koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
LATO w biblioteceKRUPACO JEST GRANE - lipiec/sierpień 2024 - nr 362GASTRO Miasto 4
zmodyfikowano  12 lat temu

FOOLTLOOSE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 483 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 23 lutego 2003, niedziela
    » 16:00, 19:00

WRZUĆ LUZ!

Autorem scenariusza i tekstów wszystkich piosenek Footloose był Dean Pitchford. Ponad 10 lat od powstania swojego filmu postanowił on powtórzyć sukces - tym razem na Broadwayu. Jako autora muzyki zaangażował Toma Snowa (kompozytora Let’s Hear It For The Boy), jako współautora adaptacji - Waltera Bobbiego, jednego z najlepszych broadwayowskich reżyserów, autora sukcesu wznowienia Chicago Johna Kandera (do dziś granego w Nowym Yorku). Pitchford i Snow dopisali do Footloose 9 nowych piosenek - głównie nastrojowych ballad pastora Shawa, jego żony Vi czy Ethel, matki Rena, świetnie korespondujących z pełnymi energii, błyskotliwymi filmowymi hitami, ale również kilka potencjalnych, wspaniałych przebojów, jak chociażby piosenka przyjaciela Rena Willarda Mama Says czy song piosenkarki country Irene Still Rockin.

Premiera w Richard Rodgers Theatre odbyła się 22 października 1998 r. Wkrótce, 15 grudnia tego samego roku, rozpoczęło się amerykańskie tournée objazdowej wersji musicalu.

Broadwayowskie Footloose znowu stało się sukcesem. Przeboje filmu i musicalu okazały się doskonałym materiałem dla roztańczonej, tryskającej energią inscenizacji. Footloose po raz drugi zdobył rzesze gorących nastoletnich wyznawców - choć autorzy spektaklu adresowali go również do ich rodziców, świetnie przecież pamiętających lata 80. Musical stał się wkrótce tematem całego mnóstwa stron internetowych czy list dyskusyjnych, których autorami byli właśnie jego młodzi widzowie. Szybko został też ulubionym spektaklem wystawianym w amerykańskich szkołach - od teatrzyków działających przy college’ach, po niemalże profesjonalne studenckie teatry renomowanych amerykańskich uczelni.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ