koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Czy rewolucjamusi uderzyć dwa razy?

Bytom »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 920 wyświetleń od 9 lutego 2007
  • 15 lutego 2007, czwartek
    » 17:00

Spotkanie promujące książkęArtura ŻmijewskiegoDrżące ciała. Rozmowy z artystami

Spotkanie dotyczące skuteczności oddziaływania politycznego i społecznego sztuki, żywotności XX-wiecznych awangard artystycznych oraz formuły sztuki zaangażowanej w oddziaływanie na społeczną rzeczywistość.

Połączone z prezentacją książek

Slavoja Žižka

  • Rewolucja u bram
    (Ha!art, seria Krytyki Politycznej, Kraków 2006)

  • Zniewolony umysł 2
    (Ha!art, pod red. Janka Sowy i Ewy Majewskiej)

  • oraz nowego numeru Krytyki Politycznej (11-12, 2007)

Część 1. Projekcja:

Santiago Sierra
"Cubo De Pan De 90 x 90 cm" (DVD, 2003)

Żmijewski sfilmował realizację projektu Santiago Sierry, jednego z najbardziej znanych artystów współczesnychm zajmującego się analizą zależności między globalną ekonomią i kulturą. Ogromny bochen chleba – sześcian o boku 90 centymetrów zostaje dostarczony do przytułku dla bezdomnych w Mexico City. Projekt ten podkreśla zainteresowania Sierry amerykańskim minimalizmem lat 70-ych; posługując się jednak podobnym językiem, hiszpański artysta(mieszający w Meksyku) implikuje radykalne, polityczne treści.

Cześć 2. Wywiady:

I. Janek Sowa
rozmawia z Romanem Dziadkiewiczem

Janek Sowa (1976) – doktor socjologii, tłumacz, krytyk sztuki, pracownik Instytutu Spraw Publicznych UJ, współzałożyciel Fundacji Krakowska Alternatywa. Opublikował m.in. zbiór „Sezon w teatrze lalek i inne eseje” (2003) oraz wspólnie z Piotrem Mareckim „Frustracja. Młodzi o Nowym Wspaniałym Świecie” (2002).

Roman Dziadkiewicz (1972) – artysta, aktywista, jeden z założycieli Stowarzyszenia Artystycznego Ośrodka Zdrowia oraz Fundacji 36’6. Jego prace były pokazywane m.in. na wystawach w USA, Niemczech, Polsce i Indiach. Projekt „Warsztaty Myślenia” (przygotowany wspólnie z Jankiem Sową i Zorką Wolny) był prezentowany na Światowym Forum Społecznym w Bombaju. W swojej sztuce podejmuje problematykę społeczną i polityczną, widać u niego inspirację sytuacjonizmem i twórczością Josepha Beuysa.

II. Sławomir Sierakowski
rozmawia z Arturem Żmijewskim

Sławomir Sierakowski (1979) – socjolog i publicysta, absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendysta Collegium Invisibile, MEN oraz niemieckich fundacji GFPS i DAAD. Obecnie doktorant w Instytucie Socjologii UW. Założyciel i redaktor naczelny pisma „Krytyka Polityczna”.

Inicjator słynnego Listu Otwartego do Europejskiej Opinii Publicznej „Chcemy innej Europy”. Wraz z Kingą Dunin i Cezarym Michalskim prowadził program „Lepsze książki” w TVP Kultura. Publikuje m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Gazecie Wyborczej”, „Polityce”, „Dzienniku”.

Artur Żmijewski (1966) – rzeźbiarz, filmowiec, kurator, związany z Fundacją Galerii Foksal, dyrektor artystyczny „Krytyki Politycznej”.

W latach 1990-1995 studiował na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Uczeń „Kowalni” – pracowni prof. Grzegorza Kowalskiego, z którego wywodzą się głównie polscy artyści sztuki krytycznej. Filmem „Powtórzenie” reprezentował Polskę na 51. Biennale Sztuki w Wenecji.

Artysta radykał, który w filmowych podróżach do przeszłości mierzy się z dysfunkcjami ludzkiego ciała, historycznymi traumami, destrukcją woli i pamięci.

III. Panel dyskusyjny, uczestnicy:

  • Roman Dziadkiewicz
  • Sławomir Sierakowski
  • Janek Sowa
  • Artur Żmijewski

moderator: Jakub Szreder

Jakub Szreder (1977) - socjolog, kurator, aktywista. Kieruje międzynarodowym festiwalem muzyki elektroniczej Unsound w Krakowie. Interesują go napięcia między lokalną i globalną działalnością kulturalną, rynkowe i polityczne uwikłania sztuki. Był kuratorem Festiwalu Młodej Sztuki i Teatru w ramach Roku Polsko-Niemieckiego w Weimarze. Członek stowarzyszenia Biogrupa z Krakowa. Niebawem ukaże się książka przygotowana przez Szredera wspólnie z Ewą Majewską i Martinem Kaltwasserem „Futuryzm miast przemysłowych – 100 lat Wolfsburga/Nowej Huty“.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ