koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

„Berlin, czwarta rano”

Bytom »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 4 414 wyświetleń od 9 listopada 2012
  • 23 listopada 2012, piątek
    » 20:00

gwiazdorski spektakl muzyczny

Śląska premiera wydarzenia artystycznego, ktore wprowadziło sporo artystycznego fermentu w warszawskim środowisku artystycznym. Gwiazdorska obsada: Katarzyna Zielińska, Kacper Kuszewski, Anna Głogowska*Rafał Maserak. *

Inspirację dla przedstawienia stanowi atmosfera nasączonych dymem i absyntem knajp Berlina, Monachium, Wiednia i Zurychu, gdzie na początku XX stulecia kompozytorzy, poeci, pieśniarze i aktorzy stworzyli zupełnie nową formę sztuki: KABARET. Łącząc towarzyską zgrywę z poważną tworczością artystyczną, dali początek zjawisku, ktore całkowicie odmieniło piosenkę, teatr, literaturę, kulturę. Znaleźli dla siebie azyl, przestrzeń wolności, gdzie w nieskrępowany sposob mogli żartować i drwić z rzeczywistości, mogli wzruszać, a w końcu inicjować rewolucje artystyczne. To z piwnicy Cabaretu Voltaire wyszli dadaiści i surrealiści, wiele lat poźniej z piwnic kabaretu francuskiego wyrośnie teatr absurdu. To w Piwnicy pod Baranami przez całe lata chronił się duch wolnej sztuki i mit krakowskiej bohemy. Kabaret to przecież nie tylko miejsce czy gatunek sztuki, to przede wszystkim „stan ducha". Wszyscy zarażeni nim, naznaczeni ideą nocnych wariacji, stają się zupełnie innymi ludźmi. Mit kabaretu jest mitem innego życia, oderwanego od codziennych powinności, dziejącego się obok życia normalnego, na bocznym torze. W kabarecie wolno więcej, ale też żyje się tutaj szybciej i intensywniej. Artyści i widzowie znajdują się obok siebie na wyciągnięcie ręki, na rzut papierowym kotylionem. Aktorzy zmieniają maski i kostiumy, wcielają się w najdziwniejsze postacie, bawią się tożsamością płciową.

Kabaret to jednocześnie wielki tygiel muzycznych stylow i inspiracji - tak rożny, jak rożne są osobowości poetow i kompozytorow. A dla niemieckiego kabaretu pisali najlepsi: Kurt Tucholsky, Friedrich Hollander, Frank Wedekind, Mischa Spoliansky, Hugo Wiener, Joachim Ringelnatz, Marcellu Schiffer. W kabarecie występowały największe gwiazdy nie tylko teatru, ale i kina - Marlena Dietrich czy Kurt Gerron.

Tworcy przedstawienia wyruszyli w podroż ich tropem, w poszukiwaniu ducha tamtego czasu. Nie po to jednak, aby go rekonstruować, ale - ze wspołczesną wrażliwością muzyczną, własnymi emocjami - stworzyć własny remiks, wariację na temat. Sięgają do - coraz rzadziej obecnej dziś na scenach - piosenki literackiej, aby zatrzymać się wokoł opowieści zapisanych w piosenkach, poszukać jej odbicia w dzisiejszym czasie. Punkt wyjścia to: dwoje aktorow, dwoje tancerzy, zespoł muzyczny i nocna knajpa. Przy barze kłębią się namiętności, zza drzwi wyłaniają się nocne stwory, zawiedzeni kochankowie, mordercy. To miejsce, gdzie może zdarzyć się wszystko.

bilety:

80 zł

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ