada) i Collier Schorr (21 grudnia)

Program Silesian Art School dofinansowano ze środkow budżetowych Marszałka Wojewodztwa Śląskiego

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ